کد خبر 629278
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

فیلم سینمایی الشهید را که الهام گرفته از سینمای مقاومت ایران است می توان خیزش و حرکتی مثبت برای گسترش سینمای مقاومت در جهان اسلام دانست.

به گزارش مشرق، همواره سینماگران سراسر جهان علاقمند به به تصویر کشیدن چهره های سرنوشت ساز کشورشان بر پرده نقره ای بوده اند.چهره هایی که افزون بر جذابیت قصه زندگیشان، نزد مردم محبوب باشند و در تاریخ خود نمایی کنند.

شهید محمد باقر صدر از آن دسته چهره هایی است که با آمدن نامش مسلمانان عراق و سایر کشور ها به یاد تفکر والا، ایمان قوی و مقاومت کم نظیرش می افتند.

شهید صدر از شاگردان مکتب امام خمینی (ره) و آیت الله خویی بود و نزد آنان علم و اخلاق اموخت.

وی همواره حامی انقلاب اسلامی ایران به حساب می آمد و به همین دلیل از سوی صدام و دولتش آسیب های زیادی دید.

حالا عبدالعلیم الطاهر کارگردان عراقی به سراغ زندگی شهید صدر رفته و با ساختن فیلم آن، نقطه ای روشن در کورسوی سینمای عراق به ارمغان آورده است.

الطاهر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دراین باره گفت: درعراق سختی های زیادی برای ساختن فیلم سینمایی وجود دارد. زمانی هم که بحث سینمای مقاومت باشد نهاد ها کمک مالی نمی کنند. من برای ساختن این فیلم قطعه زمینی را که داشتم فروختم.

وی افزود: آیت الله صدر در آگاهی مردم در برابر صدام نقش زیادی داشت و کمک شایانی به مسلمانان کرد به همین دلیل با وجود مشکلات زیاد فیلم آن را ساختم.

الطاهر ادامه داد: سطح سینمای ایران یک سروگردن بالاتر از سایر کشورهای خاور میانه است و سینمای مقاومت با الهام از سینمای ایران حرکت رو به جلویی دارد.

محسن الابعاج بازیگر نقش شهید صدر در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: من حوزوی هستم و فیزیک هم تدریس می کنم به همین دلیل توانستم ارتباط خوبی با نقش شهید صدر بگیرم. آیت الله صدر یک متفکر اسلامی بود و برای عراقی ها بسیار عزیز است.
{$sepehr_media_1753273_400_300}
وی افزود: شهید صدر نماد مقاومت اسلامی در برابر باطل بود و فکر می کنم ساختن چنین فیلم هایی یک خیزش اسلامی در عراق و جهان اسلام به وجود بیاورد چرا که این فیلم سبب شد مذهب من هم تقویت شود.

البتول الموسوی بازیگر نقش شهیده بنت الهدی صدر فرزند شهید است و خود را عاشق انقلاب و انقلابیون می داند.

وی گفت: من بازیگر نیستم و فکر می کنم بعد از این هم فیلمی بازی نخواهم کرد. اما وظیفه خود
دانستم که در نقش ببت الهدی ظاهر شوم. او همچون حضرت زینب تا آخرین نفس در کنار برادرش بود.

بازی زیبای الموسوی در نقش بنت الهدی و ارتباط خوبی که با نقش گرفته یکی از نقاط قوت فیلم به حساب می آید.

در فیلم سینمایی«الشهید» نقش زنان در جبهه مقاومت اسلامی به خوبی به تصویر کشیده شده است .

همچنین در این فیلم نمادهای اسلامی به وفور دیده می شود. در جایی از فیلم بنت الهدی در حال گره زدن لباس به بدنش است و زمانی که کنیزش علت آن را می پرسد می گوید می خواهم موقع شکنجه شدن لباس سخت تر از بدنم جدا شود.

الشهید با وجود نواقصی که دارد یک اتفاق خوب در سینمای جهان اسلام به حساب می آید. زیرا نشان می دهد فرهنگ مقاومت در حال ریشه دواندن در نقاط مختلف جهان و متعالی کردن هنر است.

فیلم سینمایی الشهید قرار است در چهاردهمین جشنواره بین المللی مقاومت که از 2 تا 9 مهر در تهران برگزار می شود به نمایش در آید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس