کد خبر 628359
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران گفت: تکواندو در المپیک همه چیز داشت، اما مشکلات مدیریتی بارها به تیم ملی تکواندوی ایران لطمه زده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی مردان هوگوش با حضور در المپیک 2016 ریو با ناکامی روبرو شدند و هر سه ملی پوش مردان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و از رسیدن به مدال بازماندند. حالا پس از پایان المپیک ریو انتقاد‌ها به اوج خود رسیده و همه اهالی خانواده این رشته از ناکامی تکواندو در المپیک انتقاد می‌کنند. هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران است که در رشته تکواندو 2 مدال طلا و یک برنز کسب کرده است. او نیز مثل سایر قهرمانان المپیک اصلا از نتایج کسب شده در المپیک راضی نیست، هر چند که در طول این روزهای سعی کرده بود که از نتایج ضعیف تکواندو در المپیک به دلیلی که در مصاحبه مطرح کرده انتقاد نکند، اما گویا صحبت‌های مسئولان فدراسیون او را ناچار کرده تا از مدیریت ضعیف فدراسیون تکواندو انتقاد کند.

هادی ساعی در مورد نتایج و اتفاقاتی که برای تیم ملی مردان در المپیک 2016 روی رقم خورد، اظهار داشت: بنده به هیچ عنوان اصلا تصمیم نداشتم در مورد مسائلی که برای تکواندو در المپیک برزیل رقم خورد صحبت کنم، اما صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون تکواندو، ناچارم کرد تا به بخشی از نتایج تکواندو در المپیک برزیل بپردازم تا هم برای رئیس فدراسیون یادآوری شود و هم اینکه افکار عمومی بیشتر با مسائل آشنا شوند و در مورد ریاست پولادگر در فدراسیون تکواندو بهتر و راحت تر بتوانند قضاوت کنند. متاسفانه پولادگر هر زمانی که جوابی برای پاسخگویی ندارد، وعده قضاوت را به مردم می دهد، من هم با پیشنهاد او موافقم و شاهد هستیم که مردم چطور در همه جا در مورد نتایج تکواندو قضاوت می‌کنند. البته گویا او چند روزی است که از منزل خود خارج نشده است!

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: بنده پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی به عنوان مدیرفنی و عضو هیات رئیسه فدراسیون تکواندو فعالیتم را ادامه دادم، اما با توجه به اینکه پولادگر دوست نداشت کسی از او انتقاد کند از ادامه کار عذرخواهی کرد. من در همان مقطع نیز با سیاست های رئیس فدراسیون تکواندو مخالف بودم و انتقادهای نیز به او داشتم. همه انتقاد‌ها را هم در فدراسیون مطرح می کردم، اما پولادگر گوش شنوا نداشت و همین موضوع باعث شد کناره گیری کنم. حتی او از من خواست که در هیات رئیسه حضور داشته باشم، اما من دلیل مخالفتم را به او اعلام کردم. به پولادگر گفتم که شما دوست ندارید کسی بر خلاف میل شما در هیات رئیسه صحبت کند. به همین دلیل این پیشنهاد را نیز نپذیرفتم. حالا هم اگر پولادگر بخواهد صحبت‌های من را که عین واقعیت است، تکذیب کند؛ مطمئن هستم که یا فراموشی گرفته و یا به چیزی اعتقاد ندارد. گاهی اوقات دیدگاه ها با هم متفاوت است، اما پولادگر تاب انتقاد ندارد. بارها گفته‌ام که نمی‌توانم با این فدراسیون کار کنم؛ چرا که فضای کار وجود ندارد.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی کشورمان با اشاره به مصاحبه های اخیر رئیس فدراسیون تکواندو، گفت: همه کارشناسان در مورد المپیک و اتفاقاتی که رخ داده به خوبی تمام مسائل مختلف را مطرح کرده‌اند. ضمن اینکه مبارزات سه تکواندوکار کشورمان از رسانه ملی به صورت مستقیم پخش و همه مردم ایران مبارزه ملی پوشان را تماشا کردند و شاهد بودند که آنها چه برسر تکواندو آورده اند. اگر پولادگر به نظرات مردم روی سایت فدراسیون، صفحات مجازی (اگر واقعیت‌ها سانسور نشده باشد) مراجعه کند به خوبی می‌تواند نظرات مردم شریف ایران ببیند.

قهرمان المپیک پکن در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: همانطور که در صحبت‌هایم اشاره کردم؛ رئیس فدراسیون معتقد است، همه مردم مبارزات را دیده‌اند و آنها نیز در این مدت به خوبی در این خصوص قضاوت کرده اند، از قدیم گفته اند که زمین خورده را نباید زمین زد، رسم پهلوانی نیست که بخواهیم به زمین خورده لگد بزنیم. به همین دلیل به صراحت می گویم که همه خانواده تکواندو در حال حاضر باید دست یاری بدهند تا این تکواندو دوباره بلند شود.

پرافتخارترین تکواندوکار تاریخ ایران، گفت: پس از ناکامی مردان در المپیک ریو همه کارشناسان دلسوزانه و بدون غرض ورزی در مورد تکواندو اظهار نظر کرده‌اند و اگر غرض ورزی بوده از سوی فدراسیون بوده است. در مجموع چهار المپیک گذشته، ما سه مدال آور در المپیک داشته‌ام که متاسفانه به زعم آقایان هر سه قهرمان المپیک به همراه مربیان و سایر قهرمانان مغرض اند و فقط مسئولان فدراسیون دلسوز تکواندو هستند!

هادی ساعی در واکنش به صحبت‌های اخیر سرمربی تیم ملی تکواندو، گفت: بیژن مقانلو قهرمان بزرگی بوده و در حال حاضر نیز مربی بزرگی است، او واقعا برای این تیم زحمت کشیده و در طول سه سال گذشته، افتخارات زیادی هم با تکواندو کسب کرده است،‌اما نمی دانم چرا چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شده و همه مسئولیت شکست در المپیک ریو را برعهده گرفته است. البته همیشه در فدراسیون این روال وجود داشته که وقتی نتیجه ضعیفی رقم می خورد، یکی باید قربانی شود که آن دیوار هم کوتاه تر از دیوار مربیان نبوده است.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران، گفت: همان طور که همه می‌دانند، در فدراسیون تکواندو در هر مقطعی که تکواندو موفقیت کسب کرده، این موفقیت حاصل تلاش یک کار گروهی بوده است که از همه بیشتر مسئولان فدراسیون در این موفقیت تاثیر گذار بوده‌اند، اما وقتی نتایج ضعیف رقم خورده مربیان قربانی شده‌اند. هنوز خانواده بزرگ تکواندو برکناری مربیان بدنساز، فریبرز عسگری و ... را فراموش نکرده اند. حتی برخی مواقع با وجود نتیجه مناسب سرمربی را قربانی کرده اند. همه شاهد هستیم که مرتضی کریمی با تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک عنوان نایب قهرمانی جهان را کسب کرد و حتی در مسابقات بازی‌های المپیک رزمی نیز نتایج خوبی را کسب کرد، اما با تمام این موفقیت ها از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد.

دارنده مدال طلای المپیک پکن در ادامه عنوان کرد: آقای پولادگرشاید شما فراموش کرده‌اید که وقتی از مسابقات روسیه به ایران بازگشتیم، تصمیم داشتید مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی را به دلیل مصاحبه و انتقاد از نبود امکانات در اردوی تیم ملی؛ برکنار کنید، اما بنده تنها فردی بودم که همان زمان هم با این تصمیم مخالف بودم و عنوان کردم که چرا مصالح تیم ملی فقط برای مصاحبه‌ای که به حق هم انجام شده بود، نادیده می گیرید؟ اما شما سرانجام حرف خودتان را به کرسی نشاندید و مرتضی کریمی را از سرمربیگری تیم ملی برکنار کردید!

مدیرفنی سابق تیم ملی تکواندو، گفت: بنده احساس می کنم که اگر در این برهه سکوت کنم به خانواده تکواندو خیانت کرده‌ام. در تکواندو ایران فعالیت ندارم، اما با تکواندوی دنیا ارتباط بسیار خوبی دارم و از سوی فدراسیون جهانی برای اکثر مسابقات در کل دنیا دعوت می شوم. حتی به المپیک 2016 برزیل نیز دعوت شدم. نماینده فدراسیون جهانی تعجب کرده بود که چرا از سوی فدراسیون کشورم برای حضور در المپیک برزیل معرفی نشده‌ام. خوشبختانه آقایان حضور داشتند که  و شاهد بودند مسئولان فدراسیون جهانی من را به المپیک 2016 برزیل دعوت کردند. البته الان خوشحالم که به المپیک برزیل نرفتم، چون احتمال داشت مقصر این نتایج معرفی شوم.

دارنده نشان طلای المپیک آتن در ادامه، گفت: پنهان شدن پشت مدال قهرمانان تکواندو، روال قدیمی مسئولان فدراسیون است. در حال حاضر نیز پشت مدال کیمیا علیزاده پنهان شده‌اند. فعلا مدال کیمیا علیزاده باعث شده ضعف های آشکار مسئولان فدراسیون دیده نشود. سال‌های قبل قهرمانانی مثل ساعی، مجیدافلاکی، محمد معتمد، یوسف کرمی، بهزادخداداد، تاجیک و... که مدال‌های مختلفی را کسب کردند و آقایان پشت مدال آنها پنهان شدند. سوال من این است که اگر قهرمانان و مدال‌های آن را از فدراسیون تکواندو جدا کنیم، چه چیزی برای این فدراسیون باقی می‌ماند! عجیب تر این است که آیا همه این قهرمانان که سال‌های سال برای این فدراسیون و کشورمان زحمت کشیده اند و مدال های باارزشی را نیز برای این مرز و بوم کسب کرده‌اند، آیا الان مغرض هستند؟! چرا همه افراد بزرگ تکواندو الان مغرض محسوب می‌شوند؟ گویا پولادگر از وجود افراد بزرگ ترس و واهمه دارد.

دارنده مدال برنز المپیک سیدنی در ادامه صحبت‌های خود؛ خاطر نشان کرد: کادر فنی و سه تکواندوکار شایسته ما که جزو بهترین های جهان هستند زحمات خود را در المپیک کشیده‌اند و به هیچ عنوان کم کاری نکردند، نباید فراموش کنیم که مشکلاتی در این بین وجود داشت و  مهمترین آن استرس زیادی بود که به تیم ملی وارد شده بود. این فشارها روی مهدی خدابخش تاثیر بیشتری داشت. آقایان به او تاکید کرده بودند که در مقابل میلاد بیگی بازنده نباشد، آنها کاری کردند که این جوان توانمند، شادابی لازم را مثل همیشه در مبارزه با بیگی نداشت.

مدیرفنی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه انتقاد‌های خود از مدیریت فدراسیون تکواندو، گفت: به هیچ عنوان تصمیم ندارم به تکواندو بازگردم. شاید خیلی ها تلاش کردند تا هادی ساعی از تکواندو دور شود، اما بنده با تمایل شخصی و به دلایلی که در صحبت‌هایم مطرح  کردم از تکواندو ایران فاصله گرفته‌ام. اگر زمانی تصمیم به بازگشت داشته باشم، تلاش آقایان هم نمی تواند مانع بازگشت من شود. چون هادی ساعی وسط تکواندوی ایران است. آقایان رفتند در المپیک و دیدند که هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین تکواندوکار المپیکی جهان معرفی شد. حالا بروند عکس من را از سالن خانه تکواندو پاره کنند. مردم برای اتفاقات بد سراغ من می آیند و برای اتفاقات خوب آن نیز به من تبریک می گویند. با از بین بردن عکس هادی ساعی، نمی توانید او را حذف کنید.

دارنده سه نشان المپیک در ادوار گذشته، گفت: بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو تا کنون تجربیات خیلی زیادی را بدست آورده است و متاسفانه در المپیک ریو هم تجربه تلخی را پشت سر گذاشت. برای این تجربه هزینه مادی و معنوی شده بود و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. از بیژن مقانلو شناخت خوبی دارم؛ چرا که او برای هر کاری فکر می‌کند و می تواند با استفاده از این تجربیات اتفاقات خوبی در تکواندو ایران رقم بزند. در این شرایط بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی بیژن مقانلو است. آقایان در طول این سال‌ها مهره سوزی کرده‌اند و کسی را برای خود نگه نداشته اند. اتفاقی که چهار سال قبل برای فریبرز عسکری رخ داد. در همان زمان هم با کنار رفتن عسکری مخالف بودم. اگر او پیشنهاد فدراسیون را قبول کند، واقعا مردانگی کرده است و بس!

دارنده نشان طلای المپیک پکن در ادامه بیان کرد: ما سه قهرمان خیلی خوب را در ریو داشتیم. وقتی تمرینات ملی پوشان را در اردو تماشا کردم، خیلی به آنها امیدوار شدم، به لحاظ جسمانی هر سه نفر عالی بودند و فقط مشکلات روحی، روانی مانع از موفقیت آنها شد. سال‌ها در میادین مختلف بین المللی مبارزه کرده‌ام و این شرایط را تجربه کرده ام. از نتایجی که برای ملی پوشان رقم خورد خیلی ناراحت شدم. این تکواندوکاران اهل کم فروشی نیستند و خیلی تلاش کردند تا نتیجه کسب کنند.

قهرمان سابق تیم ملی تکواندو عنوان کرد: متاسفانه مشکلات مدیریتی بارها به تیم ملی تکواندوی ایران لطمه زده است. در همین ریو اگر پولادگر خودش را و فقط خودش را مدیریت می کرد، شاید این اتفاق برای خدابخشی نمی افتاد. اگر پولادگر از آن کلمات زشت استفاده نمی کرد؛ خدابخشی نیز به جدول گروه بازنده‌ها باز می‌گشت و مدال نیز کسب می‌کرد. پولادگر همیشه دم از اخلاق مداری می زند، اما او در المپیک ریو هم اخلاق را باخت و هم نتیجه را، اینکه او در مصاحبه اخیر خود مدعی شده مردم قضاوت کنند، نظر درستی را ارائه کرده است، مردم همه این مسائل را دیده اند.

ساعی به جلسه‌ای که اخیرا برای بررسی ناکامی تکواندو در ریو تشکیل شده است اشاره کرد و گفت: تمام نفراتی که به کمیته کارشناسی دعوت شده بودند، از بزرگان این رشته هستند و همه آنها از دوستان من هستند و احترام خاصی برای همه آنها قائل هستم، اما ای کاش در بین نفرات حاضر در جلسه یک نفر به عنوان منتقد نیز حضور پیدا می‌کرد؛ گویا آقایان از ترس اینکه کسی در این کمیته از آنها انتقاد نکند، همه دوستان خود را دعوت کردند. خوب قطعا از این بررسی چیزی در نمی آید.
دارنده چندین نشان طلای مسابقات جهانی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: تکواندوی ایران برای کسب موفقیت در ریو همه چیز داشت، تکواندوکاران خوب، مربی و داور خوب، اما متاسفانه بزرگتر نداشت که در پایان شاهد بودیم که چه نتایجی در ریو رقم خورد. متاسفانه رئیس فدراسیون تکواندو نه در داخل و نه در میادین بین المللی از ادبیات خوبی استفاده نمی کند و به همین دلیل است که ما در بحث بین الملل مشکل داریم و او را به میادین مهم دعوت نمی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    امثال جنابعالی در تکواندو جدیدی/سوریان/خادمها/رضازاده در کشتی /وزنه برداری ووووواز همه مقصر ترید چرا که سرمایهه مملکت را خوردید قهرمان شدید و بجای خدمت در ورزش به مردم و ایران راه پول درآوردن در شوراها و مجلس و یا در دولت را پیش گرفتید وقتی شما شانه خالی کنید خوب معلوم است غیر متخصصی خواهد امد و میشود انچه نباید.
  • طاهره تندروصالح ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    درخائن و مزدوربودن مهماندوست وامثاله شکی نیست خنده شان هم به زودی بامثبت شدن دوپینگ ورزشکاران همیشه متقلب جمهوری خودخوانده اذربایجان برای همیشه ازلبانشان محوخواهدشدان شاءالله برای بی وطن هاآبرویی نیست درهیچ کجای این عالم
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    نصف تیم ملی ایران رفتن برای کشورهای دیگه بازی میکنن کدوم کشور ملی پوش هاش جنین خیانتی می کنن در سطح منطقه؟ ملی پوشان ترکیه آذربیایجان یا عراق حاضر هستن حتی در ازای سوخو35 برای ایران بازی کنن!؟؟؟؟؟؟
  • مهدی ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    اون دوستی که اقای مهماندوست رو خائن خطاب میکنی مگه سرمربی تیم ملی فوتبال بسکتبال والیبال وهندبال ما خارجی نیستند؟؟؟!!! مگه ملی پوش دو ومیدانی ما بلاروسی نیست؟؟؟!!! اون موقع که دختر اقای مهماندوست به دلیل نداشتن هزینه عمل فوت شد این اقای پولادگر کجا بود؟؟؟ بجای خائن خطاب کردن هم وطنانمان و تبرئه رییس فدراسیون برید به دیکتاتوری فدراسیون پولادگر پایان بدید تا بلکه باز شاهد درخشش تکواندو باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس