کد خبر 628656
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: متأسفانه مواد مخدر صنعتی جاذبه زیادی برای خانم‌ها ایجاد کرده است در حالی که آسیب‌های اجتماعی فراوانی را در خود نهفته دارد که وضعیت امروز آپارتمان‌نشینی و عدم وجود فضاهای شاد و تفریح و بهره‌مندی مطلوب از تفرجگاه‌ها توانسته به این آسیب کمک کند.

به گزارش مشرق، سردار علی مؤیدی در مراسم افتتاحیه اولین مرکز اقامتی مدل طبی زنان و زنان باردار مصرف‌کننده مواد مخدر که امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: امنیت و سلامت از نعمات بزرگ خداوند است. مواد مخدر توانسته آنها را تحت‌الشعاع قرار داده و به خطر بیندازد.
 
وی افزود: مواد مخدر وقتی وارد یک کشور می‌شود ابتدا امنیت و سپس سلامت مردم آن کشور را سلب می‌‌کند.
 
قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مواد مخدر به عنوان یک پدیده شوم و مافیایی و مرموزانه توانسته سنگرهای حیات بشریت را یکی پس از دیگری از انسان‌ها سلب کند.
 
مؤیدی خاطرنشان کرد: امروز همگان باور دارند که مادران به عنوان ستون و عمود خانواده از سوی مافیای مواد مخدر و قاچاقچیان بین‌الملل مورد هدف قرار گرفته شده و آنها تلاش می‌کنند که اعتیاد را به جنین این مادر بکشانند لذا باید بکوشیم این آسیب و تهدید پیچیده و مخوف که در حال حاضر با سرعت وصف‌ناپذیر دارای لعاب زیبا و زیبنده و هدفمند که حیات انسان و بشر را به خطر انداخته را برسانیم.
 
وی تصریح کرد: در بازدید از مرکز اقامتی مدل طبی زنان با خانمی ک در طول 24 ساعت شبانه‌روز 50 گرم شیره تریاک مصرف می‌کرد مواجه شدم که تاکنون چنین شخصی را در طول عمرم ندیده بودم لذا این امر می‌طلبد تا تلاش‌های خود را چند برابر کنیم.
 
قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد نظام و دولت را بر شناسایی پدیده مواد مخدر و راهکار پیشگیری از آن عنوان کرد و افزود: روزی عدم عرضه مواد مخدر را در اولویت‌ کارهایمان داشتیم امروز هم البته وجود دارد ولی اولویت اول امروزمان صیانت از خانواده،‌زنان و فرزندان آنها در برابر اعتیاد است که توانسته‌ایم الگوی خوبی برای دیگران باشیم.
 
مؤیدی گفت:  دنیا امروز از الگوی جمهوری اسلامی ایران در امر صیانت از خانواده،‌زنان و فرزندان در برابر اعتیاد استقبال کرده به همین دلیل جمهوری اسلامی تمام زمان و امکانات مادی و غیرمادی خود را برای پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز در نظر گرفته است.
 
وی اظهار داشت: متأسفانه مواد صنعتی جاذبه زیادی را هم اکنون برای خانم‌ها ایجاد کرده در حالی که آسیب‌های اجتماعی فراوانی را در خود نهفته دارد که وضعیت امروز آپارتمان‌نشینی و عدم وجود فضاهای شاد و تفریح و بهره‌مندی مطلوب از تفرجگاه‌ها توانسته به این آسیب کمک کند.
 
قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقد است که با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با این بلای خانمان‌سوز و تمرکز بر پیشگیری در این امر و همچنین نهادینه کردن آن به سطوح اجتماع و کمک گرفتن از سمن‌ها می‌توان در مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای خوبی را به دست آورد.
 
مؤیدی تصریح کرد: هیچ راهی جز استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب سمن‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر نداریم ضمن اینکه هم اکنون 200 مرکز مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر در کشور فعالیت می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس