کد خبر 628872
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

رئیس جمهور مصر ۶ استاندار جدید این کشور را تعیین کرد که پنج نفر از آنها از جمله استاندار قاهره را افسران سابق ارتش و پلیس تشکیل می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، قاهره از مارس گذشته که جلال سعید استاندار آن به عنوان وزیر حمل و نقل منصوب شد، تا کنون بدون استاندار بوده است.
 
بر اساس این گزارش، عبدالفتاح السیسی دیروز چهارشنبه 6 استاندار جدید مصر را منصوب کرد که پنج نفر از آنها از جمله استاندار قاهره از افسران سابق ارتش و پلیس هستند.
 
بر پایه این گزارش، عاطف مصطفی استاندار جدید قاهره پیش از این در شرکت هواپیمایی مصر مناصبی را عهده دار بوده و در دولت احمد شفیق که حسنی مبارک رئیس جمهور مصر پس از انقلاب این کشور تعیین کرده بود، منصب وزیر حمل و نقل را بر عهده داشت و پس از سرنگونی رژیم مبارک در دولت عصام شرف نیز این منصب خود را حفظ کرد.
 
همچنین عصام الدین بدیوی به عنوان جانشین طارق نصر و استاندار المنیا تعیین شد، این استان که تعداد زیادی از مسیحیان ساکن آن هستند بسیاری از اوقات شاهد فعالیت افراد اسلام گرای تُندرو است به همین علت حفظ امنیت در این استان برای دولت حائز اهمیت است.
 
السیسی همچنین «ابراهیم» را به عنوان استاندار القلیوبیه و «رضا فرحات» را به عنوان استاندار اسکندریه، جمال سامی علی استاد دانشگاه را به عنوان استاندار الفیوم و احمد محمد حامد را به عنوان استاندار سوئز تعیین کرد.
 
این استانداران شب گذشته در برابر السیسی سوگند یاد کردند و علاوه بر آن محمد علی الشیخ وزیر رفاه و تجارت داخلی نیز پس از کسب رأی اعتماد مجلس نمایندگان در برابر السیسی سوگند یاد کرد.
 
مجلس نمایندگان مصر با تعیین محمد علی الشیخ به عنوان وزیر جدید رفاه و تجارت داخلی و جانشین «خالد حنفی» که اواخر ماه گذشته به دلیل قضیه فساد واردات گندم استعفا کرد، موافقت نمود.
 
بر اساس قانون اساسی جدید مصر که در سال 2014 تصویب شده است، موافقت پارلمان با تعیین وزرای جدید ضروری است.
بر پایه این گزارش، وزیر جدید رفاه و تجارت داخلی مصر که بنا به دستور عبدالفتاح السیسی منصوب شده است، رئیس سابق دستگاه خدمات عمومی نیروهای مسلح بوده و پیش از این ریاست هیئت امداد و تدارکات ارتش را بر عهده داشته است.
 
اخیرا افشای فساد واردات گندم اضافی و وارد آمدن خسارت بیش از 500 میلیون پوند (حدود 55 میلیون دلار) به بیت المال منجر به استعفای خالد حنفی وزیر رفاه مصر شد.
 
حنفی که از فوریه سال 2014 منصب وزیر رفاه مصر را بر عهده داشت در یک کنفرانس خبری گفت: با رضایت کامل خود استعفایم را اعلام می کنم تا دولت فرد دیگری را جهت تکمیل روند اصلاح و عمل به مسئولیت انتخاب نماید.
 
این استعفای حنفی پس از آن صورت گرفت که گزارش های رسانه ای به نقل از مسئولان سیاسی فساد واردات گندم با استفاده از یارانه اختصاصی برای حمایت از کشاورزان مصری و واردات گندم ارزان قیمت و عرضه آن به عنوان محصولات داخلی را فاش کردند.
 
از سوی دیگر مصطفی بکری عضو ائتلاف حمایت از مصر که حامی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر است، حنفی را به اقامت در هتل 5 ستاره از زمان تعیین در منصب خود متهم کرد و گفت که هزینه اقامت وی در این هتل طی این مدت به 7 میلیون پوند ( نزدیک به 800 هزار دلار) رسیده است که وی باید منبع این هزینه را اعلام نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس