کد خبر 627233
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین عامل مرگ کودکان کشور، حوادث و سوانح است که بیشتر این حوادث در مناطق روستایی رخ می دهد و قابل پیشگیری است.

به گزارش مشرق، علی اکبر سیاری، این مطلب را در نشست مشترک وزرای راه و شهرسازی و بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و امضای تفاهمنامه همکاری با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی، عنوان کرد.

سیاری اظهار کرد: وزارت بهداشت کارشناسان خود را برای ارتقای ایمن سازی جامعه به یکی از دانشگاه های سوئد اعزام کرد و در حال حاضر دانش این کار در وزارت بهداشت وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه روزانه معادل سقوط یک هواپیمای مسافربری در جاده‌های کشور تلفات داریم از آن به عنوان مرگ پنهان یاد کرد.

سیاری افزود: وقتی هواپیمایی سقوط می‌کند و سرنشینان آن جان خود را از دست می‌دهند همه از آن اطلاع می یابند؛ اما در مرگ و میرهای روزانه بر اثر حوادث و سوانح، جامعه و افکار عمومی با خبر دار نمی‌شوند؛ بنابراین باید اقدامات مشترکی در این زمینه انجام شود.
 
**برخی مراکز بهداشتی استیجاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیاری خاطرنشان کرد: کار سرشماری را در حاشیه شهرها و با تاکید وزیر بهداشت در سال 93 انجام دادیم و امروز خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی را برای حاشیه نشین ها فراهم کرده‌ایم.

وی در عین حال به استیجاری بودن برخی مراکز بهداشتی اشاره کرد و اینکه لازم است تا با کمک وزارت راه و شهرسازی، مراکز بهداشتی را بسازیم و خدمات پایداری را برای 10 میلیون و 200 هزار تن از ساکنان این مناطق ایجاد کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: ایران همچنین در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر مانند تمام کشورهای دنیا تعهد بین‌المللی دارد که 25 درصد از مرگ های ناشی از این بیماری‌ها را کاهش دهد اما ایران، مشکل دیگری هم دارد و آن اینکه برای خود اهداف اختصاصی برای کاهش مرگ بر اثر سوانح و حوادث ترافیکی، اعتیاد و مشکلات روانی تدوین کرده است.

سیاری افزود: ممکن است برخی رانندگان، اعتیاد داشته باشند یا الکل مصرف کنند که به دو هدف اختصاصی ایران در سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر مربوط می‌شود بنابراین باید در جهت توانمند سازی رانندگان به ویژه رانندگان وسایل نقلیه سنگین و عمومی، برنامه های مشترکی را اجرا کنیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس