کد خبر 626860
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

تصور کنید - فقط تصور کنید - که ایران اسلامی از نیروهای مسلح و کارآمد - نظیر آنچه امروز دارد - برخوردار نباشد و از موشک‌های بالستیک خود نیز به فرمایش حضرت هاشمی دست کشیده باشد!

برای داعش کارت دعوت نفرستید!
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت:
 
آقای هاشمی رفسنجانی در اظهارنظر تازه‌ای که از هاشمی اوایل انقلاب دور از انتظار و از رفسنجانی بعد از سال 88 بعید نبوده و نیست گفته است؛ «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم  دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»!
 
آقای هاشمی، پیش از این هم اظهارات مشابهی داشته است و چندماه قبل در توئیت خود نوشته بود «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه‌موشک‌ها»!
 
درباره اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که -چه بداند و بخواهد و چه نداند و نخواهد - دعوت از آمریکا و سایر دشمنان تابلودار جمهوری اسلامی ایران برای حمله به کشورمان است، گفتنی‌هایی هست؛
 
1- ابتداء باید گفت برخلاف آنچه آقای هاشمی رفسنجانی مطرح کرده‌اند، ژاپن و آلمان به ترتیب با 41 میلیارد دلار و 36/7 میلیارد دلار هزینه نظامی سالانه در ردیف‌های هشتم و نهم کشورهایی قرار گرفته‌اند که بیشترین هزینه نظامی سالانه را دارند. در این فهرست آمریکا، چین، عربستان، روسیه، انگلیس، هند و فرانسه، رتبه‌های اول تا هفتم را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین اطلاعات ارائه شده از سوی ایشان درباره ژاپن و آلمان، غیرواقعی و بی‌اساس است و هزینه نظامی سالانه این دو کشور از بسیاری کشورهای اروپایی دیگر نظیر، ایتالیا و اتریش و... نیز بیشتر است.
 
2- محروم بودن ژاپن و آلمان از داشتن نیروی نظامی و ارتش مستقل به میل و اراده خود نبوده است بلکه بعد از جنگ‌جهانی دوم و شکست «دولت‌های‌محور» شامل ژاپن، آلمان و ایتالیا از متفقین، این دو کشور بالاجبار از داشتن نیروی نظامی و ارتش مستقل محروم شدند و تأمین امنیت خارجی آنها را متفقین برعهده گرفتند و این در حالی بود که ژاپن و آلمان به دو کشور تحت سلطه کامل بلوک غرب و مخصوصا آمریکا درآمدند که این سلطه از آن هنگام تاکنون ادامه دارد.
 
بنابراین بسیار طبیعی است که کشورهای  تحت سلطه کامل و گوش به فرمان آمریکا، با هیچگونه تهدیدی از جانب آمریکا و متحدانش روبرو نباشند، که نیستند. آیا جناب هاشمی برای جمهوری اسلامی ایران نسخه سلطه‌پذیری و تن دادن به قیمومیت آمریکا و متحدانش را می‌پیچد؟ آقای رفسنجانی به خوبی می‌دانند که نسخه ایشان بازگشت به دوران اختناق، فقر، عقب‌افتادگی و فلاکت دوران طاغوت و تبدیل شدن به نوکر حلقه به گوش آمریکاست!
 
3- آقای هاشمی درباره پیشرفت‌های علمی آلمان و ژاپن هم، اطلاعات غیرواقعی و آدرس غلط داده‌اند، پیشرفت‌های این دو کشور به گواهی شواهد و نشانه‌های غیرقابل تردید ناشی از کار و تلاش بی‌وقفه، برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و مقابله با فساد بوده است، وگرنه چرا این پیشرفت‌ها در بسیاری از کشورهای دیگر که تحت سلطه آمریکا هستند دیده نمی‌شود؟ در آلمان فلان وزیر کابینه فقط به این علت که در یک سفر داخلی - و نه خارجی - همسر خود را نیز به هزینه دولت با خود برده است، از کار برکنار می‌شود ولی اینجا همفکران آقای هاشمی از فلان غارتگر بیت‌المال با عنوان ذخیره نظام! یاد می‌کنند.
 
در نروژ عضو رشوه‌دهنده شرکت نفتی استات اویل به طرف ایرانی، محاکمه و مجازات می‌شود ولی طرف ایرانی که میلیون‌ها دلار رشوه گرفته و دهها برابر آن به کشور خسارت زده است، در نقش رابین هود ظاهر می‌شود در آلمان  و ژاپن بر اصل  ما می‌توانیم تکیه می‌شود ولی عضو کابینه دولت یازدهم، توان تولیدی کشور را در حد آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی می‌داند و آن دیگری، معتقد است باید از خارج مدیر وارد کنیم و...!
 
4- چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از جریانات سیاسی که بعدها پرده نفاق را کنار زده و آشکارا به صف دشمنان پیوستند، شعار «انحلال ارتش»  را سر دادند و روی آن اصرار فراوانی داشتند، تا آنجا که برخی از اعضای دولت موقت پیشنهاد می‌کردند جنگنده‌های «اف-14» را که پیش از این خریداری کرده بودیم به آمریکا پس بدهیم و... اصرار این جریانات با مخالفت شدید حضرت امام(ره) و یاران  انقلاب روبرو شد و مدتی بعد که ارتش بعثی عراق با حمایت آشکار آمریکا به ایران حمله کرد، معلوم شد که آبشخور واقعی آن شعارها و آن اصرارها کجاست؟!  و یا مدتی قبل از شبیخون ناکام آمریکا که در طبس زمین‌گیر شد، ضدهوایی‌های اطراف پایگاه نظامی منظریه قم را جمع‌آوری کردند.
 
بهانه این بود که هزینه فراوان دارد بی‌آن که نیازی به آنها باشد!  اما بعد از چند روز معلوم می‌شود که قرار بود آمریکایی‌ها بعد از حمله به لانه جاسوسی و آزادی جاسوسان، آنها را ابتداء به پایگاه منظریه قم ببرند و سپس از آنجا به سوی مقصدی بیرون از مرزهای ایران منتقل کنند.
 
اکنون باید پرسید  در حالی که آمریکا  و متحدانش بی‌وقفه ایران اسلامی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند و به اعتراف خود، تروریست‌های داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پدید آورده‌اند و از حضور نظامی و مستشاری مقتدرانه ایران در منطقه جیغ بنفش می‌کشند و... اصرار چندباره و مکرر آقای هاشمی رفسنجانی برای حذف برنامه موشکی ایران و محروم کردن کشور از نیروی نظامی با چه انگیزه‌ای صورت می‌پذیرد؟!  اصرار آقای رفسنجانی اگر فقط یک‌بار بود - اگر چه باز هم نیاز به توضیح ایشان داشت، چرا که دعوت آشکار دشمن به حمله نظامی است- ولی می‌توانستیم با اغماض و احتمال «خطا» از کنار آن، عبور کنیم، ولی «خطا» وقتی تکرار می‌شود، نشانه «خط»  است و از آنجا که پای جان و مال و ناموس مردم و استقلال و موجودیت کشور در میان است، باید به ملت توضیح بدهند که در پس اصرار ایشان چه ماجرای ناگفته‌ای هست و این توضیح از آن جهت ضروری است که اظهارات آقای رفسنجانی با هیچ منطق و معیار عقلی و شرعی نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در تضاد و تقابل با عقل و شرع نیز هست.
 
5- باید از آقای هاشمی پرسید آیا بر این باور است که دشمنی و کینه‌توزی آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران، پایان یافته است؟! پاسخ این پرسش به یقین منفی است و این کینه‌توزی و دشمنی نه فقط نسبت به سال‌های آغازین انقلاب کاهش نیافته بلکه همه روزه بر میزان و شتاب آن نیز افزوده شده است تا آنجا که امروزه علاوه بر آمریکا، سایر متحدان غربی و حکومت‌های ریز و درشت منطقه‌ای تحت امر آمریکا هم آشکارا علیه ایران اسلامی به میدان آمده‌اند. حتی آل‌سعود فکسنی، زبان به رجزخوانی گشوده است. آمریکا پنهان نمی‌کند که تروریست‌های تکفیری را با هدف نهایی ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران پدید آورده و به میدان فرستاده است و دهها نمونه دیگر از این دست که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد. آیا جناب هاشمی از این واقعیت محسوس و ملموس بی‌خبر است؟! بدیهی است که نمی‌تواند بی‌خبر باشد! بنابراین پرسش بعدی آن است که با چه انگیزه‌ای در پی خلع‌ سلاح جمهوری اسلامی ایران است؟!
 
6- تصور کنید - فقط تصور کنید - که ایران اسلامی از نیروهای مسلح و کارآمد - نظیر آنچه امروز دارد - برخوردار نباشد و از موشک‌های بالستیک خود نیز به فرمایش حضرت هاشمی دست کشیده باشد!  آیا در اینصورت نه فقط آمریکا، بلکه برخی از کشورهای فکسنی و کوچک منطقه که از انقلاب اسلامی دل خونی دارند، برای حمله به کشورمان کمترین تردیدی خواهند کرد؟ و آیا داعش که مدتهاست آرزوی ورود به ایران و انجام جنایاتی شبیه آنچه در عراق و سوریه مرتکب شده است را در سر می‌پروراند، حتی یک لحظه را برای ارتکاب آن جنایات هولناک از دست خواهد داد؟ اگر پاسخ این سوال منفی است و ایران در صورت خلع سلاح به یک لقمه راحت برای بلعیدن از سوی دشمنان ریز و درشت تبدیل خواهد شد -که خواهد شد- آیا می‌توان کمترین تردیدی داشت که اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی ارسال کارت دعوت برای تروریست‌های داعش است؟!
 
7- در کلام خداوند تبارک و تعالی آمده است؛ «ودّ الذین کفروا لو تغفلون عن أسلحتکم و أمتعتکم فیمیلون علیکم میلة واحدة... کافران بسیار دوست دارند که شما از اسلحه و متاع خود غفلت کنید تا ناگهان بر شما حمله آورند و...» (102 نساء) آقای هاشمی رفسنجانی یک روحانی و عالم دینی است و بعید است که با این هشدار خدای حکیم بیگانه باشد.
 
و یا در سوره مبارکه انفال (آیه 60) می‌فرماید؛«و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم... هر چه توان در قدرت دارید برای مقابله با آنها- دشمنان - آماده کنید و نیز اسب‌های ورزیده برای میدان نبرد، تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید».
 
در این آیه شریفه که زینت‌بخش آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، با صراحت بر افزایش توان رزمی تاکید شده و از ترساندن دشمن به عنوان یکی از اهداف این افزایش نیروی رزمی یاد شده است. باز هم سؤال این است که آیا جناب هاشمی از این دستور اکید الهی بی‌خبر است؟! بدیهی است که نه!...
 
8- و بالاخره آقای هاشمی در اظهارات اخیر خود به نکته درخور تأمل و سؤال‌برانگیز دیگری نیز اشاره کرده است. آنجا که بعد از پیشنهاد حذف نیروهای نظامی کشور، می‌گوید «این راه در ایران باز شده است» و تاکید می‌کند که «مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»!  که با توجه به برخی اقدامات اخیر دولت، نظیر پذیرش FATF  که تضعیف قطعی اقتدار نظام از جمله پی‌آمدهای آن است - و در گزارش مبسوط کیهان دیروز به آن اشاره شده است - نمی‌توان و نباید از کنار این اظهارات به آسانی عبور کرد و آبشخور احتمالی آن را نادیده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • هادی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    چی بگم
  • مهدی س ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    خدایا کشور و ملت عزیز و سربلند ایران را از فتنه اکبر مصون و در امان بزار
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    یک سوال ساده از جناب رفسنجانی اگر ایران چنین قدرت بازدارندگی نداشت، امروز چقدر از اراضی کشورمان درگیر نبرد نظامی با داعش بود یا چند نفر از دختران هموطن‌مان ... درحال فروخته شدن در بازارهای کنیز‌فروشی بودند یا بدنِ بی‌سر چند تن از جوانانمان قرار بود به خانواده‌هایشان باز گردد؟!
  • حسین ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    سوال اینجاست امریکا که اولین قدرت بظاهر قوی دنیاست چرا به این حرکت توان افزای علمی اقدام نمیکنه و خودشو خلع سلاح نمیکنه و الزاما باید مخالفینش خلع سلاح بشن
  • مهدی از قم ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    از افرادی که برای کسب قدرت و انتقام شخصی حاضر شدند به امریکا برای تحریم کشورشان مشاوره دهند هیچ چیز بعید نیست.حتی....
  • ali ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اقای هاشمی بالا غیرتا تز ندید برید خونتون باقی عمر رو به دعا و نیابش سر کنید
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    به نظر من سپاه بايد تيم حفاظت از يشان و خانواده ايشان را موقتاً معاف كنه تا ببينيم آيا ايشان و خانواده شان جرأت بيرون آمدن از خانه را دارند يا خير بايد به ايشان ياد آور شد كه يكي از وظايف سپاه حفاظت از شخصيتها است و اگر اين آقا دوست داره كه سپاه منحل بشه ديگر هيچ كس نباد از ايشان محافظت بكنه چون نيروي انتظامي هم در اصل يگان پاسداران نيروي انتظامي هست و ديگر ايشان نبايد توقع حفاظت داشته باشد
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    " تامين امنيت خارجي آنها را ( يعني ژاپن و آلمان ) را متفقين ( آمريكا ) برعهده گرفتند " بعضي ها ممكن است بگويند چقدر عالي خب اينكه بد نيست كشور ما نهايتا ميشود مثل كويت و يا قطر يا إمارات و بحرين و أردن و سعودي . پول نفت و گاز هم كه هست و مغز متفكر و با استعداد هم كه كم نداريم مغز هاي متفكر ما بجاي اينكه بروند براي كدخدا مثلا در ناسا كار كنند همين جا در كشور خودمان براي آنها كار ميكنند . كار كردن هم كه مايه خجالت كه نيست هيچ مايه افتخار است . تمام تهديدات هم يك شبه برداشته ميشود . اصولا كشور زماني به موشك و نيروي نظامي و قهري دارد كه دشمن داشته باشد . وقتي در داخل پازل كدخدا هستي و او امنيت شما را تامين ميكند همه چيز حل است . چه اشكالي دارد ؟ غافل از اينكه همين حرفها و دروغ ها را در عراق پيش و پس از اشغال آن در داخل و خارج از عراق بسر زبان ها انداختند . همه عراقي ها و تمامي جهان هم ديدند و ميدانند أوضاع در عراق چگونه است . يا موضوع اوكراين و دروغ هاي مشابه بر سر زبان ها در آنجا ؟ آيا كدخدا در مورد كريمه و تهاجم روس ها و جدايي آن كاري توانستند انجام بدهد ؟ يا جزيره سازي هاي نظامي چين ؟ يا وجود كره شمالي و تهديداتش يعني حضور چين در كنار كره جنوبي يعني كدخدا ؟ كساني كه اينگونه حرفهاي ساده انگارانه را مطرح ميكنند يا نا آگاهند و يا توجه به موقعيت سوق الجيشي و اهميت ارزش جغرافيايي ايران كه به مانند چشم سياسي منطقه در بدنه جغرافياي جهان است ندارند . فهم اين موضوع زياد مشكل نيست
  • ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    رفسنجانی نگفت موشک نسازیم گفت روش گفتمان صحیح است زمانه زمانه موشک نیست کنایه از اینکه الان دوره دوره تهدید نیست که اینجا را میبندیم انجا را میزنیم گفتمان کنیم (منظور ایشان لزوما همزمان با گفتمان با دشمن نساختن موشک نیست)
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    أمان از فتنه وفتنه گران
  • مهمان ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    هاشمی دچار کهولت سن شده و زمان آن فرا رسیده که باکارهای اجرایی خداحافظی کنه.
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    احسنت
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    وقتی برخی از مردم تهران چشم بسته به ایشان رأی برای ورود به مجلس خبرگان می‌دهند باید هم انتظار چنین حرفهایی را از ایشان داشت. وقتی خودش و بچه هاش در امنیت به سر میبرند و هیچگاه وارد میدان جنگ نخواهند شد، معلومه که او چنین سخن بگوید.
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اولاً : شاید اصلاً هدف ایران نباشه ، چون آنچه که ما توی خبرها میشنویم تا دو تا شیعه رو بکشه ده تا سنی رو میکشه . ثانیاً : تمام برنامه های دولت ها در سراسر جهان برای آسایش ملت و مردم آن کشور ریخته میشه و اجرا میشه ، وقتی ما این همه موشک و تسلیحات نظامی داشته باشیم ولی خیلی از مردم از بیکاری و نداری و بدبختی رنج ببرن ؛ آیا به نظر شما کار درستی کردیم ؟! به نظر من ؛ داشتن قدرت نظامی چیزیه که کسی منکر اون نیست ، ولی نه تا اون حدی از سر سفره مردم برداریم و خرج ساختن گلوله بکنیم . درود بر ایران .
  • ایرانی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بالای هفتاد هشاده
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بودجه نظامی مشخصه بودجه تولید کارو خدمتم مشخصه چطور میشه با بودجه نظامی که خیلی هم کم هستش و میشه مراجعه به ارقام خود دولت کرد اینهمه پیشرفت داشت و برای مردم و نخبه های دانشگاهی کار تولید کرد قابل توجه دوستان اکثر فناوریهای روز دنیا اول بصورت نظامی کشف واستفاده و بعدا به صورت نکنولوژی برتر به جامعه تزریق شده است اما با کلی بودجه تولید و خدمت هیچ کاری انجام نشود!!!!!!!!عزیز دل بابا همین نظامی و هم جم کنیم دیگه چی میمونه !!!!!اگه دوستان هنری دارن برن کار و اشتغال با سرمایه ای که دارن تولید کنن وزارت نفت کم سرمایه داره وزارت معدن و تجارت کم سرمایه داره والی اخر در اخر هم بگم از قدیم گفتن عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه!!
  • فدایی ولایت ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اقای ناشناس . اولا اگر شما نگران سفره مردم هستی به جای گیردادن به بودجه نظامی به غارتگران بیت المال گیر بده که چند برابر این بودجه داره میره تو جیبشون... دوما یه سر به افغانستانو کشورهای مشابه نا امن بزن ... ببین از ساعت 5بعداز ظهر به بعد جرات ندارن از خونشون بیان بیرون... آره عزیزم مهم ترین سرمایه انسان جونش هست. خیلی از کشورها حاضرن هرروز گرسنه باشند ولی نصف امنیت ما را داشته باشد
  • عبرتی ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    فاعتبروا یا اولی الابصار هرچه میگذر به حقانیت انقلاب وشهدا وایثارگران وامام خوبیها وامام خامنه ای ومدافعان حرم بیشتر پی میبریم واز طرفی: وجود ابلیس خبیث وازنابش و....ابوسفیان و معاویه و. .طلحه وزبیر و..... هارون و...... و شیطان بزرگ و نایبانش نبرای همه روشن تر میشود والعا قبه للمتقین خدایا درپناه امام زمان علیه السلام ونایب بر حقش مارا عاقبت بخیر بگردان
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    چیزی نگو فقط باید خون گریست از حرفای هاشمی
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    واقعا من موندم این هاشمی همون هاشمی اول انقلابه؟ چه کسانی اطراف هاشمی حلقه زده اند و این اطلاعات غلط رو بهش میدن؟ خدا عاقبتشو بخیر کنه که این راه که داه میره... انشااالله مردم زیرک ایران با رای ندادن مجدد به روحانی پاسخ هاشمی و همفکراشو میدن
  • رضا ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    جناب آقای هاشمی چرا در این برهه از زمان که دور تا دور ایران ناامنی بیداد میکند این چنین اظهار نظر می فرمایید . چرا قوه قضاییه در مقابل این اظهار نظرهای خط دار و هدایت شده عکس العمل نشان نمی دهد . مردم ایران تجربه 8 سال دفاع مقدس را دارد و خیلی خوب ارزش یک نیروی نظامی با اقتدار و قدرتمند را می داند . اگر این اقتدار نبود دشمنان ، ایران را شخم زده بودند . خدایا از گناه ما در گذر و همه ما را به راه راست هدایت فرما . زنده باد ایران ، زنده باد ولایت ، زنده باد اقتدار و صلابت
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    از اینکه افرادی مثل هاشمی سمت و تریبونی در کشور دارند و هرچه دلشان بخواهد بر علیه کشور خط و برنامه می دهند,مایه تأسف و نگرانی است.آقای هاشمی داری نکنه آخر عمری مثل بعضی از اصحاب زمان پیامبر بدعاقبت بشی؟کشور مال تو نیست
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    به ناشناس۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴ آره عزیزم! اصلا شاید دنیا پر از محبت است. تروریستی وجود ندارد. متجاوزی در کار نیست. این ها همه دروغ پردازی کسانی است که می خواهند مردم را بترسانند! و.. اما ریگان در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوریش پاسخ کسانی را که مثل شما می گفتند شوروی خطرناک نیست و نیازی به طرح جنگ ستارگان نیست را اینطور داد: "خرسی در حنگل است. عده ای می گویند خرس شرور و وحشی است. اما عده ای می گویند او رام و بی آزار است. اما انکه کدام گروه راست می گویند مهم نیست. شرط عقل آن است که به اندازه خرس قدرتمند باشیم." فکر می کنم ریگان جوابت را داده باشد.
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    هدف او این است که این بحثها را راه بیندازد
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اقا نسل مدیریت سیاسی هم باید عوض بشه. باز این کوسه حرف زد همه ریختن زیر پستش اما یکم هم خودمون باید فکر اینو بکنیم چرا این اقا اینارو میگه. چرا باید اینقدر باهاش با لطافت. برخورد بشه مگه خودش و پسرش خون کم ادم هایی گریبانگیرشونو
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بیچاره آقای هاشمی ... به هوش باش ببین با این تفکرات وحرکات این چند سال اخیر دشمنان وافراد معلوم الحالی مثل زیبا کلام چه انتظاراتی از تو دارند... برادر ارجمند میان بهشت وجهنم یک پل فاصله است... خیلی ها در صدر اسلام افتخاراتی بزرگ مثل شما داشتند ولی به خاطر حب فرزند و... خود را جهنمی کردند.....برادر عزیز حرف نزنی نمی میری ولی اگر حرف بزنی آن هم از این حرفهای بد ودشمن شاد کن می میری وبد هم می میری...........
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    واقعا الان دوره تهدید نیست؟ پس چرا ما هفته ای یکبار توسط امریکا تهدید می شویم؟
  • مهران دبیرسپهری ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ژاپن و آلمان زمانی به یک کشور پیشرفته تبدیل شدند که ارتش بسیار قوی و درجه یک جهان را داشتند یعنی این دو کشور تمام مراحل توسعه و پیشرفت را قبل از جنگ جهانی گذراندند. بنابر این شرط لازم پیشرفت همه جانبه یک کشور این است که یکی از قوی ترین ارتشهای جهان را داشته باشد
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ما بعد از جنگ توسعه مان متناسب نبوده مثل موجودی که تمام اعضای ان متناسب رشد کند ، رشد نکرده ایم. در بعد اقتصادی، فرهنگی فوق العاده عقب هستیم عقب افتادگی در این بعدها خطرش از حملات نظامی به مراتب بیشتر است.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    هزینه نظامی ایران و سایر کشورها رو مقایسه بفرمایید بعد نظر بدید. ما فقط خرج حداقل های دفاعی می کنیم نون سفره مردم تو شکم دانشگاه آزاده، تئ شکم وارد کنننده هاست
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    تا پای امثال داعش رو به ایران عزیز باز نکنند دست بردار نیستند که
  • alimazeh ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    قابل توجه جناب هاشمی همیشه جنگ هاباتمام بدیهایش باعث پیشرفت کشورها شده ژاپنی ها از موتور تانک، تراکتور ساختن پنتاگون اینترنت را برای جاسوسی درست کرد وهزاران چیز دیگه...
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بنظر من ما باید مثل بعضی کشورهایکمی بیطرف باشیم چند سال خودمونو قوی کنیم بعد شاخ شونه بکشیم.شماببینید درحالت ضعف که نمیشه مبارزه کرد.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    امنیت داشتن صلاح نیست امنیت داشتن تعامل صحیح با دنیاس
  • سبز ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    باز این مشرق توهم زد که مردم طرفدار اصلاح طلبی هستند آقای برادر این دعواهای سیاسی بین خودتان است چرا هی حرف هاشمی و سایر اشتباهات اصلاح طلب ها رو می کوبی تو سر مردم؟؟اصلاح طلب ها بخشی از خود شما هستند همه در یک قایق هستید و ما مردم هم نه اصلاح طلب ها را قبول داریم نه شما اصولگراها را.
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بیچاره مدافعان حرم که به خاطر امثال هاشمی رفسنجانی، بچه هایشان یتیم شد
  • من و او ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بیچاره مدافعان حرم که به خاطر امثال هاشمی رفسنجانی، بچه هایشان یتیم شد
  • سعید ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    نگران نباشید خود طرف با خانوادش یه ارتشن برا نابودی مملکت ......والا !!!
  • شناس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    نم ععالم دینی نیستم ولی با توجه به جامعه بودن دین اسلام، فکر نکنم منظور قرآن از آیه «و اعدوا لهم....» و سایر آیات مشابه، فقط قوه نظامی باشه. اصولاً دین اسلام بر مبنای گفتگو و فرهنگ بنا گذاشته شده و معجزه پیامبر اسلام (قرآن) هم مؤید این نظر است که قوای فرهنگی، اقتصادی و... ارجح بر سایر قوا است. حالا ما چقدر با این سلاحها به جنگ کفر جهانی رفتیم؟؟؟!!! سؤالی است که باید عالمان دینی پاسخ بدهند. از سوی دیگر، بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری بیشترین تهدید دشمنان بر علیه ما در حال حاضر، تهاجم و شبیخون فرهنگی است. پس با این تهدیدات باید با سلاحی مشابه و هم چنس مبارزه کرد...... پس لطفاً با سلاح نظامی به جنگ فرهنگ نرویم. والسلام
  • شناس ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    من عالم دینی نیستم ولی با توجه به جامعه بودن دین اسلام، فکر نکنم منظور قرآن از آیه «و اعدوا لهم....» و سایر آیات مشابه، فقط قوه نظامی باشه. اصولاً دین اسلام بر مبنای گفتگو و فرهنگ بنا گذاشته شده و معجزه پیامبر اسلام (قرآن) هم مؤید این نظر است که قوای فرهنگی، اقتصادی و... ارجح بر سایر قوا است. حالا ما چقدر با این سلاحها به جنگ کفر جهانی رفتیم؟؟؟!!! سؤالی است که باید عالمان دینی پاسخ بدهند. از سوی دیگر، بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری بیشترین تهدید دشمنان بر علیه ما در حال حاضر، تهاجم و شبیخون فرهنگی است. پس با این تهدیدات باید با سلاحی مشابه و هم چنس مبارزه کرد...... پس لطفاً با سلاح نظامی به جنگ فرهنگ نرویم. والسلام
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    نباید هم باشد. همیشه در همه جای دنیا اولویت پیشرفت با نیروهای نظامی است. همین کاپیوتر که استفاده می کنید در ابتدا ابزاری ویژه شلیک توپ و امور نظامی بود. بعدها کم کم وارد امور غیر نظامی هم شد. همیشه صنایع نظامی لکوموتیو اختراعات هستند.
  • سبز ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    خخخخ این کامنت رو در جواب نظر من هم نوشته بودی نکنه کپی پیست می کنی؟ آقای عزیز من به شما گفتم برید تو سوریه بجنگید که منتش رو سر من میذاری؟برای من مگه جنگیدند که زیر کامنت من میایی منتش رو سر من می ذاری!
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ناشناس۱۰۴۱ تو بیطرف باش مثل جنگ دوم اما بقیه بیطرف نیستند اینقدر هم نمیفهمید؟؟؟؟ بیطرفی!!!!!آنهم در خاورمیانه خدایا، حماقت ابلهان را پایانی هست؟؟
  • عليرضا ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    آقا جان چيزي نگو،فقط دعا كن اللهم عجل لوليك الفرج،منافقين مثل طلحه و زبير بد تر از كفارند،خدايا ريشه آنها قطع بفرما.الهي آمين
  • ناشناس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اولاً ایشان نگفته که کشورهای آلمان و ژاپن الان ارتش ندارند. بلکه گفته است بعد از جنگ جهانی ارتش نداشتند و بالطبع بودجه نظامی به بازسازی و توسعه علمی و صنعتی این کشورها سرازیر شد و باعث تقویت بنیه آن کشورها شد. و پس از آن در حال حاضر دارای ارتش های بسیار قدرتمند در سایه اقتصاد و صنعت قدرتمند خود شده اند. دوماً اینکه لازم نیست که حتماً سرسپرده آمریکا باشی که توسعه پیدا کنی.همینکه با هیچ کشوری مشکل نداشته باشی و دشمن تراشی نکنی و در امور سایر کشورها دخالت نکنی و نگاهتان به توسعه داخلی کشور باشد طبعاً هیچ کشوری نیز با شما دشمنی نخواهد کرد .در چنین شرایطی با خیال راحت می توان در مسیر توسعه قدم برداشت و کم کاری ها را آنموقع نمی توان به گردن دشمن خیالی و خود ساخته انداخت. سوماً آیا درحال حاضر کشورهایی نظیر سوئد. نروژ .سویس و.... سر سپرده آمریکا هستند که اینچنین در نهایت توسعه یافتگی در تمامی ابعاد می باشند و مردمانشان در رفاه به سر می برند.
  • علی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    من نمی دانم این حرف های که در مورد حضرت آیت الله هاشمی می زنند کجا زده شده ایشان نه در مورد موشک و نه در مورد بمب و نه در مورد مسائل نظامی صحبت کردند و نه در مورد بودجه مثالی زدند که انصافآ درست هم فرمودند الان کشورهایی همچون آلمان و ژاپن بهترین پیشرفت ها را دارند وهردو هم دارای تکنولوژی ساخت بهترین جنگنده ها و سلاح ها هستند ما هم می توانیم بجای ساختن این همه دشمن فرضی و واقعی با دنیا تامل کنیم و همچون کشورهای دیگر بهترین پیشرفت ها را داشته باشیم و امنیتمان را هم حفظ کنیم مگر ژاپن و آلمان و دیگر کشورها امنیت ندارند پس نباید بدون تحقیق در مورد مطلبی که روزنامه کیهان که ید طولانی در توهین کردن و افتراه بستن به مسئولین محترم را دارد اینگونه با تعصب کورکورانه و جبهه گرفتن بدون اطلاع از اصل موضوع به دیگران توهین و افتراه بزنیم یعنی ما مسلمان هستیم و دکشوری زندگی می کنیم که پیشوایمان حضرت علی ع هستش و رهبری فرزانه و منصف و عادل و با تدبیری داریم پس باید پیرو مولااورهبرمان باشیم تاکنون شده یکبار کلامی به جزء حق از زبانشان بشنویم .
  • ناشناس ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    برجام ثابت کرد که مذاکره با شیطان بزرگ فرصت سوزی است .
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    امنیت از شکم واجب تر است .
  • ناشناس ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    به ناشناس 11:06 اگر سلاح نداشته باشیم به سرنوشت یمن و سوریه دچار می شویم در دنیای امروز قانون جنگل حاکم است .
  • ناشناس ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    کشورهای اروپایی کلا"سر سپرده امریکا هستند و از سیاست های استکبار در دنیا و منطقه خاورمیانه حمایت می کنند .
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ببین عزیزم اگر می فهمی و این کامنت را گذاشته ای که خدا لعنتت کند. اما اگر نمی دانی بدان تعامل با دنیا یعنی بردگی آمریکا. برده هم که شدی دیگر فرق ندارد لباس زربفت بپوشی یا گونی. باز هم برده ای.
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    «خطا» وقتی تکرار میشه نشانه «خط» است. درود بر جناب شریعتمداری کاملا درست گفته و مشخصه که این «خط» خط امام و اسلام نیست.
  • سجاد ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    یه دونه ای حاج حسین
  • محسن ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آمریکا شریک یا رفیق نمیخواد بلکه فقط نوکر میخواد! جاسوسی از سران و مردم آلمان و فرانسه کودتا در مصر و ترکیه تجاوز به زنان ژاپنی و کره ای (توسط یانکی ها) امنیت مثال زدنی در افغانستان و عراق! (با اینکه قرارداد نظامی با آمریکا بستن) پیشرفت های باورنکردنی در بنگلادش و پاکستان (کشور های وابسته به آمریکا) و کلی مورد دیگه این موضوع را ثابت میکنن.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    شیر مادرت حلالت باشه حاج حسین.
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    مرگ بر جلبک ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس