کد خبر 627395
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

منابع نظامی سوریه اعلام کردند در حالی که ارتش و نیروهای مقاومت آمادگی‌های لازم برای عملیات بزرگ در جنوب را آغاز کرده‌اند تروریست‌ها از بیم شکست، از دستور اتاق عملیات الموک اردن برای تدارک حمله پیشدستانه سرپیچی می‌کنند.

 به گزارش مشرق، اتاق عملیات الموک یک ماه پیش به هر کدام از جنبش «احرار الشام» و گروهک تروریستی «جبهه فتح الشام» ( جبهه النصره سابق) مبلغ 40 میلیون دلار آمریکا داده تا حمله بزرگی را به شهر البعث مرکز استان قنیطره ترتیب بدهند اما اختلافات بر سر تقسیم این کمک‌ها مانع آغاز عملیات مذکور شده است.

این در حالی است که اتاق عملیات الموک تهدید کرده اگر تروریست‌های تحت حمایت آن نتوانند برای عملیات در جنوب سوریه به هماهنگی مشترکی با یکدیگر دست یابند کمک‌های مالی خود را به آنها قطع خواهد کرد، قضیه‌ای که نشان از تمایل بزرگ اتاق الموک برای ضربه زدن به دولت سوریه از جبهه جنوب غربی این کشور را دارد تا منطقه نوار مرزی بین خاک سوریه و جولان اشغالی امنیت پیدا کند.

منابع نظامی سوریه تاکید کردند: ارتش سوریه آمادگی‌های لازم برای عملیات بزرگ در جنوب سوریه را آغاز کرده و این عملیات با همکاری نیروهای مقاومت اسلامی انجام خواهد شد که به موازات عملیات نظامی نیروهای سوری در ریف جنوبی حلب خواهد بود.

این منابع افزودند: حزب الله در این مدت رزمندگان خود را به منطقه نزدیک به گذرگاه قنیطره که خاک سوریه را به مناطق اشغالی جولان متصل می‌کند مستقر کرده و حمله ارتش سوریه و مقاومت با هدف پایان حضور مسلحانه در منطقه قریب به نوار مرزی انجام خواهد داد مساله‌ای که نشان می‌دهد رژیم اسرائیل نگران انتقال تجربه مقاومت به داخل جولان اشغالی است.

از سوی دیگر تردید تروریست‌ها برای آغاز عملیات در پیرامون قنیطره با وجود اینکه از حمایت مالی بی وقفه اتاق الموک برخوردارند به دلیل تمایل آنها برای آرام ماندن جبهه جنوبی است، چرا که شمار زیادی از عناصر تروریستی بخصوص از اعضای جنبش «احرار الشام» و «جبهه النصره» به جبهه شمال سوریه اعزام شده‌اند.

منابع محلی گفتند: تروریست‌هایی که مجبور شدند شمار زیادی از عناصر خود را در خطوط مقدم درگیری در منطقه مثلث مرگ مستقر کنند در تامین شمار لازم نیروی برای هر حمله تازه‌ای با مشکل مواجه هستند بخصوص که گروه‌های کوچک تروریستی نیز از ورود به نبردهای بزرگ علیه دولت سوریه پرهیز می‌کنند.

این منابع افزودند: در حال حاضر درگیری با تروریست‌های داعشی گروه جیش خالد بن الولید در جنوب سوریه اولویت تروریست‌های احرار الشام و جبهه النصره است و با وجود اینکه این حملات طی هماهنگی بین تروریست‌ها و اتاق الموک انجام می‌شود اما اتاق الموک همچنان خواستار درگیری تروریست‌ها با ارتش سوریه و گشایش جبهه‌های جدیدی است تا از فشار بر تروریست‌های فعال در شمال سوریه (حلب و ریف آن) کاسته شده و بر عملیات نظامی سوریه در جنوب پیش دستی کند.

اتاق عملیات الموک اتاق اطلاعاتی شامل افسران چندین کشور منطقه ای به علاوه آمریکاست و حملات تروریست ها در جنوب سوریه را از داخل خاک اردن مدیریت می کند.

دولت اردن پیش از این از تصمیم خود برای مسدود کردن کامل مرز با سوریه خبر داده اما توضیح نداده بود که این تصمیم شامل مسدود شدن مرزها به روی تروریست های اتاق الموک می شود یا خبر اما منابع میدانی تصمیم اردن را اقدامی پیشگیرانه علیه تروریست هایی تلقی می کنند که با تدارک حملات جدید علیه ارتش سوریه در جنوب این کشور مخالفند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس