معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران در برابر حملات هسته‌ای و شیمیایی دست بسته نیست و حتما باید در برابر اینگونه تهاجمات عناصر لازمه دفاعی را داشته باشیم که خوشبختانه داریم و باید آن را تقویت کنیم.

به گزارش مشرق، سردار سید مسعود جزایری  معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توان دفاعی کشور اظهار داشت: نکته اولی که ایشان بر آن اشاره و تاکید دارند، این است که ما کشوری مستقل هستیم و روح خودباوری و خوداتکایی را باید در خود اضافه کنیم و آثار زیان بار تاریخ گذشته که تلاش می کرد از ایرانیان چهره ای دیگر بسازد را زائل نماییم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر فناوری‌های نوین و جدید تاکید مستمر دارند؛ علم و تکنولوژی در زمینه‌های گوناگون رشد می‌کند و در صنایع دفاعی نیز باید متناسب با این پیشرفت‌ها زمینه‌های توسعه را فراهم کنیم.

سردار جزایری تاکید کرد: ما بایستی قوی باشیم تا این اقتدار به رخ دشمنان کشیده شود؛ اگر در جهانی عاری از خشونت و جنگ و سلطه گری زندگی می‌کردیم، این مباحث قابل طرح نبود ولی واقعیت نظام جهانی به ما دیکته می‌کند که یا بایستی قوی و یا تحت سلطه باشیم و بدیهی است که جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی انتخاب خود را کرده است.

وی درباره اقتدار صنایع دفاعی گفت: باید قدرت دفاعی را در دست داشته باشیم و توان تهاجم را در نقاط لازم افزایش دهیم؛ تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این است که باید قدرت تهاجمی را برای روز مبادا افزایش دهیم؛ چراکه قدرت‌های سلطه‌گر باید اقتدار، توان و قدرت دفاعی و تهاجمی ما را احساس کنند.

سردار جزایری تصریح کرد: دشمن باید متوجه باشد اگر اقدام نظامی انجام دهد، دچار مخاطرات عظیم خواهد شد. تنها عامل بازدارنده در برابر اینکه دشمن دست را از روی ماشه برداشته، این بوده که اگر حمله کنند، عاقبت آن چه می شود؟

معاون ستادکل نیروهای مسلح در بخشی دیگر از این گفت‌وگوی رادویی اظهار داشت: ممکن است دشمن بتواند شروع کننده یک اقدام نظامی یا جنگ باشد، ولی قطعا پایان دهنده آن نخواهند بود و برای این مهم باید مقدماتی فراهم شود و بخش عمده آن مربوط به نیروهای نظامی، سلاح و تجهیزات می‌شود.

سردار جزایری خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران مخالف قطعی سلاح های کشتار جمعی است و معتقدیم سلاح های هسته ای و شیمیایی ممنوعه است؛ البته بدین مفهوم نیست که جمهوی اسلامی در برابر چنین حملاتی دست بسته است و حتما باید در برابر اینگونه تهاجمات عناصر لازمه دفاعی را داشته باشیم که خوشبختانه داریم و باید آن را تقویت کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    درود الله بر سپاه
  • محمد حسین ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    برای توان تهاجی 250 سوخو 30 و 100 سوخو 35 لازمه.
  • مسعود بهادری ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    دوستان اگر میدونید جواب منو بدید اگر به موشک دارای کلاهک هسته ای موشک برخورد کنه و به کلاهکش بخوره بازم انفجار هسته ای رخ میده یانه چون شنیدم شروع انفجار هسته ای با یک انفجار کوچک درون کلاهک برای برخورد دادن نوترون ها با یکدیگر هستش
  • سعید ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    خیر
  • h ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    خیر باید نوترون باید با سرعت و یک سری تمهیدات شلیک بشه به اونیم ناپایدار وسلسه انفجار اتمی اغاز بشه هم اورانیومی ها هم هیدروژنی ها چون هیدروژنی ها با یه بمب کوچک اورانیومی شروع به جوش هسته ای میکنند بر عکس اورانیومی ها که شکافت میدن.
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    الان مشخصه که حکیمانه سخن گفتند در هر سطحی حمله کنید در همان سطح حمله میکنیم
  • محمد ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    پایگاهها و انبارهای هسته ای اسرائیل قابل تصاحب است، شروع جنگ هسته ای از طرف ابرقدرت نمائی کنار ابرقدرت نمای دیگر ؟
  • رهگذر ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    دوست عزیز اینطور نیست. چون واکنش هسته ای (البته فیزیون یا شکافت) یک سیستم تقریبا کروی هست و نیروها باید در یک جهت کنترل شده اعمال بشه تا نوترون های آزاد بین اتم های اورانیوم یا پلوتونیوم گیر بیفتن و واکنش زنجیره ای شروع بشه. اصابت یک نیروی خارجی (مثلا موشک ضد موشک) این توازن رو از بین می بره و موشک هسته ای بدون انفجار هسته ای متلاشی می شه. (البته من اینطور فکر می کنم)
  • ایران آباد ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    سردار عزیز دشمنان ما علاوه بر اینکه بی رحم هستند فریبکارهم هستند اگر آنهاتوان آن را داشته باشند از ابزار نظامی برای نابودی یا تسلیم ما استفاده می کنند واگر نتوانستند با مذاکره وکشاندن پای مقررات بین المللی که خود هیچ تقیدی به رعایت آنها ندارند به خلع سلاح و یا دور کردن ایران از دستیابی به امکانات نظامی هم سطح خود اقدام می کنند باید توانایی های دفاعی ما برابر با سقف قدرت تهدید دشمنان باشد با توجه به اینکه اکثر کشورهای دنیا اعم از کوچک وبزرگ دکترین نظامی خود را بر اساس دستیابی به تسلیحات غیر متعارف طراحی می کنند هر عاقلی خوب می داند در جنگ های آینده شانس موجودیت کشورهای با داشتن فقط تسلیحات متعارف در برابر کشورهای دارنده تسلیحات غیر متعارف صفر است چه بخواهیم وچه نخواهیم عاقبت نتیجه نبردهای آینده بین این دو گروه اینگونه رقم می خورد هر چند ما اعتقاد داریم استفاده از تسلیحات غیر متعارف حرام است اما در اختیار داشتن آنها فقط جهت بازدارنگی منطقی به نظر می آید غیور مردان عرصه نظامی باید به وظایف خود برای دور کردن تهدیدات دشمنان صرف نظر از هرگونه تصمیمات سیاستمداران عمل کنند که متعهد بودن به دشمنان عین حماقت وشکست است وخدعه به دشمنان عین عقلانیت وپیروزی است .
  • اصولگرا در سیاست خارجی و اصلاح طلب در مواضع داخلی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    عبارت دست بسته نیست دقیقا یعنی چی !!!خب سردار سوال به این مهمی رو که در ذهن بسیاری افراد هست تشریح میکرد خیالمون راحت میشد
  • مسعود ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    ایران حداقل به 500 کلاهک هسته ای برای دفاع احتیاج داره که انشاالله باید بسازیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس