امام جمعه موقت سنندج گفت: رفتار آل‌سعود خلاف شرع و دین مبین اسلام و عملی شیطانی است و واقعاً مشخص بوده که آل سعود مزدور آمریکا و استکبار جهانی است.

به گزارش مشرق، ماموستا محمدامین راستی، با بیان اینکه آل سعود امسال مانع سفر حجاج ایرانی به سرزمین وحی شد، اظهار داشت: رفتار آل سعود خلاف شرع و دین مبین اسلامی و عملی شیطانی است و واقعاً مشخص است آل سعود مزدور آمریکا و استکبار جهانی است و دقیقاً اهداف آن‌ها را تأمین می‌کنند. واقعا مشخص است حجی که مسلمانان ایران انجام می‌دهند حجی بت‌شکن است.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: دلیل فاجعه منا معلول به یک علت نیست و دارای علت‌های متفاوتی است که علت اصلی این کار ندانم‌کاری، بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی مسئولان امور حج عربستان سعودی است و اینکه آل‌سعود هیچ تعهدی به شعائر اسلامی و مناسک حج ندارند. اگر تعهد داشتند تمهیدات لازم را فراهم می‌کردند که مردم به‌راحتی بتوانند ایاب و ذهاب و مناسک حج خود را به نحو احسن اجرا کنند.

وی گفت: علت دیگر این است که شاید واقعاً این رفتار عمدی بوده که راه خروجی این زائران را مسدود کردند تا آن مشکلات برای مسلمانان پیش آمد و بیش از 7000 نفر از حاجیان شهید شدند.

ماموستا راستی با اشاره به‌ دلیل عدم همکاری آل‌سعود با کشورهای اسلامی برای روشن‌تر شدن فاجعه منا افزود: آل‌سعود خودش می‌داند که یقیناً اگر همکاری کنند مسئله آشکار می‌شود و قضیه کاملاً روشن می‌شود که چه جنایتی مرتکب شده‌اند، آل سعود هیچوقت حاضر نیست که تن به این کار بدهد.

وی با اشاره به پیگیری این فاجعه در محاکم بین‌المللی اظهار داشت: این فاجعه واقعاً قابل پیگیری است و اگر کشورهای آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی حاضر شوند نتیجه می‌دهد در غیر اینصورت شکایت به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

امام‌جمعه موقت سنندج درباره اینکه اگر مدیریت حج به دست کشورهای اسلامی سپرده شود، گفت: سرزمین حج به‌ویژه 2 شهر مکه و مدینه، مختص به جای خاصی نیست، بلکه مختص به‌تمام مسلمانان دنیا است و باید در مدیریت حج و این دو شهر بزرگ، همه مسلمانان نقش داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس