کد خبر 627337
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳

منابع خبری از وقوع درگیری هاش خونین میان دو گروه تروریستی تکفیری احرارالشام و جندالاقصی وابسته به القاعده در شهر اریحا واقع در بخش غربی استان ادلب سوریه خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- منابع خبری از وقوع درگیری هاش خونین میان دو گروه تروریستی تکفیری احرارالشام و جندالاقصی وابسته به القاعده در شهر اریحا واقع در بخش غربی استان ادلب سوریه خبر داده اند.

درگیری خونین جندالاقصی و احرارالشام در ادلب

بنابر این گزارش، شاهدان عینی گفته اند که درگیری ها میان دو طرف در پی تلاش عناصر جندالاقصی برای ترور یکی از فرماندهان احرارالشام آغاز شده و همچنان ادامه دارد. گفته می شود احرارالشام عصر امروز یکی از مسئولان نظامی جند الاقصی بنام "رعد ابوصطیف" را ترور کرده است. دو گروه علی رغم وابستگی به القاعده بر سر برخی مسائل با یکدیگر بشدت در حال جنگ می باشند. استان ادلب در شمال غربی سوریه از سال 2015 در اشغال ائتلاف جیش الفتح متشکل از گروه های وابسته به ارتش آزاد و القاعده قرار دارد. گروه جندالاقصی با نام پیشین "سرایا القدس!" توسط یک تبعه فلسطینی بنام "ابوعبدالعزیز القطری" دارای تابعیت دوم قطر در سال 2013 تشکیل و در سال 2014 وارد عرصه نبردها علیه دولت سوریه شد. این گروه بطور مستقیم توسط دولت شیخ نشین قطر مورد حمایت تسلیحات و مالی و آموزشی قرار داشته و مجهز به مدرن ترین تسلیحات روز اروپایی و آمریکایی می باشد.

درگیری خونین جندالاقصی و احرارالشام در ادلب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس