کد خبر 628334
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۹

مشارکت حشدالشعبی در عملیات آزادسازی موصل و دخالت هایی که سفیر عربستان در بغداد در امور عراق داشت از جمله محورهای مهم نشست خبری روز سه شنبه نخست وزیر عراق بود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق بر مشارکت حشدالشعبی (نیروهای مردمی) در عملیات آزادسازی شهر موصل از سیطره گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

وی در نشست خبری در بغداد ضمن تاکید بر مشارکت حشدالشعبی در آزادسازی این شهر، گفت: هدف اصلی از ورود ما به موصل تنها آزادی اراضی نیست بلکه آزادی مردم است.

العبادی افزود: آزادسازی موصل به راهکار سیاسی نیاز دارد. ما دیدار با رهبران سیاسی در نینوا را آغاز کرده ایم و به آنها وعده دادیم پس از عملیات آزادسازی اختیاراتی را برای اداره امور خود به آنها واگذار کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود «ثامر السبهان» سفیر سعودی در بغداد را به دخالت در امور عراق متهم کرده و تصریح کرد: سفیر سعودی در امور عراق دخالت و اظهارات نادرستی عنوان می کرد اما علیرغم اختلافاتی که وجود دارد ما خواهان تداوم روابط دیپلماتیک با عربستان هستیم.

نخست وزیر عراق افزود: اظهارات سفیر عربستان سعودی نادرست، توهین به عراق و اخلال در فعالیت دیپلماتیک بود.

گفتنی است که وزارت خارجه عراق در پی دخالت ها و اظهارات مداخله جویانه «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد از این کشور خواست سفیر خود را تغییر دهد.

حیدر العبادی در خصوص انفجار بامداد سه شنبه در منطقه الکراده واقع در مرکز بغداد نیز اظهار داشت که این حادثه همچنان در دست تحقیق است و خودروی بمب گذاری شده در این انفجار دارای پلاک کرکوک بود.

در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ساعات اولیه بامداد سه شنبه در منطقه الکراده واقع در مرکز بغداد ۳۴ نفر کشته و زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس