«جین اورینت» می‌گوید: حدود 71 درصد از پزشکان شرکت‌کننده در نظرسنجی انجمن تحت امرش معقدند هیلاری کلینتون صلاحیت آن را ندارد که ریاست‌جمهوری آمریکا را به عهده بگیرد

سرویس جهان مشرق - طی روزهای اخیر اخبار زیادی از وضعیت سلامتی یا بیماری هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر شده است. هم‌چنین تصاویر منتشرشده که نشان می‌دهد کلینتون با وضعیتی بسیار وخیم مراسم یادبود 11 سپتامبر را ترک می‌کند. مجموع این اخبار و خبر جدیدتر درباره ابتلای کلینتون به بیماری ذات‌الریه موجب شده تا رقابت‌های انتخاباتی امسال آمریکا حقیقتاً بی‌سابقه باشد و حتی صحبت از تعویض دقیقه نودی در زمین دموکرات‌ها به میان آمده است (گزارش مشرق درباره گزینه‌های احتمالی جای‌گزینی کلینتون را از این‌جا بخوانید).

هیلاری کلینتون شرایط جسمی ریاست‌جمهوری را ندارد/ ترامپ از نظر جسمی و روحی کاملاً سلامت استخبرنگار سرویس جهان مشرق برای اطلاع مخاطبان محترم از جزئیات وضعیت سلامتی هیلاری کلینتون با خانم دکتر «جین اورینت» مدیرعامل انجمن پزشکان و جراحان آمریکا گفت‌وگو کرده است. این انجمن اخیراً یک نظرسنجی انجام داد و به این نتیجه رسید که هیلاری کلینتون احتمالاً از نظر سلامت جسمی صلاحیت لازم برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری و طبیعتاً صلاحیت لازم برای به عهده گرفتن ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد (نتایج کامل نظرسنجی را از این‌جا ببینید و یا گزارش مشرق از این نظرسنجی را از این‌جا بخوانید). آن‌چه در ادامه می‌خوانید متن مصاحبه مشرق با دکتر جین اورینت است.

لطفاً درباره نتایج نظرسنجی انجام شده توسط انجمن پزشکان و جراحان آمریکا درباره سلامتی هیلاری کلینتون توضیح بدهید.

این نظرسنجی یکی از نظرسنجی‌هایی است که ما به صورت روتین از اعضایمان انجام می‌دهیم تا ببینیم نظرشان درباره یک موضوع خاص چیست. بنابراین یک تحقیق گسترده یا چیزی شبیه به این نبوده است. ما صرفاً سؤالاتی را برای افرادی فرستادیم که در لیست ایمیل‌مان هستند.

نتیجه نظرسنجی ما این بود که بیش از 70 درصد از 250 شرکت‌کننده معتقد بودند مشکلات [پزشکی] هیلاری کلینتون احتمالاً آن‌قدر جدی هستند که در توانایی او برای عمل‌کرد به عنوان رئیس‌جمهور اختلال ایجاد کنند. در مقابل، کم‌تر از 3 درصد فکر می‌کردند که کلینتون شاید [از نظر پزشکی] کاملاً سالم باشد. این افراد به نامه دکتر کلینتون اطمینان داشتند که ماه جولای سال 2015 نوشته شده است.

هیلاری کلینتون شرایط جسمی ریاست‌جمهوری را ندارد/ ترامپ از نظر جسمی و روحی کاملاً سلامت است
بازی نیویورک‌پست با موضوع بیماری‌های هیلاری کلینتون: «ایلاری» («ایل» به معنای «بیمار»)؛ هم‌چنین در عبارت قرمزرنگ «عملیات: کلینتون»، کلمه «عملیات» به معنای «عمل جراحی» نیز هست

سؤالات این نظرسنجی چه بود؟ شرکت‌کنندگان از کدام بیماری‌های هیلاری کلینتون ابراز نگرانی کرده‌اند؟

اولین سؤال این بود که «آیا از نگرانی‌ها درباره تأثیرات بیماری‌های پیشین و کنونی بر [سلامتی] هیلاری کلینتون اطلاع دارید؟» 91 درصد پاسخ مثبت دادند و 8.8 درصد پاسخ منفی. سؤال بعدی این بود که «نظران درباره پوشش رسانه‌ای این بیماری‌ها چیست؟» 78 درصد گفتند روی این بیماری‌ها «تأکید کافی وجود ندارد.» 11 درصد گفتند به اندازه کافی تأکید شده است و 2.68 درصد گفتند بیش از حد روی بیماری‌های کلینتون تأکید شده است.

سؤال بعدی این بود که «برداشت شما درباره این بیماری‌ها چیست؟» حدود 71 درصد پاسخ دادند که این بیماری‌ها جدی است و احتمالاً صلاحیت فرد برای در اختیار گرفتن مسئولیت ریاست‌جمهوری آمریکا را رد می‌کند. 20.5 درصد نیز معتقد بودند که این نگرانی‌ها «احتمالاً اغراق‌آمیز است، اما باید مورد توجه قرار بگیرد، مثلاً با انتشار کامل سوابق پزشکی.» و تنها 2.68 درصد پاسخ دادند که «این نگرانی‌ها صرفاً حمله سیاسی است؛ من به نامه پزشک او [هیلاری کلینتون] اطمینان دارم و هیچ دلیلی برای نگرانی نمی‌بینم.»

سؤال دیگر این بود که «از ابتلای کلینتون به کدام‌یک از بیماری‌های زیر اطلاع داشتید؟» 81.6 درصد پاسخ دادند «تصادم[1]» (حالت بی‌هوشی موقت یا شوک به خاطر ضربه یا صدمه به سر). 58.8 درصد گفتند «ترومبوز سینوس مغزی[2]» (وجود لکه خون در عروق مغز). و 52.8 درصد هم جواب دادند «ترومبوز سیاه‌رگی عمقی[3]» (وجود لکه خون در سیاه‌رگ‌های عمقی). در انتها هم پرسیدیم که «آیا این بیماری‌ها روی رأی شما به نامزد ریاست‌جمهوری تأثیر می‌گذارد؟» 72.97 درصد گفتند بله و 16.67 درصد گفتند خیر.

هیلاری کلینتون شرایط جسمی ریاست‌جمهوری را ندارد/ ترامپ از نظر جسمی و روحی کاملاً سلامت است
شاید جدی‌ترین مشکل کلینتون لخته‌های خونی باشد که در مغز او هستند

اخباری هم درباره شرکت هیلاری کلینتون در مراسم یادبود قربانیان 11 سپتامبر منتشر شده مبنی بر این‌که وی حالش بد شده و مجبور شده زودتر از بقیه مراسم را ترک کند. با توجه به نظرسنجی شما آیا می‌توان این خبر را تأیید کرد و نشانه دیگری از وخامت حال هیلاری کلینتون دانست؟

من هم فیلمی را دیدم که نشان می‌داد عده‌ای هیلاری کلینتون را به طرف خودرویش می‌برند و ظاهراً خیلی هم به کمک نیاز داشت [تا بتواند راه برود]. البته یک سری افراد می‌گویند احتمالاً به خاطر گرما غش کرده و از حال رفته است، در حالی که هوا آن‌قدرها گرم نبود؛ حدود 80 درجه [فارنهایت معادل 26.7 درجه سانتی‌گراد] بود. مسئله این است که تا کنون [که این مصاحبه انجام می‌شود] ما خبر نداریم که کلینتون را کجا برده‌اند و واقعاً چه اتفاقی برای او افتاده است.

پس تأیید می‌کنید که ترک زودهنگام مراسم به خاطر وخامت حال کلینتون بوده است؟

به نظر من اگر زود مراسم را ترک نمی‌کرد، [اتفاق جدی‌تری می‌افتاد و] معلوم می‌شد که چه شده است. با این حال، بسیار واضح است که مراسم را به شکلی غیرمنتظره و زودهنگام ترک کرد. تا الآن هم هیچ خبر متقنی درباره این‌که چه اتفاقی [برای او] افتاده است نداریم.

ظاهرا نامزدهای انتخابات امسال ریاست‌جمهوری آمریکا هر کدام مشکل خود را دارند. وضعیت هیلاری کلینتون که مشخص است؛ درباره ترامپ هم عده‌ای می‌گویند مشکلات روانی دارد.

من نشنیده‌ام و خبر ندارم که ترامپ واقعاً مشکل پزشکی داشته باشد. افرادی هستند که واقعاً از ترامپ متنفر هستند و [با قصد و غرض] می‌گویند او مشکل روانی دارد. به عقیده من انگیزه‌های سیاسی پشت این اظهارات است. من ندیده‌ام که کسی در این‌باره تشخیص پزشکی ارائه داده باشد.

هیلاری کلینتون شرایط جسمی ریاست‌جمهوری را ندارد/ ترامپ از نظر جسمی و روحی کاملاً سلامت است
کاریکاتوری درباره بیماری کلینتون و کمک به او برای راه رفتن: «آخر هفته [مهمان] در خانه هیلاری»؛ عبارت گنگ روی تابلو: «من به هیچ اصلاً خسته نیستم»؛ شعار نوشته شده روی تریبون: «با هم، قوی‌تر»؛ هم‌چنین مأمور سمت چپ کلینتون، آمپولی در دست دارد که روی آن حرف H (اولین حرف نام، و لوگوی تبلیغاتی کمپین هیلاری) نوشته شده است

درباره ترامپ هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد مبنی بر این‌که مثلاً سکته یا حمله [قلبی، مغزی یا غیره] کرده یا لخته خون در مغزش داشته باشد یا مثلاً مشکلات حافظه‌ای یا سردرگمی [به علل روانی] داشته باشد، در حالی که این مسائل درباره خانم کلینتون مطرح است. یکی از دست‌یاران [یا کمک‌یارهای] خود کلینتون گفته که او گاهاً دچار سردرگمی می‌شود؛ گاهی چرت می‌زند و ما نمی‌توانیم بیدارش کنیم.

الآن هم که این فیلم‌ها منتشر شده و مردم را به این گمان انداخته که شاید کلینتون دچار حمله [قلبی یا مغزی] می‌شود. من نمی‌دانم این‌ها حمله است یا نه، اما مسلماً ظاهرشان کاملاً غیرعادی است. کلینتون سابقه وجود لخته خون در یکی از رگ‌های اصلی‌ای را دارد که خون را از مغز [به نقاط دیگر بدن] منتقل می‌کنند.

دکتر او سال 2015 گفت که این لخته کاملاً از بین رفته است، اما [واقعیت این است که] این لخته‌ها معمولاً «کاملاً از بین نمی‌روند»، بلکه ممکن است اثرات خود را در این رگ باقی بگذارند. همین مسئله باعث می‌شود فشار [خون] در سر شما بالا برود، چون خون نمی‌تواند از سر شما خارج شود، و همین می‌تواند مشکل برای فرد ایجاد کند.

مشکل دیگری که کلینتون فکر می‌کنم 3 یا 4 سال پیش داشت، تصادم بسیار جدی‌ای بود که او به خاطرش بستری شد و به اعتراف خودش مدت‌ها طول کشید تا از آن مشکل بهبودی بیابد. اما هیچ‌کس به طور قطع نمی‌داند که آیا واقعاً به طور کامل از آن بیماری بهبودی پیدا کرد یا نه.

این تصادم مانند همان مشکلی است که بازیکنان فوتبال یا ورزش‌کاران دیگر دچار آن می‌شوند، وقتی ضربه‌ای [ناگهانی و محکم] به سرشان وارد می‌شود. این وضعیت می‌تواند موجب بروز مشکلات در حافظه یا [قدرت] تفکر شود و تا مدت‌ها هم باقی بماند.

{$sepehr_media_1762277_400_300}
فیلم تلوتلو خوردن کلینتون قبل از ترک مراسم یادبود 11 سپتامبر؛ این فیلم وخامت حال نامزد دموکرات‌ها را نشان می‌دهد

آیا نتیجه همه این‌ها این است که شما به ترامپ رأی خواهید داد تا دست‌کم بتواند تا پایان دوره چهارساله، زنده بماند؟

من از هیچ‌کس نشنیده‌ام که ترامپ واقعاً مشکلی [از نظر سلامتی جسمی و روانی] دارد. می‌دانم که مردم می‌گویند «خِنگ» است و می‌دانم که [برخی از] مردم واقعاً از او بدشان می‌آید، اما فکر می‌کنم این‌ها بیش‌تر [بازی‌های] سیاسی است. با این حال، به نظر من منطقی است که هر دو نامزد انتخابات تحت آزمایش و تشخیص پزشکی قرار بگیرند.

آقای ترامپ موافقت کرده که آزمایش پزشکی بدهد، اما به شرط آن‌که خانم کلینتون هم این کار را انجام بدهد. [دلیل این مسئله هم این است که] نکته‌ای درباره خانم کلینتون وجود دارد و آن این‌که وی سابقه‌ای [طولانی] از مشکلات پزشکی را دارد که همه از آن‌ها باخبر هستند و همه هم می‌دانند که برای وضعیت عصبی شما عوارض دارند. این مشکلات، «روانی» [و مجازی] نیستند، بلکه [واقعی و پزشکی هستند و] موجب می‌شوند مغز شما به درستی کار نکند.



[1] Concussion Link

[2] Cerebral venous sinus thrombosis Link

[3] ترومبوز سیاهرگی عمقی لینک


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    یعنی تا الان مغزش درست کار میکرده؟
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    بزرگترین بیماری هیلاری لعن الله این است که به جهل مرکب دچار شده است
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    پیشگویی بزرگ لهستانی بیست و هشت سال قبل پیش بینی کرده بود که اوباما آخرین رئیس جمهور آمریکا است و بعد از او آمریکا دچار از هم گسیختگی می شود انشالله
  • ali ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    خدایا عذابش رو چه در این دنیا و چه در اخرت زیاد کن الهی امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس