کد خبر 626835
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه زندگی ایده‌آل باید عاری از خوف و حزن باشد، گفت: بزرگترین عبادت شاد کردن مردم است.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی در نهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با بیان اینکه جهاد به معنای جنگ و شمشیر زدن نیست بلکه مبارزه و تلاش برای اسلام است، اظهار کرد: جهاد احساس مسئولیت و تلاش برای رسیدن به نقطه تعادل است که دارای ابعاد مختلفی از قبیل جهاد اخلاقی، علمی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی، سیاسی می‌باشد که خطرناکترین وجه آن جهاد نظامی است.

وی با بیان اینکه زندگی ایده‌آل قرآنی باید عاری از دو ویژگی خوف و حزن باشد، عنوان کرد: زندگی که قرآن برای فرد، جامعه و کل بشر می خواهد زندگی توام با آرامش است و استرس و غم از دست دادن ارزش های متعالی نباید در آن وجود داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بزرگترین عبادت شاد کردن مردم است، عنوان کرد: جامعه ایده آل اسلامی یک جامعه گرسنه، بیمار و بی آب و امکانات نیست بلکه یک جامعه سالم، امن و سبز است که زدودن غم از چهره مردم، گرسنگی، آوارگی، ناامنی، ذلت و کمک به محرومین را اساس وظیفه خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در جامعه دینی مردم به یکدیگر دروغ نمی‌گویند، کینه توزی ندارند، بر هم آسان می‌گیرند و هم را می‌بخشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه لذت در بهشت است و روی زمین نمی‌توان بهشت ساخت و در زمین برای ترقی و رشد هستیم، تصریح کرد: در رویا نباید زندگی کرد و وقتی لذت به هدف تبدیل شود زندگی از مسیر الهی و فلسفی خودش خارج و آن لذت رنج آور می‌شود.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه زندگی بدون مبارزه و جهاد امکان ندارد، اظهار کرد: در عالم انسانی زندگی بدون جهاد و مبارزه وجود ندارد و این مبارزه بوسیله فرد، خانواده و کشور است که هدف و روش آن باید انسانی باشد.

وی با تاکید به جهاداکبر که جهادی سخت و مهم است، بیان کرد: تمام جهادها از جمله جهاد کبیر با دشمنان خارج باید با جهاد اکبر پیوند بخورد و با جهاد اکبر می توان جهاد کبیر را ادامه داد و اگر مجاهد کبیر نباشیم نمی توانیم مجاهد اکبر باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه جنگ کثیف ترین واقعه جامعه بشری است و خشونت علیه انسان و همه موجودات گناه کبیره‌ای است که بخشیده نخواهد شد، اظهار کرد: اگر از نگاه مظلومین به جنگ بنگریم، جنگ عقلانی‌ترین عمل و دفاع از حق است و بهشت دری ویژه برای مجاهدین دارد که اگر قدم‌های بزرگی را برداشته باشی اما جهاد نکرده باشی از آن در بهشت وارد نخواهی شد.

وی در ادامه بیان کرد: ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه سیر تاریخی را تغییر داد که اکنون و در هر زمان ممکن این زن و مرد الگوی تمام بشریت هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خان محمدعلی آقا ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    اگه در کل ایران بجز رهبر معظم انقلاب بخوام دوتا آدم با بصیرت نام ببرم که گوش کردن به حرفاشون اصلا تلف کردن وقت نیست ، یکیش آقای ازغدی است و دیگری حجت الاسلام قرائتی بنابراین به هموطنانم برنامه های طرحی برای فردا(سخنرانی جناب ازغدی در روزهای شنبه از شبکه یک) و درسهایی از قرآن(حجت الاسلام قرائتی در روزهای پنجشنبه از شبکه یک) رو پیشنهاد میکنم
  • yas ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اینو باید با طلا نوشت:در عالم انسانی زندگی بدون جهاد وجود ندارد-حتی اگه از نظر رفاهیات کامل باشی, بدون جهاد به گند کشیده میشی وپوچی...البته جهاد بدون هدف مقدس وعقلانی بدبختی دیگه ایست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس