کد خبر 629762
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹

وزارت امور خارجه عراق نسبت به اخراج منافقین از خاک این کشور عمیقا ابراز خرسندی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سومریه، وزارت امور خارجه عراق روز شنبه نسبت به انتقال آخرین گروه از اعضای گروهک منافقین به خارج از عراق عمیقا ابراز خرسندی نموده و از این اقدام به عنوان دستاورد مهم یاد کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که این امر بنا به درخواست دولت عراق صورت گرفته است.

در همین راستا «احمد جمال» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه از انتقال آخرین گروه از عناصر منافقین از پایگاه لیبرتی به خارج عراق که به درخواست دولت این کشور صورت گرفته است عمیقا ابراز خرسندی می نماید.

لازم به ذکر است که دفتر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز شنبه اعلام کرد که دولت به صورت کامل به حضور گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور پایان داده است و آخرین مجموعه از عناصر این گروهک تروریستی به آلبانی منتقل شده اند.

دفتر العبادی طی بیانیه ای اعلام کرد که دولت عراق به شکل کامل به حضور منافقین در اراضی این کشور پایان داده و با بستن این پرونده یکی دیگر از اقدامات برجامانده از رژیم بعث را مختومه کرده است.

گفتنی است که به موجب قرارداد منعقده میان آمریکا و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی حدود دوهزار نفر از اعضای گروهک منافقین در چندین کشور اروپایی اسکان داده شده اند.

گروهک منافقین در جریان جنگ تحمیلی، از صدام حمایت کرد؛ اما به دنبال تهاجم نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و سرنگونی دیکتاتور سابق این کشور، اعضای این گروهک خلع سلاح شده و از اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی منتقل شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    ایکاش به جای اظهار خورسندی به خاطر جنایات زیادی که درحق ملت هر دو کشورکردندمحاکمه ومجازات می شدند
  • مهدی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    خاک تو سرشون چه با ذلت و پستی گورشونو گم کردن
  • مهدی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    خاک تو سرشون چه با ذلت و پستی گورشونو گم کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس