کد خبر 629169
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

هواپیمای تجسسی آمریکا با وجود رهگیری ها و هشدارهای روسیه برای سومین بار بر فراز مناطق نزدیک این کشور در منطقه شبه جزیره کریمه که محدوده عملیات تمرین جنگی نظامیان روسی است به پرواز در آمد.

سومین جاسوسی هوایی آمریکا از روسیه
به گزارش مشرق، یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکا امروز (جمعه) به حریم هوایی کریمه نزدیک شد، در حالیکه سه روز قبل نیز این اقدام دو بار تکرار شده بود.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: آمریکا که همیشه با هواپیمای آر-8 پوسیدون عملیات جاسوسی هوایی انجام می داد، در تازه ترین اقدام از هواپیمای آر. اس 135 یو برای انجام ماموریت تجسس و جمع آوری اطلاعات در مورد واحدهای نظامی روسیه در منطقه کریمه استفاده کرد.

بنا به این گزارش، هواپیمای آمریکایی از پایگاه سودا-بی در جزیره کرت (یونان) به پرواز در آمده بود تا در باره شبکه پدافند هوایی و موشکی روسیه مستقر در شبه جزیره کریمه و نیز عملیات رزمایش قفقاز 2016 در منطقه اطلاعات جمع کند که این داده ها برای تنظیم سیستم مقابله با امواج ایستگاه های هشداردهی موشکی استفاده می شود.

آمریکا پیشتر پرواز هواپیماهای تجسسی خود بر فراز دریای سیاه را امری عادی خوانده بود.

روسیه دیروز نیز اعلام کرد که دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا حین پرواز بر فراز منطقه رزمایش قفقاز 2016 که مناطق جنوب، دریای سیاه و خزر را شامل می شود، از سوی جنگنده های روسی رهگیری شده و مجبور به بازگشت شدند.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است که پروازهای تجسسی آمریکا همزمان با برگزاری رزمایش قفقاز 2016 در منطقه جنوب، دریای سیاه و خزر افزایش یافته است.

دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است و از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد، شاهد برگزاری یک رزمایش دیگر نظامیان روسی بوده است.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین و گرجستان روابط گسترده نظامی به عنوان همپیمان یا همکاری دوجانبه دارند و از موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس