کد خبر 627973
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران اعتقاد دارد بازی فردای تیم ملی در شن یانگ، به مراتب سخت‌تر از بازی ۱۹ سال قبل تیم ملی برابر چین در دالیان است.

به گزارش مشرق، خداداد عزیزی، مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال در رابطه با دیدار فردای تیم ملی برابر چین در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: من فکر می‌کنم تیم ملی فردا بازی بسیار سختی را پیش رو دارد. تا جایی که می‌دانم آنجا آب و هوا مناسب نیست و رطوبت زیادی وجود دارد که روی کیفیت کار ما اثرگذار خواهد بود. همچنین تیم چین تیم خیلی خوبی است و از طرف دیگر ما در بازی با قطر خوب نبودیم. بازی مقابل قطر برای ما خیلی سخت بود. به نظرم ما برای آن بازی خیلی به تیم ملی هیجان دادیم که اثر منفی روی کار تیم داشت. در آن بازی به هیچ وجه خوب نبودیم و کاملاً ناپلئونی قطر را بردیم و در روزی که اصلاً نمایش خوبی در زمین نداشتیم توانستیم سه امتیاز از قطر بگیریم اما باید بدانیم که همیشه این طور نمی‌شود که دروازه‌بان حریف یک اشتباه فاحش داشته باشد و ما با خوش‌شانسی گل بزنیم و بازی را ببریم.

او ادامه داد: من امیدوارم فردا مثل بازی با قطر نباشیم. برای اینکه اگر مانند بازی با قطر جلوی چین بازی کنیم، قطعاً فردا بازنده خواهیم بود. این جور فوتبال بازی کردن ما را دچار مشکل می‌کند و باید شیوه بازیمان را تغییر بدهیم. از نظر من کسب یک امتیاز هم از دیدار مقابل چین برای ما خوب است. برای اینکه سه تیم سه امتیازی در جدول هست و رقابت خیلی سخت است. ضمن اینکه قطر را هم نباید نادیده بگیریم. اگر بتوانیم یک امتیاز هم از بازی با چین بگیریم باید راضی باشیم. من یک مقدار از بازی چین برابر کره جنوبی را دیدم. آنها تیم خیلی خوبی هستند و به نظرم نباید به کره هم می‌باختند. چینی‌ها خیلی روی فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قطعاً در آینده به چیزی که می‌خواهند می‌رسند. من فقط امیدوارم ما از بازی فردا امتیاز بگیریم و نبازیم، برای اینکه باخت در بازی فردا خیلی به ضرر ما خواهد بود. در صورت باخت نه تنها خودمان از نظر روحی افت خواهیم کرد، بلکه چین هم با ما هم امتیاز می‌شود و شرایط جدول خیلی پیچیده خواهد شد که این اصلاً به نفع ما نیست.

کارلوس کی‌روش، بعد از پیروزی برابر قطر با اشاره به اینکه تیم ملی زمان کافی برای آماده‌سازی خود نداشته است، به این مساله اذعان کرد که تیم ملی مقابل قطر به برتری نرسید و تنها از باخت برابر این تیم فرار کرده است. پیشکسوت فوتبال کشورمان در واکنش به این صحبت‌های سرمربی تیم ملی اظهار داشت: کی‌روش یک مربی حرفه‌ای و واقع‌بین است. او از واقعیت فرار نمی‌کند و من هم مانند او موافقم که ما از باخت مقابل قطر فرار کردیم. یکی از دلایل خوشحالی عجیب ما بعد از گل اول مقابل قطر هم برای این بود که می‌دیدیم در بازی که به هیچ خوب نبودیم برنده شده‌ایم و در واقع از باخت برابر قطر فرار کرده‌ایم. من فکر می‌کنم حرف‌های کی‌روش در مورد آماده‌سازی تیم ملی زیاد دور از واقعیت نیست. او تیمش را خوب می‌شناسد و قطعاً تیم ملی ایراد دارد که کی‌روش این حرف را زده است. خودمان هم باید قبول کنیم که امکانات ما برای آماده کردن تیم ملی و بازی‌های دوستانه‌ای که داشتیم در حد چیزی که کی‌روش می‌خواسته نبوده است.

عزیزی در ادامه افزود: من همیشه گفته‌ام اگر یکی مانند کی‌روش را برای تیم ملی می‌آوریم، باید توانایی این را داشته باشیم که امکانات مناسب و در حد او را فراهم کنیم. وگرنه مربی ایرانی بیاوریم بهتر است. مربی ایرانی سازنده است و هر وقت هم نتیجه نگیرد برکنارش می‌کنیم و اتفاقی هم نمی‌افتد. اما وقتی سمت کسی مثل کی‌روش می‌رویم، باید امکانات هم در اختیار او بگذاریم. البته به نظر من فدراسیون هم تمام تلاشش را برای فراهم کردن شرایط مناسب برای تیم ملی کرده است اما توانایی ما همین است. من به خوبی می‌دانم که آقای تاج چه آن زمان که رئیس فدراسیون نبود و چه حالا که رئیس است، همیشه خواسته است بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم کند، اما باید قبول کنیم که حد و توان ما همین است و در این زمینه مشکل داریم.

تیم ملی فردا پس از ۱۹ سال دوباره در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف چین خواهد رفت. آخرین تقابل ایران و چین در این مرحله، مربوط به مقدماتی جام جهانی ۹۸ فرانسه می‌شود که خداداد عزیزی خودش جزو تیمی بود که توانست چین را در یک بازی دراماتیک در شهر دالیان مغلوب کند. چه فرقی است بین بازی شهریور سال ۷۶ در دالیان با دیدار فردای تیم ملی در شن یانگ؟ آیا تیم فعلی ایران به خوبی تیمی هست که خداداد عزیزی مهاجم آن بود؟ تیم ملی فعلی چین قدرتمندتر از تیم این کشور در سال ۹۷ است؟ غزال تیزپای فوتبال ایران به این سوال‌ها این‌گونه پاسخ داد: ما آن زمان نسل خوبی را در تیم ملی داشتیم. الان هم نسل خوبی از بازیکنان مانند آزمون، طارمی و جهانبخش  در تیم ملی وجود دارد اما این بازیکنان قابل مقایسه با نسل ما نیستند. در زمان ما بازیکنانی که در تیم ملی بودند همگی به اصطلاح بازی درآر بودند و در شرایط سخت می‌توانستند بازی را به نفع تیم ملی دربیاورند. بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا، باقری و دایی که در یک لحظه می‌توانستند با توانایی خود شرایط بازی را تغییر بدهند. در همان بازی دالیان که بازی بسیار عجیبی بود، مهدوی‌کیا با دو گل استثنایی بازی را برای تیم ملی در آن شرایط سخت درآورد. چین ۱۹ بازی بود که در دالیان نباخته بود و واقعاً کار هر تیمی نبود که در آن شرایط و در آن استادیوم بازی ۲-۰ باخته را تبدیل به برد ۴-۲ کند. من امیدوارم که نسل فعلی هم همین‌طور باشند و توانایی این را داشته باشد که در شرایط سخت کار، با استفاده از توانایی خود بازی را به نفع تیم ملی دربیاورد.

خداداد عزیزی در پایان گفت: راجع به چین هم باید بگویم که تیم فعلی آنها نسبت به تیمی که در دالیان مقابل ما بازی کرد بسیار بهتر است. چینی‌ها در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری هنگفتی روی فوتبال کرده‌اند و در رده باشگاهی هم به موفقیت‌های قابل توجهی رسیده‌اند. به همین دلیل اعتقاد دارم این تیم به مراتب از تیمی که ما با آن بازی کردیم بهتر است. آن تیم در آن زمان فقط در دالیان خوب بود و بیرون از خانه حرفی برای گفتن نداشت. اما تیم الان چین خیلی خوب است و به همین دلیل من اعتقاد دارم بازی فردا برای ما بسیار سخت‌تر از بازی ۱۹ سال قبل در دالیان است.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس