کد خبر 628061
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

لیگ پرشین متشکل از کودکان مستعد محله‌های فراموش شده حاشیه شهر با قومیت‌های گوناگون، فرصتی است برای تبلور و آموختن اخلاق پهلوانی، تجربه هم‌دلی و یکرنگی در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، نسخه واحدی برای مشق عشق نیست، انگار باید دل سپرد و منتظر رسیدن به ساحل شد، امید به آینده و علاقه به وطن، تلاش برای داشتن زیست اخلاقی و پایبندی به اعتقاداتی که سرمنشا خیر و نیکی و برکت می‌شوند، سال‌های سال‌ است که مسبب خلق حماسه‌های مردمی است، تشکیل سازمان‌های مردم نهاد با جوامع هدف مختلف اما نیتی واحد، خدمت به "دیگری" و تلاش برای انجام "مسئولیت اجتماعی".

یکی از این حماسه‌ها در ایران مزین به نام امیرالمومنین است، جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع).لیگ پرشین فرصتی برای مشق عشق

آنان غذارسانی و آموزش را در راس برنامه های خود قرار داده بودند و بدون ترس از خطراتی که پیش روی آنان بود به محلات معضل‌خیز و فقیرنشین شهر تهران می رفتند و خانواده ها و کودکان محروم را شناسایی می کردند و به امداد رسانی به آنان می پرداختند.

سابقه فعالیت جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) به سالها پیش و در دهه هفتاد خورشیدی باز می‌گردد. در آن سالها اعضای آغازگر این حرکت اجتماعی که چند دانشجوی ساده بودند، به بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان می رفتند و تلاش می کردند تا ساعتی دل این کودکان را شاد کنند. این حرکت اجتماعی اندک اندک شکل دیگری به خود گرفت و هسته اولیه ای که شکل گرفته بود با نگاه به معضلات گوناگون اجتماعی موجود به این نتیجه رسید که نمی تواند در برابر این رخدادها ساکت بماند، به طوری که دانشجویان عضو، اعلام کردند که ما می خواهیم چشمان ناظر اجتماع خود باشیم.
 
لیگ پرشین فرصتی برای مشق عشق 

اکنون از آن زمان، سال‌ها می‌گذرد و جمعیت امام علی (ع) الگویی برای نسل تازه شده است، نسلی که می‌خواهد به رغم همه مشکلات پای زخم‌های مرهم نخورده کشورش بماند و برای و برای تغییر سرنوشت اقشار محروم با تمام وجود تلاش کنند. یکی از فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمند این جمعیت مردمی، تشکیل خانه‌های ایرانی بوده که هر کدام با رویکردی ارزشمند با شناخت کامل جامعه هدف خود، در حال خدمت به کودکان و نان آوران کوچک هستند. در این خانه ها دانشجویان و مردم به طور داوطلبانه به کودکان بازمانده از تحصیل، آموزشهای درسی و هنری و ورزشی و نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهند. در این میان پرداختن به امر مهم ورزش و تربیت بدنی بسیار ستودنی بود، معلم‌ها و مربیان ورزش، گمنام و بی ریا در کنار این کودکان ایستادند و ضمن خدمت به این فرشتگان کوچک و معصوم خداوند، خود نیز در کوره رنج های این کودکان دردمند گداختند و اینگونه است که عدالت اجتماعی اندک اندک به دغدغه ای مهم در زندگی تک تک اعضای این جمع تبدیل شد.

تیم‌های فوتبال کم کم شکل گرفت و این جوانه زیبا و مبارک، قد کشید تا این که لیگ فوتبال کلید خورد.

پرشین ﻧﺎﻡ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺗﯿﻢ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﻣﺘﺸﮑﻞ ﺍﺯ کودکان ساکن در محلات فراموش شده کشورمان ﺗﺤﺖ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ است. این پروژه بزرگ و مردمی ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﯿﻢﻫﺎﯼ ﻭﺍﻟﯿﺒﺎﻝ، ﺭﺍﮔﺒﯽ، ﮐﺸﺘﯽ، ﺷﻨﺎ، ﺷﻄﺮﻧﺞ ﻭ ﻫﻨﺪﺑﺎﻝ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ (ع) ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

دومین دوره مسابقات فوتبال لیگ پرشین از تاریخ ١٠ الی ١٩ شهریور 1395 در زمین چمن طبیعی مجموعه شماره ٣ آکادمی فوتبال دانشگاه تهران واقع در خیابان امیر آباد شمالی کلید خورده و در حال برگزاری است. این مسابقات امسال با حضور ٣5 تیم از محلات حاشیه سراسر کشور در سه رده سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.
 لیگ پرشین فرصتی برای مشق عشق

کودکانی که تا دیروز جامعه استعدادشان را انکار می‌کرد و آنها را نمی‌دید امروز با بروز استعدادهایشان می‌درخشند و رفتارهای درستشان برای همه معلوم شده است و جامعه ای که آنها را نادیده می‌گرفت، امروز شاهد توان و هوش  بالای آنها است و همین مساله باعث شکل گیری هویت مثبت ورزشی و اخلاقی در آنها شده و از ایجاد آسیب های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

از میان 700 کودک و نوجوان حاضر در این مسابقات، نیمی از آنان از تهران بوده و نیم دیگر از شهرستان هایی چون : آمل، شیراز، ساری، مشهد، سیستان بلوچستان، کردستان، گرگان، کرمانشاه، بوشهر، زنجان و ... به تهران آمده اند و تیم های دیگر از محلات لب خط شوش، دروازه غار، مولوی، قرچک، شهرری، فرحزاد، خاک‌سفید، کوره محمودآباد و ... حضور دارند.

لازم به ذکر است از این لیگ، سرمربی استقلال علیرضا منصوریان، سید مهدی رحمتی و داور خوب فوتبال ایران علیرضا فغانی حمایت معنوی کرده اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس