روزنامه یدیعوت آحارانوت مدعی شد که واحد نظارت نظامی ارتش اسرائیل اجازه داد جزئیات میانجیگری یک طرف غربی برای پیگیری سرنوشت خلبان مفقود شده اسرائیلی در لبنان منتشر شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه الاخبار، منابع صهیونیست مدعی شدند که تلاش‌های سال گذشته برای روشن شدن سرنوشت «رون آراد» خلبان مفقود شده اسرائیلی در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل از یک سو و حزب‌الله از سوی دیگر با میانجیگری یک دستگاه امنیتی غربی با شکست روبه رو شد.

این چیزی است که روزنامه یدیعوت آحارانوت به استناد گزارش منابع غربی و با مجوز واحد نظارت نظامی اسرائیل آن را منتشر کرد.

در همین ارتباط  «رونین برگمن» گزارشگر امنیتی یدیعوت آحارانوت مدعی شد: واحد  نظامی اجازه داد تا تماس های سال گذشته بین اسرائیل و حزب الله با میانجیگری یک طرف امنیتی غربی فاش و منتشر شود.

این تماس‌ها در ارتباط با سرنوشت « رون آراد» خلبان مفقود شده اسرائیلی بود و  در چارچوب گفت‌وگوهای تبادل اسیران بین دو طرف صورت گرفت.

وی افزود: این تماس ها در خصوص تلاش هایی جا داشت که هدف از آن پیدا کردن جسد رون آراد بوده که 30 سال پیش هنگام  حملات نظامی و بمباران برخی مواضع در داخل لبنان ناپدید شد.

در حالی که منابع حزب الله این ادعاها را تایید نکرد‌ه‌اند این گزارشگر امنیتی اضافه کرد: خلبان مفقود اسرائیلی یک برگ مهم در مذاکرات بین اسرائیل و حزب الله برای تبادل اسیران به شمار می‌آمد و تاکنون چند دور مذاکرات بین دو طرف در این خصوص صورت گرفته است.

برگمن در ادامه گزارش خود نوشت که پرونده رون آراد از نظر امنیتی در سال 2005 میلادی حل شده است؛ زیرا در آن زمان سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به اطلاعاتی بسیار دقیق و صحیح دست یافتند که نشان می داد رون آراد بین سال های 1995 تا 1997 در لبنان بوده و احتمالا به دلیل بیماری مرده است.

وی اضافه کرد: در آن زمان خاخام نظامی اسرائیل با اعتراف به مرگ  رون آراد و موضوع دفن او در یک محل  ناشناخته موافقت کرد اما «آریل شارون» نخست وزیر وقت اسرائیل آن را نپذیرفت.

برگمن نوشت: در سال 2005 میلادی و با آغاز سال 2006 میلادی حزب الله چند بار برای حل تراژدی رون آراد تلاش کرده ومیانجیگران آلمانی آن را بسیار خوب خوانده‌اند.

این گزارشگر امنیتی یادآور شد که در جریان تحقیقات و بررسی‌ها، حزب الله مکان های مختلفی را در داخل لبنان حفاری کرد و حتی چند بار استخوان‌های کشف شده در این مکان‌ها به اسرائیل منتقل شد و البته حزب الله همواره به وضوح می‌گفت که مطمئن نیست این استخوان‌ها متعلق به رون آراد است و آنها را تنها برای بررسی تحویل می‌دهد.

برگمن افزود: در چهار مرحله استخوان ها بررسی و با DNA گرفته شده از مادر و برادر رون آراد که از سال 1996 در دانشکده پزشکی قانونی اسرائیل وجود داشت، مقایسه شد اما نتایج همه بررسی‌ها و معاینات منفی بود و معنای آن این است که این استخوان ها متعلق به  رون آراد نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس