کد خبر 628526
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

«احمد شاه مسعود» چندین سال قبل در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: هدف دشمنان ما در قدم اول افغانستان و قدم دوم کشورهای آسیای مرکزی، عربی و اروپایی است که می‌خواهند افکار خود را به آنجا صادر کنند.

 به گزارش مشرق، «احمد شاه مسعود» فرمانده بزرگ جهادی افغانستان در زمان حاکمیت طالبان در سال 1380 خورشیدی در رأس یک هیئت بلند پایه به دعوت رسمی اتحادیه اروپا از شمال افغانستان عازم کشورهای اروپایی شد و در پایان این سفر در مسیر بازگشت به افغانستان در شهر «دوشنبه» تاجیکستان مورد استقبال چشمگیر مهاجرین افغانستانی قرار گرفت و در سخنرانی تاریخی سفر خود را در جمع مردم این شهر تشریح کرد.

در پانزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان در راستای معرفی این چهره جهادی بخشی از این سخنرانی تاریخی وی را منتشر می‌کنیم.

احمد شاه مسعود در این سخنرانی بعد از سلام و ادای احترام، همراهان خود را برای حاضران معرفی کرد و بعد در قسمتی از اظهاراتش به جنگ با طالبان اشاره کرد و گفت: جنگ ما با طالبان یک جنگ داخلی نیست، این جنگ از نقطه نظرهای مختلف فراتر و بزرگتر از افغانستان است و کسانی که در برابر ما قرار دارند تنها طالبان افغانستانی نیستند، طالبان افغانستانی و ملاعمر یک بخش از مخالفان هستند.

5000 هزار افراد مسلح خود و سربازان پاکستانی تحت نام طلاب مدارس دینی که در حدود چندین هزار نفر در رفت و آمد هستند، نیز قرار دارند.

وی در ادامه همین بخش از سخنان خود افزود: دشمنان ما از اسلام برداشت افراطی دارند و این برداشت طالبان با افکار مردم افغانستان که 99 درصد آنان مسلمان هستند کاملا در تضاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف نیروهای افراطی را فراتر از افغانستان دانست و یادآور شد: هدف دشمنان ما در قدم اول افغانستان و قدم دوم کشورهای آسیای مرکزی، عربی و اروپایی است که می‌خواهند افکار خود را به آنجا صادر کنند و این را گوشه‌ای از مبارزه خود در برابر غیر مسلمان‌ها می‌دانند و از تروریسم به عنوان شکلی از مبارزه و جهاد می‌خواهند استفاده کنند و افغانستان برای آنان قدم اول است.

احمد شاه مسعود در ادامه سخنان تاریخی خود افزود: ما در برابر گروهی قرار داریم که به آزادی و حقوق زن و انتخابات و به آزادی عقیده و بیان باور ندارد. به انتخابات و رای مردم، باور ندارد و می‌خواهد افغانستان را به پایگاهی جهت اهداف نامشروع خود تبدیل نماید و با همه همسایه‌های ما و با همه جهان خود را در تضاد می‌بیند.

احمد شاه مسعود در بخش دیگری از سخنان خود به بحث حقوق بشر اشاره کرد و افزود: ما به مساله حقوق بشر و حقوق انسان به عنوان یک اصل انکارناپذیر، نگاه می‌کنیم چه در قدرت باشیم و چه قدرت نداشته باشیم. من این را تاکید کردم که بدون انتخابات و بدون آمدن دموکراسی در افغانستان نمی‌توان سرنوشت و آینده کشور را به هیچ صورتی، تعیین کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: من از سران کشورهای اروپایی خواهش کردم برای صلح در افغانستان تلاش و کوشش نمایند و گفتم که صلح در افغانستان امکان پذیر نیست مگر اینکه عامل اصلی جنگ در افغانستان شناسایی شود.

احمد شاه مسعود در بخش دیگری از این سخنرانی تاریخی همگان را به پرهیز از دامن زدن به اختلافات قومی دعوت کرد و یادآور شد: دامن زدن به اختلافات قومی به نام پشتون، تاجیک، ازبک، هزاره و غیره هیچ درد مردم افغانستان را دوا نمی‌کند، دامن زدن به این اختلافات آب انداختن به آسیاب دشمن است. از طریق اختلاف مستقیم به بن لادن و اردوی پاکستان کمک می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود راه نجات مردم افغانستان را رفتن به سمت وحدت ملی دانست و افزود: راه خدمت به مردم افغانستان این است که به طرف وحدت ملی حرکت کنیم چرا که فقط در سایه وحدت ملی بود که مردم افغانستان را در طول تاریخ توانستند، از کشورشان در برابر متجاوزان حراست نمایند.

احمدشاه مسعود با این صحبت و با ذکر مفصل جریان سفر خود، اسباب رضایت همه را فراهم آورد و در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    خدا لعنت کند سران پاکستان را که با کفار غربی و سعودی و عبری برای نابودی مسلمین همکاری می کنند
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    خدا رحمت کند شهید احمدشاه مسعود را-شیر مجاهد وعاقل دره پنجشیر .
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    واقعا مرد بود ...
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    از شخصیتهایی نبود که بتوان به راحتی مانندش را یافت .
  • امید ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    شهادت شیر دره پنج شیر آغاز پروژه یازده سپتامبر بود....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس