انتشار نامه‌های دو بانک به قرارگاه خاتم الانبیاء مبنی بر پیروی از تحریم‌های بین‌المللی و عدم امکان ادامه همکاری مالی با این مجموعه خبرساز شده است. اما بانک‌ها می‌گویند این دستورالعمل بانک مرکزی است.

سرویس اقتصاد مشرق - روز گذشته، نامه ای از بانک سپه و ملت به قرارگاه خاتم الانبیاء مبنی بر عدم امکان همکاری و مراوده بانکی با آن قرارگاه بعلت قرار داشتن در تحریم‌های بین‌المللی منتشر شد که واکنش‌های متفاوت و گسترده‌ای بدنبال داشت.

واحد مستقل ارزی خطاب به مدیریت شعبه بانک سپه در نامه‌ای به تاریخ 10 مرداد 95 و در جواب درخواست یک شرکت برای ضمانت نامه‌های ارزی آورده است: «...در شرایط فعلی و با عنایت به مفاد نامه بازگشتی مبنی بر نامبرده شدن متقاضی ضمانت‌نامه‌ها در لیست اشخاص تحریمی، اجابت درخواست متقاضی امکانپذیر نیست.»

همچنین در نامه بانک ملت که در پاسخ به درخواست قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای نقل و انتقالات ارزی؛ آمده است: «کارسازی کلیه خدمات ارزی (بین‌المللی) برای آن دسته از مشتریان که نامشان در لیست تحریم اتحادیه اروپا و یا لیست تحریم مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌باشد امکانپذیر نیست.»

واکنش بانک‌های ملت و سپه به خودتحریمی نهادهای انقلابی-سازندگی: «دستور بانک مرکزی است» 

به همین علت مشرق، پیگیری هایی را برای مشخص شدن جوانب مختلف این نامه ها با بانک سپه، بانک ملت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی داشته است. در پیگیری ای که از یک مقام مسؤول از بانک سپه بعمل آمده، در پاسخ به این سوال که نظر وی در خصوص این نامه چه بود گفت:

«نامه مهمی است ولی در این شرایط ما اصلا نمی خواستیم وارد این موضوعات شویم. ما همین الان کارهای سپاه را انجام می دهیم. خوب بگوییم بیاییم، بگوییم در حال انجام آن هستیم، که از آن سمت ما را تحریم می‌کنند. اگر بیاییم بگوییم انجام نمی دهیم، از این سمت به ما می‌گویند چرا انجام نمی دهید. ما مانده ایم این وسط چه کنیم.»

وی در پاسخ به این سوال که این نامه رسما به قرارگاه اعلام شده است، تصریح کرد:

«بله. ولی الان داریم کارهایشان را انجام می دهیم. همین امروز دوستان قرارگاه در بانک جلسه داشتند و آمده بودند که کارهایشان را انجام بدهند. کارشان هم در حال انجام شدن است.»

وی افزود: «ما الان مانده ایم این وسط که چکار کنیم. اگر تکذیب کنیم و بگوییم کار را انجام می دهیم، تحریممان می‌کنند.»

این مقام مسؤول در پاسخ به اینکه آیا این عدم همکاری مربوط به FATF است؟، گفت:

این بحث کلی تری است. صرفا مخصوص FATF نیست. شما وقتی وارد سیستم بانکداری دنیا می شوید، یک شرایط خاصی دارد. من چون اطلاعات دقیق تری ندارم، الان هر حرفی بزنم، مستند و متقن نیست. اما کلیت آن همینی که عرض کردم است.

به نظر می رسد گسترده تر بودن مشکلاتی که بانک ها برای همکاری با نهادهای زیر مجموعه سپاه پاسداران به آن برخورده‌اند، بند 14 پیوست ضمیمه ای شماره 2 برجام باشد که طی آن، اگر بانک های ایرانی با افراد و نهادهای ایرانی ای که در لیست تحریم‌های امریکا (SDN list) قرار دارند، مراوده بانکی داشته باشند، امکان مراودات بین المللی بانکی برای آنها از بین می رود، چرا که این مراوده منجر به مجازات شدید بانک‌های غربی می گردد.

 

**مقام مسؤول در بانک ملت: نمی‌توانیم برای قرارگاه خاتم عملیات ارزی داشته باشیم/دستورالعمل بانک مرکزی را نمی‌توانیم زیرپا بگذاریم

 

در ادامه در پیگیری از بانک ملت، با یک مقام مسؤول در آن بانک صحبتی به عمل آمد. وی در خصوص نامه منتشره از سوی بانک ملت به قرارگاه خاتم الانبیاء گفت:

«ما امروز منتشرش نکرده‌ایم تاریخ نامه برای اردیبهشت ماه است و نمی‌دانم کیهان آن نامه را از کجا آورده است و زده است. »

وی در پاسخ به سوال: واکنش بانک ملت نسبت به این قضیه چیست؟ تصریح کرد:

«ما فعلا جوابی نداریم، چون تاریخ نامه هم که نگاه کنید می‌بینید که برای اردیبهشت هست و نمی‌دانم چرا الان منتشر شده است.»

وی در پاسخ به اینکه؛ به هرحال چه برای اردیبهشت یا ماه دیگر باشد، بانک ملت خاتم را تحریم کرده است؛ افزود:

«تحریم که نکرده‌ایم در نامه هم چیز دیگری نوشته است اگر ببینید نوشته‌اند که چون خاتم در لیست تحریم ها هست بنابراین ما نمی توانیم عملیات ارزی داشته باشیم با آنها. قبلا انجام می‌شد ولی شاید مثلا طبق دستور العمل‌های ارزی جدید دیگر امکان پذیر نبوده است. چیزی که من در نامه دیدم، چون قرارگاه در لیست تحریم های بین المللی قرار دارد، بانک نمی تواند عملیات ارزی برای قرارگاه انجام دهد.»

وی جواب این سوال که؛ الان بانک مرکزی گفته، ما می خواهیم به FATF عمل کنیم، لذا بانک ها ملزم به رعایت آن هستند؟ گفت:

« دستورالعمل بانک مرکزی است. ما که نمی توانیم دستورالعمل بانک مرکزی را اجرایی نکنیم. چیزی هست که بانک مرکزی به ما ابلاغ می‌کند.»

وی در انتها در واکنش به اینکه، الان برای بانک ملت بد نشده است؛ تصریح کرد:

«من تشخیص نمی دهم، ولی از جهاتی قرارگاه خاتم از مشتریان خیلی خوب ما است و وقتی نمی توانیم برای قرارگاه عملیات ارزی داشته باشیم، متعاقباً بله. بد هست. از یک طرفی هم ما باید دستورالعملی که به ما ابلاغ می شود را انجام بدهیم. دستورالعمل بانک مرکزی را که نمی توانیم زیر پا بگذاریم. ما تصمیم گیرنده نیستیم. هر چه دستور بدهند ما باید بگوییم چشم.»

روابط عمومی بانک با شوکه شدن از اینکه کیهان چگونه به نامه دسترسی پیدا کرد، به طور غیر مستقیم صحه بر اصل نامه گذاشته است. از سوی دیگر، بانک ملت نیز دستورالعمل بانک مرکزی را دلیل اصلی این عدم همکاری عنوان نموده است. دستورالعملی که با جدی شدن توافق یکسویه با FATF، برای اعلام حسن نیت به این کارگروه، از ماه ها قبل به بانک ها ابلاغ شده است و بانک ملت زمانی که علی رستگار مدیرعامل سابق بازداشتی خود، سمعا و طاعتا آن را اجرایی نموده است. اقدامی که مشابه آن را در مذاکرات هسته ای با تعطیل شدن تاسیسات هسته ای اراک همزمان با ورود روحانی به ریاست جمهوری، دو سال و نیم قبل از اجرای برجام به وقوع پیوسته است.

در ادامه پیگیری با یک مقام مسؤول در وزارت اقتصاد صحبتی به عمل آمد. وی در ابتدا اعلام داشت:

«ببینید این موضوعش خیلی موضوع خاصی هست ما هم داریم پیگیری می‌کنیم که ببینیم اصلا چنین نامه‌ای وجود داشته و موضوع آن چیست؟ به هرحال دوستان هنوز اطلاعات آن را به من نداده‌اند.»

وی در پاسخ به اینکه؛ اگر این نامه صحت داشته باشد این نامه دارد میگوید که دولت آمده سپاه را تحریم کرده است و مگر چنین چیزی امکان پذیر است؟؛ با عبور از پاسخ به این سوال، خواهان رسانه ای نشدن دستورالعمل دولت به بانک ها شد و گفت:

«اینکه قبول داشته باشید هم آن چه که اتفاق می‌افتد که نمی‌شود در رسانه پیگیری کرد. به نظرم دامن زدن رسانه‌ای به این قضیه کمکی نمی‌کند.

به هرحال من از شما خواهش می‌کنم اجازه دهید که موضوع یک مقدار پخته بشود همینطوری بی گدار به آب نزنیم. این داستان را به هم زدن و داغ کردنش اثر عکس دارد.»

وی در ادامه تاریخ نامه بانک سپه را برای اردیبهشت ماه دانست و به این بهانه آن را بی ربط به FATF. این مقام مسؤول در این خصوص گفت:

«نه آن بحث FATF هست آن تاریخی که من دیدم برای سپه تا جایی که در ذهنم است و نامه‌ای که به دنبال صحت و سقم آن هستم اصلا برای قبل از FATF است برای برج دوم یا سوم هست، اصلا داستان آن نامه که من نمی‌دانم صحت داشته باشد یا نه، ولی الان همان نامه‌ای که دوستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، صحت و سقم و کیفیت آن را نمی‌دانم که گفته‌ام آن را به من بدهند همان نامه برای قبل از FATF است.»

وزارت اقتصاد در حالی خواهان رسانه ای نشدن ماجراست، که بیش از یک سال و نیم موضوع را محرمانه نگه داشتند و در اقدامی غیر قانونی به مذاکره با کار گروه اقدام مالی می پرداختند و حتی تا زمانی که FATF در نشست بوسان کره جنوبی، اعلامیه ای در خصوص تفاهم با ایران منتشر نکرده بود، موضوع کاملا پنهانی از سوی دولت پیگیری می شد بطوریکه هیچکدام از مراجع قانونی و نظارتی و حتی سران قوا از این موضوع با خبر نبودند و اگر افشاگری های بدون تکذیب رسانه ها نبود، این افتضاح بانکی همچنان بر مردم و مسئولین پوشیده می ماند.

از سوی دیگر نامه منتشر از بانک سپه، مربوط به مرداد ماه امسال است و به پس از امضای تعهدنامه طیب نیا وزیر اقتصاد بر می گردد. با این حال، چون این عمل بانک سپه مربوط به قبل از امضا یا بعد از امضا نامه طیب نیا باشد، عملی خلاف قانون و خود تحریمی بانکی محسوب می گردد، که برخورد با متولیان آن، مطالبه ای قانونی است.

در ادامه برای تکمیل پیگیری تماسی با مسئول رسانه ای در روابط عمومی بانک مرکزی، بعمل آمد وی تنها به این جمله که «ما از طرف معاون نظارتی، پیگیر موضوع هستیم. جوابش اعلام می شود.» بسنده کرد.

با این وصف با توجه به متن مصاحبه ها، اصل نامه ها صحت دارد. بانک ها با نامه ای که بانک مرکزی به آنها داده، دستشان بسته شده است. اگر بانکی با سپاه همکاری نکند، شاید نتوان بانک را مقصر اصلی دانست. بلکه مقصر اصلی مدیران و مسؤولان دولتی هستند که تعهدات غیر قانونی را به کار گروه اقدام مالیFATF) ) داده اند.

حال چه این نامه ها در مردادماه پس از دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی برای اجرای برنامه عملیاتی FATF از سوی بانک های عامل باشد و چه قبل از آن و عملا بانک ها به دستور بانک مرکزی، یکی از نهادهای حاکمیتی که در اصل 150 قانون اساسی کشور تعریف شده است را مورد تحریم قرار داده اند.

 

**توضیح: صوت پیگیری‌های انجام شده و اسامی نزد مشرق محفوظ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 182
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 85
  • سبز ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    1 2
    چطور اون موقع که بانک مرکزی دستور میده نرخ سود بیاد پایین این بانکها زیر میزی سود را همان 18 درصد می دهند حالا در این مورد شد دستور بانک مرکزی است؟چقدرم شما به دستورات بانک مرکزی اهمیت می دهید!
  • حسین ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    4 1
    از وقتی روحانی امده به مشکلات اقتصادی مشکلات امنیتی هم اضافه شده ...
  • امیر ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    4 2
    من جای مدیر عامل این بانکا بودن حاضر بودم اخراج بشم و این دستور رو اجرا نکنم ؛چون دستور بانک مرکزیه باید حتی امنیت رو به تاراج ببرین. سود بانکی رو کم و زیاد میکنن آقایون مقاومت می کنن حالا راجب این دستور میگن واسه بانک مرکزیه!!!
  • شگفت زده ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    4 4
    ایران اسلامی را باید سرزمین عجایب نامید. چرا که در سرزمین و در نظامی که بود و نبودش بسته به نهادی انقلابی به نام سپاه پاسداران است، مدیریتی مستقر می شود که بیش از انکه دغدغه ی نظام و انقلاب را داشته باشد، برای تحقق اوامر نهادهای بین المللی، که مشخصاً دشمن این نظام می باشند، از ارائه ی خدمات بانکی و اقتصادی به نهاد انقلابی مذکور سر باز می زند و حتماً فردا هم این دولت برای کسب رضایت غرب، در صدد دستگیری سرداران و تحویل ان ها به نهادهای بین المللی، آنهم به جرم طرفداری از سیاست هایی که خود همین مدیران سال های اول انقلاب(بخوانید اصلاح طلب و کارگزار و کلید) به عنوان قانون اساسی بر نظام تحمیل گردید و تا حذف مخالفان حتی تا میکونوس نیز پیش رفت، پیش می رود. جالب انکه همان کسانی که میلیاردها دلار سرمایه این کشور را خرج دست یابی به انرژی هسته ای نمودند، حالا به مثابه یک پشیمان اماده برای هر خباثتی به نفع بیگانگان، سخن از تکیه بر الگوی ژاپن و آلمان جهت اظهار سرسپردپی به عرب و حذف نیروهای مسلح برای کسب رضایت و برخورداری از تکنولوژی غرب می زنند. این سخنان در الی به سادگی از زبان یک نفر صاحب قدرت در کشور زده می شود که بسیاری کسان توسط بیان کننده این سخنان، در این سی و اندی سال به جرم سخن راندن حتی یک جمله با صدها برابر کمتر از این سخنان، به جرم جاسوسی برای اسرائیل و غرب و خیانت به اسلام و خاندان پیامبر به ناکجا آباد گسیل شدند. کاش یک نفر پیدا می شد و می گفت که در این سرزمین عجایب چه می گذرد؟
  • وحید ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    5 2
    بانک ملت و سپه منتظر تحریم ملت ایران باشید شماها لیاقت امنیتی که براتون ساختند رو ندارید!!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    آفرین
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    5 1
    وای وای اینکه واقعا از کاپیتلاسیون ننگ اور تره خدا لعنت کنه کسانی و که عزت و استقلال و ابروی این کشور و به بازی گرفتن دارن چوب حراج بهش میزنند
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    3 1
    لعنت بر نفاق و خائن
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    2 2
    آینده خوبی در انتظار ایران است
  • افشین ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    1 1
    روحانی مچکریم، فقط چهارسالت تموم شد برو
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    4 2
    بازار خیانت گرم
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    2 0
    ... بیا صراحتا به مردم بگو که آیا می خواهی سپاه را تحریم کنی؟
  • یوسف بهلولی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    3 1
    بر خائنین لعنت!
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    2 2
    رجال دولتی دقیقا چه می خواهید!!!؟؟؟ تحریم قاسم سلیمانی ها در پوشش FATF یعنی باز کردن پای داعش به ایران ... یعنی بزرگ تر از خیانت بنی صدر به کشور در آغاز جنگ تحمیلی... یعنی داغ خرمشهر و سوسنگرد...
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    چهار سال دیگه هم خواهد بود
  • پسری از خطه آذربایجان ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    2 1
    واقعا خیلی برای دولت آفای روحانی متاسفم این همه ملت دارن توسط دشمنا تحقیر و تهدید میشن عربستان امارات جیبوتی آمریکا خلاصه خیلیا به ما تو این سه سال توهین و کج دهنی کردن اونم جواب دولت ما تازه با دست خودمون خودمون رو میندازیم تو درد سر خیلی متاسفم دولت باید باید باید به دشمنان ملت ایران جواب قاطع و سختی بده نه اینکه منفعل باشه
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    3 0
    من از بیگانگان هرگز ننالم که هرچه کرد ان اشنا کرد
  • ابوالحسن ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    2 0
    ترکمن چای یادت به خیر
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    این روز انتخابات دقیقا کی هست؟
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    دمت گرم امیر کسی بهت مثبت نداده اما جدا عاشق جیگری هستم که نون به نرخ روز خور نیست حاضر گوشه نشینی و حیدری مسلک باشه اما تن به ذلت و خاری نده دمت گرم مرد امیرجان داداشمی دوست دارم کربلا ببنمت یا حسین جان مدد
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    1 0
    خاک بر سر من که به روحانی رای دادم
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر مردم نخواهند، هیچ کاری انجام نمی شود. فقط کافی است مردم بگویند پول هایمان را از دو بانک ملت و سپه بیرون می کشیم، آنوقت ببینم کدام بانک است که جرات کند FATF را اجرا کند. دولت هم عقب می نشیند/.
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    فکر نکنم با این وضع تا سال دیگر ایرانی مانده باشد که رییس جمهور لازم داشته باشد.
  • حاج اکبر ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    1 0
    آقایون داداشام بوی کوفه میاد....
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    با توجه به اینکه دستورالعمل صادر شده به بانکها از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بوده و به همه بانکها ابلاغ شده ، لذا به نظر می رسد حرکتهایی همچون تحریم بانکهای سپه و ملت و یا سوزاندن دفترچه و کارت آن ، تنها خاکستر پاشیدن بر چشمان ملت است و رو در رو قرار دادن مردم با بانکها است که ممکن است اگر کمی جلوتر هم برویم به تحریک مردم علیه بانکها و آتش زدن و سوزاندن آنها نیز برسد ، این دو قطبی ایجاد کردن بین مردم و نهادهای داخلی به معنای فراموش کردن اصل قضیه و مقصران اصلی آن است. نباید مردم را تحریک به تحریم بانک ها کرد بلکه باید وزیر اقتصاد و دولت .... باید مردم را آگاه نمود که بانک تنها مجری سیاستهای دولتی است و به خودی خود تصمیم گیرنده نیست و لذا تقابل با بانکها کاری عبث و بیهوده است و بجای حرکتهای منفی و سحی باید وزیر اقتصاد و تیم مذاکره کننده و وزیر خارجه و رئیس جمهور را در معرض پاسخگویی واستیضاح قرار بدهیم. اگر خیانتی شده باشد دستور از مقام بالاست و نه از رئیس بانک ملت و یا سپه و یا بانک دیگر... مقصر اصلی مدیران دولت هستند که تعهدات غیر قانونی را به کار گروه اقدام مالیFATF) ) داده اند.
  • اسفندیار ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    دکتر بیا و پایت را در محل مناسب بگذار و دیگر برندار
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    به جای ریختن "خـــــــــــــــاک" بر اون سر مبارکت ، حواست رو جمع کن ساله بعد نه به روحانی رای بدی و نه به هم قطاراش .....به یکی رای بده که بشه حداقل اندزه ی بنده انگشت بهش افتخار کرد
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    با این وضع تا سال دیگر ایران روی نقشه ها نخواهد بود. پس نگران انتخابات نباشید
  • حسین ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    سپاه داره در سوریه و عراق شهید میده تا ما اینجا در امنیت باشیم. منتی هم نمی‌گذاره. داره وظیفه اسلامی-انقلابی و میهنی اش رو انجام میده. خاک بر سر کشوری که خودش نیروهای خودش رو تحریم کنه. از رفع تحریمها و اره کردن سانتریفیوژها چیزی به کشور نرسید و باعث شد کدخدا پر رو تر بشه و بخواد وارد مسائل داخلی کشور بشه سانسورچی عزیز مشرق، به خدا اگر سانسور کنی روز قیامت ازت شکایت می‌کنم
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    تمام برنامه برجام برای این است در داخل دو دستگی ایجاد کنند . دو دستگی معیشت - آرمان ومعیشت مردم را به گروگان بگیرند تا آنها از آرمانشان در گذرند. این نادانی که در میدان دشمن بازی کنند از ملت قهرمان ایران دور باد. از نادانانی که این میدان را به داخل ملت می کشانند ودر میدان دشمن بازی می کنند باید دوری نمود واز این میدان پرهیز کرد. این ملت انقلابی است و انقلابی خواهد ماند. قبل از جدی شدن بازی نا اهلان و نا محرمان - مدیران انقلابی و ملت بزرگ ایران یک فکر جدی کنند و از میدان دشمن خارج شویم
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    تمام برنامه برجام برای این است در داخل دو دستگی ایجاد کنند . دو دستگی معیشت - آرمان ومعیشت مردم را به گروگان بگیرند تا آنها از آرمانشان در گذرند. این نادانی که در میدان دشمن بازی کنند از ملت قهرمان ایران دور باد. از نادانانی که این میدان را به داخل ملت می کشانند ودر میدان دشمن بازی می کنند باید دوری نمود واز این میدان پرهیز کرد. این ملت انقلابی است و انقلابی خواهد ماند. قبل از جدی شدن بازی نا اهلان و نا محرمان - مدیران انقلابی و ملت بزرگ ایران یک فکر جدی کنند و از میدان دشمن خارج شویم
  • ایمان ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 1
    سپاه نباید عقب نشینی کنه و زیر بار این زور گویی بره اینها با این کارشون میخوان بازوی اقتصادی سپاه رو که پشتیبان محور مقاومت و امنیت منطقه است ازبین ببرند باز هم تکرار می کنیم نباید زیر بار این زورگوئی بره مردم پشتیبان انقلاب و نهادهای انقلابی هستند و در بانکی رو که حسابهای سپاه رو بخواد ببنده به صورت خودجوش گل می گیرن.فقط کافیه تا امثال حاج قاسم لب ترکنن تا نه تنها بساط این دو بانک بلکه هر بانکی که خون مردم رو توشیشه کرده و با ربا و فساد کشور رو به قهقرا برده برای همیشه جمع کنن.
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    تمام برنامه برجام برای این است در داخل دو دستگی ایجاد کنند . دو دستگی معیشت - آرمان ومعیشت مردم را به گروگان بگیرند تا آنها از آرمانشان در گذرند. این نادانی که در میدان دشمن بازی کنند از ملت قهرمان ایران دور باد. از نادانانی که این میدان را به داخل ملت می کشانند ودر میدان دشمن بازی می کنند باید دوری نمود واز این میدان پرهیز کرد. این ملت انقلابی است و انقلابی خواهد ماند. قبل از جدی شدن بازی نا اهلان و نا محرمان - مدیران انقلابی و ملت بزرگ ایران یک فکر جدی کنند و از میدان دشمن خارج شویم
  • ایمان ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    سپاه نباید عقب نشینی کنه و زیر بار این زور گویی بره اینها با این کارشون میخوان بازوی اقتصادی سپاه رو که پشتیبان محور مقاومت و امنیت منطقه است ازبین ببرند باز هم تکرار می کنیم نباید زیر بار این زورگوئی بره مردم پشتیبان انقلاب و نهادهای انقلابی هستند و در بانکی رو که حسابهای سپاه رو بخواد ببنده به صورت خودجوش گل می گیرن.فقط کافیه تا امثال حاج قاسم لب ترکنن تا نه تنها بساط این دو بانک بلکه هر بانکی که خون مردم رو توشیشه کرده و با ربا و فساد کشور رو به قهقرا برده برای همیشه جمع کنن.
  • حجت جوادی شیرازی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    روحانی تحصیل کرده غرب است
  • پريسا ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    افرين جناب ايمان ، در اين مورد ايا قرار نيست كسانيكه موجب اين كار نمگين شدند محاكمه شوند ؟ در كجا دنيا يك دولت يا يك كشور نيروهاي دفاعي خود را تحريم ميكند ، كجا اين اتفاق افتاده ؟ انهم كشوري كه همواره مورد تهديد دشمنان زيادي بودي ايا قرار نيست كسي در اين مورد به مردم توضيح دهد كه انگيزه انها از كار شرم اور چه بوده مردم ايران بايد تمام اين بانك ها را تحريم كنند و اين بانك هاي ضد ملي را درش را گل بگيرند و انها را به گدايي به اندازند مردم ايران از همين الان شروع كنيد وپول هاي خود را از بانك هايي كه ميخواهند امنيت شما و كشور را به خطر به اندازند بيرون بياوريد اين وظيفه شماست و هم چنين خواستار محاكمه كساني شويد كه اين خيانت را انجام داده اند
  • شهروند جمهوری اسلامی ایران ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    یک پیام برای آنهائی که خودفروشی و وطن فروشی را سرلوحه زندگیشان قرارداده اند. خواسته یا ناخواسته . مردم ایران بهوش هستند. ایران رهبری دارد با قلبی بزرگ که مردم بهوش ایران در قلب او جای دارند و سپاه و کلیه نیروهای مصلح در قلب مردم بهوش آزاده جمهری اسلامی و تمامی انسانهای آزاده دنیا . لذا دست از خنجر زدن به این قلبهای آکنده از عشق به ولایت بردارید. استعمار پس از جنگ تحمیلی جنگ اقتصادی علیه این ملت آزاده را توسط عوامل خود که در لباس و عنوان مردم آزاده با انتشار لانه های فساد اقتصادی درون زندگی این ملت و عوض کردن چهره خود نموده . و حال میطلبد که این مردم آزاده با ریشه کن کردن لانه های فساد که بسیار گسترده هم هست درسی به استعمار بدهند که هرگز فراموش نکنند که با چه مردم بهوشی طرف هستند.ا- جراحی و ریشه کنی فساد از سیستم اداره بانکها ولو دگرگونی بطور کامل و اداره آن بدست عوامل مردم آزاده . 2- تحریم استفاده از ارز استعمارگران . 3 - پاکسازی عوامل اجرائی از مفسدان و اداره آن بدست مردم آزاده .
  • مهدی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    این وسط پای مجلس هم گیره
  • محمدمهدی دریجانی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اینهم بازگشت خفت و خواری به ملت بعد از اون همه سختی و تحمل تحریمها و خون شهدای جنگ و مدافعان حرم ....تروخدا هرکی صداش به جایی میرسه فریاد بزنه تا جلوشو بگیرن.......روحانی بسه
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    "هیچکدام از مراجع قانونی و نظارتی و حتی سران قوا از این موضوع با خبر نبودند و اگر افشاگری های بدون تکذیب رسانه ها نبود، این افتضاح بانکی همچنان بر مردم و مسئولین پوشیده می ماند."
  • محمد ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    چرا خودمون به ندانستن میزنیم هدف تسلیم بی چون چرا در مقابل کدخداست هدف نابودی نهادهای انقلابی و راس اون سپاه هست فقط کافیه به سخنان جدید حاج آقا گوش بدید تا بفهمید اینا از قبل طراحی شده مشرق سانسور نکن
  • محمد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    امروز کوفه ای دیگر است
  • با نام ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    من امروز رفتم و حسابمو توی بانک ملت بستم طرف میگه چرا میبندی حسابتو با قاطعیت گفتم توی بانکی که خود ایرانی هارو تحریم میکنه هرگز حسابی باز نمیکنم و ننگ بر شما طرف هیچی نگفت فقط سرشو انداخت پائین جالبه بدونید که توی اون شعبه فقط 4 نفر اون روز رفته بودند حسابشونو بسته بودند
  • علی ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    امام (ره) در کاپیتولاسیون فرمودند انا لله و انا الیه راجعون و مردم پرچم سیاه برافراشتند امروز هم باید بگوییم انا لله و انا الیه راجعون اقایان از برجام های 2و3 پرده برداری می کنند
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ما اهل کوفه نیستیم.....
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج
  • ناشناس ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!!
  • قاسم ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر واقعیت داشته باشه باید کمپین تحریم این دو بانک راه بیفته.
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    یاد مرحوم مدرس افتادم: اگر قرار است از بین برویم چرا با دست های خودمان از بین برویم
  • مهدی ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اینم یه گشایش و روزنه جدید در خود باوری و استقلال کشورمونه . ننگ بر شما اصلاح طلبا
  • سروش ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    از مردم فخیم ایران اسلامی باید خواست که به علت این عمل زشت و نوکر صفتی این دوبانک حساب ها رو هرچه سریعتر از این دو بانک بیرون کشیده و حسابها رو باید در این دو بانک که به فرامین غرب تن در داده اند بست تحریم تحریم میاره قراگاه خاتم الانبیاء متعلق به ملت ایرانه و سرمایه های بانک ملت و سپه هم متعلق به ملت ایرانه پس اگر اونها می تونند قرارگاه خاتم الانیبیائ رو به فرمان شیاطین تحریم کنند مردم هم باید این دو عنصر نزول بگیر رو تحریم کنند.
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا و طرفداران احمق و زبونش که دارن به ملت و کشور خیانت می کنن.
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بله تقدیر امید همین است که می بینی خدا به همه صبر بده
  • جواد ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ای کاش به روحانی رای نمی دادم
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    چی شد تحریم ها که کاغذ پاره بود ؟؟
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    پول تو جیبی شماها نرسه اینجا میشه کوفه ؟؟
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر بانک های کشوربخواهند به این موسسات تحریم شده خدمات بدهند، اونها تحریم خواهند شد. در نتیجه، ما با لجبازیم به اصطلاح شما مجددا خودمون را تحریم کردیم. پس در هر دو حالت دچار خودتحریمی هستیم.حالا آیا چند موسسه از خدمات محروم بشن خوبه یا کل اقتصاد ایران؟؟
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    آفرین به کی ؟برای چی؟
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    صبرداشته باشید . انشاءاله این هم حل میشه به امید خدا
  • انقلابی ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    واقعا اخسنت!سپاه پاسداران انقلاب این قدر مخلصانه کار میکنه حالا اینم دستمزدش! واقعا که....
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    خدا را شکر که این بصیرت را بمن داده تا در سال 92 به روحانی رای ندادم
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ناشناس ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴ قطعنامه ها کاغذ پاره بود. همانها که دییدید لغو شدنش کوچکترین تاثیری بر تحریم ها نداشت! تحریمها را ارباب عزیزتان آمریکا برای حمایت از فتنه شما در سال 88 تصویب کرد.
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ناشناس۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴ حیر عزیزم. ما اگر مشتمان جلوی دشمن بسته باشد می توانیم تمام تحریمها را دور بزنیم. درد آن روزی است که خودمان با دست خودمان مسیرهای دور زدن تحریمها را برای دشمن افشا کنیم. ضمنا امنیت از اقتصاد بسیار مهمتر است!
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اینها نتیجه وجود جاسوس دو تابعیتی در مذاکرات هسته ای است
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اگر قرار است نابود شویم پس چرا خودمان خودکشی کنیم؟ همان بهتر که اجنبی ما را تحریم کند.
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    آره عزیزم. پول سپاه که نرسد مجبور است جبهه ها را ترک کند. جبهه ها را هم که ترک کرد شما به ابوبکر بغدادی باید بگویید خان دایی
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    برای ملتی که اهل مقاومت بود کاغذ پاره بود نه برای حرامیان تهرانی سبز اموی. به امید آنها کنگره آمریکا تحریمها را تصویب کرد. و همانها بودند که با عواملشان کودتای ارزی راه انداختند.
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    مجازات عادلانه و با ارفاق هر رفورمیست اعدام است.
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    رهبری ورود نمیکنن؟
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    از طریق شبکه های اجتماعی مردم را به یک تظاهرات بزرگ دعوت کنیم. همانکاری که خود آمریکا در کودتاهای رنگی می کرد را علیه دست نشانده خودشان به کار ببریم/
  • بیچاره شدیم ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    اینقدر برجام برجام کردن و کنسرت کنسرت کردن که حواسمون فقط بره طرف این چیزا و از این IPC ها و FATF ها خبردار نشیم خاک بر سرمون با این رییس جمهورمون
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    دوستان دقت زیادی وفراتر از سپاه مد نظر قراردهند درلیست تحریم علاوه بر سپاه وزارت اطلاعات صداوسیما ودانشگاه مالک اشتر که مربوط به ارتس هست و..... دیده می شود که عملا رکن اقتدار امتیتی ایران هدف قرار گرفته است .
  • همایون ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    خدایش دارن مملکت و به باد می دن ! یه کاری بکنید !
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    نفوذ یعنی این که به دست رییس جمهور کشور قوای مدافع کشور برای دلخوشی شیطان بزرگ تحریم شوند!!گلی به جمال شاه سلطان حسین!که حد اقل بعد از ششماه محاصره و گرسنگی تسلیم شد!!گلی به جمال میزا آغاسی که حد اقل ملکه انگلیس را تهدید میکرد که در کلکته هند!اورا دستگیر کرده وبه دست سربازانش میسپارد!!
  • خسرو ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    واقعا جای بسی افتخار چون به قول آقای متشرع این آقایان همه از ذخایر انقلابند مثل خودش و رئیس وبقيه اکثر وزراء
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    دست جمعی حسابهایمان را از بانکهای سپه و ملت به بانکهای دیگر انتقال می دهیم مرگ بر خائنین به جمهوری اسلامی ایران
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    دولت روحانی تاکی میخوات ادامه بده ،وبقول دوستاشون کار اشتباهی این اخبار درز کنه که هرچی بخوان اقایون تصویب کنن وبرای 80میلیون ایرانی اقایون 10نفره تصمیم بگیرن ،من به اقای روحانی رأی دادم ولی حالا ک این موضوع شنیدم پیشمان شدم
  • مهدی س ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام خود تحریمی بانک های سپه و ملت + برنامه برای انحلال ارتش و سپاه واقعا" خجالت آوره واقعا" شرم آوره واقعا" ننگ آوره واقعا" خفت آوره و این حاصل گیر کردن مردم در تضاد معیشت با آرمان ها هست ... ملتی که گذشته خودشون رو فراموش کنند و دشمنان دیروز خودشون رو دوست و ناجی امروزشون بدونند عاقبتی جز خفت و فرومایگی در انتظارشون نخواهد بود ... خطاب به اون دسته از افرادی که در سال 92 به تامل با کدخدا رای دادن عرض کردم
  • سید جواد ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    کاش فردا باشه
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بالاخره رسید روزی که قاجاریه در گورشان آرام بگیرند. این ها با برجام روی ترکمانچای و گلستان را سفید کرده و روح قاجاریه را شاد کردند.
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    در جواب ناشناس 16:51 بعد روحانی مثل وام خودرو دوباره به مردم وعده وام میده و همه میرن حساب باز می کنند
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    واقعاً سیاست های دولت را اجرا می کنند؟ آیا در کاهش سود تسهیلات هم این کار را کردند؟
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بهتره با توجه به محدودیت سپاه در تامین نیازهای خود با این قرارداد وظیفه حفاظت از این اقایون از بالاترینشون تا پایینترینشون به خودشان واگذار شود تا از هر جا که میخواهند برای خود محافظ تدارک ببینند
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    فرق این دولت با دولت بنی صدر در چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • تنها 55 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    دولت تکنوکراتهای فروشنده: فروشنده صنعت هسته‌ای ، فروشنده صنعت نفت ، فروشنده اطلاعات محرمانه نظام ،فروشنده اشخاص فداکار کشور به خارجیان و در آخر فروشنده وطن و ملک و ملت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    عزیز دل برادر شما سایر جنبه ها رو هم در نظر بگیر با خود تحریمی سپاه و صنایع دفاعی در واقع داریم کاری رو که دشمن نتونست در جنگ های نیابتی در منطقه و اجیر کردن انتحاری ها در داخل ایران نجام بده میخواد با خودتحریمی امنیت ایران رو بسیار پایین بیاریم تا اونا راحت تر بتونند نقشه های شوم خودشونو اجرا کنند .
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    ما منتظر اطهار نظر و نامه علی مطهری هستیم
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    حالا کجاشو دیدی؟!
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    کلیدها که میخواستن قفل تحریما رو باز کنن........
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    یاد قاجاریه بخیر ...
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    مملکتو فروختن رفت...
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    خیانت از این آشکارتر نمیشود
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    کی برا من توضیح بده اصلا چرا باید یک نهاد نظامی اینقدر نگران و درگیر مبادلات ارزی و دلار باشه که کل سیستم مالی و بانکی کشور باید گروگان اون بشه؟؟، هرکی جای خودش باشه بهتر نیست نظامی کار نظامی بکنه فعالیت اقتصادی و مالی روهم بزاره بعهده اهلش
  • روح الله علی بیگی ایلام ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    با سلام متاسفانه فعلا و در حال حاضر کاری از دست ما مردم و ملت بر نمی آید امروز بنده یک عدد بنر بر درب مغازه خودم نصب کردم با این مضمون که ( بنگاه آهن آلات شهر مهران - در صورت خرید با چک ، چک بانک سپه و ملت پذیرفته نیست ) از فردا هم انشاله تصمیم گرفته ام از فروش کالا به مشتریان با کارتهای ملت و سپه خود داری کنم . برام مهم هم نیست مشتریان خرید خود را جای دیگه انجام بدن ...
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ماشاالله کیهان من که بانک های ملت و سپه را تحریم کردم
  • امیر ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    1 0
    امروز کوفه ...... فردا صفین ....... پناه میبریم بر خدا که کربلای دیگری در راه نباشد که تگر اجازه دهیم عاشورا تکرار شود سیلی محکمی خواهیم خورد .
  • میلاد ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    من به روحانی رای ندادم و نمیدم .فقط از جماعت مثلا روشنفکر جامعه در عجبم.!!!!!!!!
  • حامد ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ماشاالله . ای تمام اعضای دولت یازدهم و تمام مذاکره کنندگان عزیز خدا خیرتون بده .کشورمون رو سر بلند و عزت ایرانی رازنده کردید. اجرتون با اوباما.
  • علی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    فردا صبح هم ملت و هم سپه حساب دارم میبندم حسابم رو.لعنت به هرچی وطن فروش پست.
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    از این بیشتر انتظار نمیره از روز اول که اومده همش داره ...
  • محمد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    بانک ملت وسپه باید منتظر تحریم از سوی مردم باشه دیگه کارشون ب جایی رسیده ک خودمون رو تحریم می کنن بعد می گن حرف بانک مرکزی رو گوش دادیم چطور برای سود های کلان حرف بانک مرکزی رو گوش ندادین!
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    به نظرم FATF همان برجام ۲هستش
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    چه افتضاح یعنی نیروی انتظامی وزارت دفاع و پشتیبانی و..... توسط خودمون تحریم میشن! چقدر باید خوار بشیم؟خدامیدونه؟
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    توی روز روشن و این قدر وقیحانه به کشور و اسلام از جانب نگهبانان آن خیانت و تجاوز می شود و کک کسی هم نمی گزد . ریاست محترم قوه قضائیه نمی خواهند موضع قاطعی اتخاذ فرمایند ؟ این خیانت بقدری هولناک و دهشتناک است که حتی من بی اطلاع از حقوق و شرع براحتی می توانم برای تصویب کنندگان آن حکم صادر کنم اون هم اشد مجازات.
  • یاسین ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    عجب کیش و ماتموم کرد آمریکا. باید با FATF هماهنگ شیم تا تو بازارهای جهانی و اقتصاد جهان وارد بشیم. از اون طرف چون آمریکا سپاه رو تحریم کرده بانکا نمیتونن با سپاه کار کنن. روحانی مچکریم.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مشرق اگه مردی نظرم رو پخش کن .... بی غیرت
  • حزب الله ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    از بانکی که به جنگ خدا (ربا)رفته توقع حمایت از حزب خدا رو نداشته باشید. تحریم دوبانک خائن
  • نریمان ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ...آخه آدم عاقل کسی رو که امنیت کشورش رو تامین میکنه، تحریم میکنه؟ ول کنید دیگه تو رو خدا...اون موقعی که بانک مرکزی میگه سود وام رو کم کیند این بانک ها پشت گوش میندازن اما حالا حرف گوش کن شدن واسه ما.منکه حسابمو میبندم از این دوتا بانک.
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خدایا امام زمان را برسان -.... کاری کرده که جیگر حضرت آقا بسوزه خدایا به عظت وجلالت قسم سایه این بزرگوار را از سر ما کم نکن -ما به ... چنان سیلی خواهیم زد که ....-
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    از همون موقع که روحانی توی مصاحبه اخیرش گفت نهادهای نظامی نباید کار اقتصادی بکنن باید میفهمیدیم چ آشی برای کشور پخته اند . ...
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خودمون خودمونو تحریم میکنیم خخخ چقدر خون و دل بخوریم یعنی نمیشه با اینهایی که به ملت خیانت میکنن برخورد کرد والا به پیر به پیغمبر ما دوستامون جایی بند نیس فقط باید حرص و جوش بخوریم ،...
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اصولا کسی که وارد سیستم بانکی میشه یا جاهله یا شرف نداره؛ در هر دو حال این انتظار بی جایی از بانکی هاست همان طور که از سینمایی ها و تئاتریها انتظار داشته باشی باری منفی بر فرهنگ اسلامی نگذارند بلکه کمک هم بکنند.
  • علیرضا ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    دوستان دقت زیادی وفراتر از سپاه مد نظر قراردهند درلیست تحریم علاوه بر سپاه وزارت اطلاعات صداوسیما ودانشگاه مالک اشتر که مربوط به ارتس هست و..... دیده می شود که عملا رکن اقتدار امتیتی ایران هدف قرار گرفته است .
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    بانکها مفسد بوده و هستند.
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    دوستان دقت زیادی وفراتر از سپاه مد نظر قراردهند درلیست تحریم علاوه بر سپاه وزارت اطلاعات صداوسیما ودانشگاه مالک اشتر که مربوط به ارتس هست و..... دیده می شود که عملا رکن اقتدار امتیتی ایران هدف قرار گرفته است .
  • ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    فکر کنید سردار سلیمانی بره بانک سپه حساب باز کنه ، کارمند بانک میگه نمیشه . شما تحریم هستید .
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    روحانی یه اشتباه بود .... امیذمان بعد از خدا به رهبرمان هست
  • هم وطن ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اشتباه کردی برادر من
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    عوامل دولت آن قدر در تی حقایق دارند تلاش می کنند و بسیار هم موفق بوده اند مردم در باور همین موضوع هم مردد هستند.
  • قیطران ازروستای حی ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    درود بر سردار سلیمانی شجاع ...درود برسپاه پاسداران انقلاتب اسلامی ......مرگبر منافقین کور دل ووطن فروش خود تحریم
  • قیطران ازروستای حی ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    حالا دیگر اکثر مردم فهمیدند که تحریم کنندگان ملت کیا هستند اینا میخان دوباره داعش جون بگیره چون به امید خدا داعش نفسهای اخرشو داره میزنه
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    قبل از این هم نهادهایی که تحریم بودند تحت نام اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث مراودات مالی بین المللی انجام میداند و چون بانکهای داخل تحریم بودند با صرف هزینه های گزاف به واسطه بانکهای خارجی این کار انجام میشد. در حال حاضر هم مسلما همین کار انجام میشه ولی از طریق بانکهای داخل و با هزینه و ریسک بسیار پایینتر، تنها نتیجه ای که دامن زدن به این جو سازیها میتونه داشته باشه تحریم دوباره بانکهای ما و تحمیل هزینه های مضاعف برای دسترسی به سیستمهای مالی بین المللیه
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    قبل از این هم نهادهایی که تحریم بودند تحت نام اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث مراودات مالی بین المللی انجام میداند و چون بانکهای داخل تحریم بودند با صرف هزینه های گزاف به واسطه بانکهای خارجی این کار انجام میشد. در حال حاضر هم مسلما همین کار انجام میشه ولی از طریق بانکهای داخل و با هزینه و ریسک بسیار پایینتر، تنها نتیجه ای که دامن زدن به این جو سازیها میتونه داشته باشه تحریم دوباره بانکهای ما و تحمیل هزینه های مضاعف برای دسترسی به سیستمهای مالی بین المللیه
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آیا اینها چند موسسه معمولی هستند؟ لعنت به وطن فروش
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    درلیست تحریم علاوه بر سپاه وزارت اطلاعات صداوسیما ودانشگاه مالک اشتر که مربوط به ارتس هست و..... دیده می شود که عملا رکن اقتدار امتیتی ایران هدف قرار گرفته است .
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اشتباه را وطن فروشان میکنند جناب مثلا هم وطن
  • سید علی حسینی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر سال دیگر روحانی رای بیاورد معلوم میشود مردم از روی باد هوا رای میدهند
  • سید علی حسینی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر سال دیگر روحانی رای بیاورد معلوم میشود مردم از روی .. رای میدهند
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آمریکایی ملعون پول توجیبی چیه این وسط
  • احمدخواجوند ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مردم هم بانك ملت وسپه را تحريم كنند وسپرده هاي خودرا از اين دوبانك خارج كنند .
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    وستان دقت زیادی وفراتر از سپاه مد نظر قراردهند درلیست تحریم علاوه بر سپاه وزارت اطلاعات صداوسیما ودانشگاه مالک اشتر که مربوط به ارتس هست و..... دیده می شود که عملا رکن اقتدار امتیتی ایران هدف قرار گرفته است .
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    دوستان دقت زیادی وفراتر از سپاه مد نظر قراردهند درلیست تحریم علاوه بر سپاه وزارت اطلاعات صداوسیما ودانشگاه مالک اشتر که مربوط به ارتس هست و..... دیده می شود که عملا رکن اقتدار امتیتی ایران هدف قرار گرفته است .
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    به عبارت دیگر بعد از این موسسات امنیتی مذکور در کشور خودمان نمیتوانند حساب باز کنند کاری که تا قبل از این انجام میشده
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ما نخواهیم شما برای ما بجنگید باید کی رو ببینیم . جمع کنید بابا
  • بنده خدا ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خیانتی که اینا به مملکت کردند فکر نکنم هیچکس تا حالا کرده باشه
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ناشناس۰۸۴۵ کسی برای شما انگلها نمیجنگه ما میخوایم تمامیت ارضی ایران حفظ بشه
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    چه فایده ای دارد؟ وقتی رهبری امر کند اما آقایان تکنوکرات از آمریکا اطاعت کنند که بدتر می شود/. شما باید به خیابانها بریزید. 9 دی دیگری لازم است
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    به سوی خیابانها همین امروز.
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    به کدام بانک منتقل می کنید؟ همه بانکها مامورند از دستور بانک مرکزی اطاعت کنند.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آره! مثلا کلا فراموش کند که دنبال خرید قطعات باشد یا مثلا به حزب الله و تنیذوهای مقاومت کمک برساند! خوشبحال آمریکا با نوکرهایی مثل شما.
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    بقیه بانکها هم همین طورند. وظیفه شما برپایی 9 دی دیگری است
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    سردار دیگر در هیچ بانکی نمی تواند حساب باز کند یا حقوق بگیرد.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    رهبری رفتند آقا علی عباس. نظام دیگر حرف ایشان را گوش نمی کند.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آیا هزینه ای بالاتر از تامین امنیت هم وجود دارد؟
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    نترس. تا سال دیگر ایرانی نمانده که رییس جمهور لازم داشته باشد.
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    بقیه بانکها هم همینطورند.
  • مرتضی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    هیچ یک از بانکهای کشورهای رفیق آمریکا مثل عربستان قطر ترکیه به خاطر کار راه اندازی واضح از گروههای تروریستی تحریم نشدند و سپاه به خاطر اینکه اگر نبود امروز داعش توی خیابونهای تهران پشتک وارو می زد باید تحریم بشه این است عزت ایرانی روحانی گفت ایرانی ها به خود افتخار کنید
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خاک بر سرشون
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خواسته کدخدا در اجرای FATF همینه دیگه باید بانک های ایرانی نهادهای نظامی و صنایع دفاع و ارتش و سپاه پاسداران را کاملا تحریم کنن
  • مرتضی ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    هیچ یک از بانکهای کشورهای رفیق آمریکا مثل عربستان قطر ترکیه به خاطر کار راه اندازی واضح از گروههای تروریستی تحریم نشدند و سپاه به خاطر اینکه اگر نبود امروز داعش توی خیابونهای تهران پشتک وارو می زد باید تحریم بشه این است عزت ایرانی روحانی گفت ایرانی ها به خود افتخار کنید
  • جعفر ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خیلی متآسفم به این مردم ساده لوح که اصل ماجرا مشخص نشده و فقط بخاطر افشاگری کیهان که معلوم هم نیست که راسته یا دروغ فوراً هوایی شده اند و هر کدام برای خود حکمی صادر می کنند.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    حسابم رو امروز از توی این دو بانک بستم ‌‌‌‌‌....
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    لااقل یه زحمتی بکشید مهر بانک رو هم عوض کنید اخه خیلی خنده داره واحد ارزی شعبه مستقل!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مرکزی بنویسید واحد ارزی شعبه غلام سیاه مرکزی یا واحد ارزی شعبه امریکایی مرکزی.
  • چه شد ایران ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اه کوروش کجایی که هموطنانت تسلیم روم جدید شدند و سرداران تو و لشکر تو در غربت. من ایرانیم اما ایرانی وطن پرست حتی اگر سپاه نیروی مذهبی هم باشد و مخالف عقیده من، من هموطنم را به اجانب و بیگانه نمیفروشم.
  • فداییان رهبر ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام دوستان به این هم توجه کنید این ها دارن اینکار رو میکنن که ذهنیت مردم طرف حقوق های نجومی نرود و کلا مردم رو از این قضایا دور نگه دارند و باید هواسمان باشد که کاری نکنیم که دشمن میخاد باید با هم دلی و وحدت این ها رو سر جاشون بنشونیم،
  • روحانی کی دیگه میخای بری ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    تاریخ ایران نشان میدهد که هیچ زمان بیگانه بر این مملکت غالب نمی شود مگر انکه خائن داخلی راه را بر انان هموار سازد وضرباتی که این کشور از خودی خورده است هرگز از بیگانگان نخورده بعنوان جوان ایرانی برای دولتم متاسفم تاریخ تکرار شدنیست وننگ کاپیتالاسیون وترکمانچای دوباره تکرار شد اینبار از...
  • روحانی کی میری ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    شما خواب تشریف دارید
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    هیف اون رای که به روحانی دادم
  • رضا ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ناشناس 8:45 تو و کسانی مثل تو ارزش ندارید کسی بخاطرتون بجنگه. سپاه و مدافعین حرم دارن واسه اسلام و شیعه و تمامیت ارضی کشور میجنگن
  • ناشناس ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    این دو بانک غلط کردن با سپاه همکاری نمیکنند. اگه سپاه نبود که الان این دو بانک برده بیگانه ها بودن. رهبر دستوری بده.
  • ناشناس ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خود کرده را تدبیر نیست .
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    حقیقتا که همه ی دست اندرکاران دیاثت سیاسی دارند...
  • مسلم ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ای رهبر که بالاترین مقام کشور را داری همون گونه که امام خمینی با قاطعیت دستور عزل ... رو صادر کرد شما هم به صراحت دستور عزل این ... رو صادر کن..
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    به مسلم امام خمینی هم بدون اینکه مجلس بنی صدر را استضاح کند او را عزل نکرد.
  • رمضان ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    حسابم تو این دو تا بانک می بندم
  • همایون ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    لعنت خدا و فرشتگان و اولیائ الهی بر همه وطن فروشان و خائنین به این مرز و بوم و انقلاب و بر کسانی که منفی می دهند .
  • علی ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    خدا بداد دل رهبر برسد که باید چه کسانی را تحمل کند برای سلامتی اش صلوات
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    باید در یک روز معین از قبل تعیین شده از سپاه و ارتش و نیروهایمان دفاع کنیم. ما مرز نشینیم فقط ما میفهمیم که فاصله داعش تا خاک ایران یک ربع میشود یعنی چه. وقتی که خودت آماده مکنی برای هر حمله احتمالی باید خودت آماده کنی تا از خاکت دفاع کنی. مشرق تو خیانت کار تری اگر متن منو نذاری
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    واقعا ناراحت شدم وقتی دیدم که نهادهای خودمون تحریم شدن
  • محمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    جلوی دزدی ها و اختلاس میگیره این ft چیز خوبیه تا اقا زاده ها در دولت دزدیرنکنند
  • محمد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    عجب غلطي كردم به روحاني راي دادم..ديگه نه به روحاني،نه به دار و دستش راي ميدم..فقط انقلابيون
  • محمد ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    حاجي خوبي؟ به اختلاس چه ربطي داره؟بدترين ظلم داره به كشور ميشه اون وقت ميگي خوبه؟
  • قیطران ازروستای حی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    درود بر سپاه درود بر سردار سلیمانی شجاع
  • محمد باقر ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    باید حسابها مون رو به بانک های دیگه ببریم که این دو بانک یه درس حسابی بگیرن
  • fatemeh ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    براي بدست اوردن چي داريم اين همه بها ميديم؟ نطنز کافي نبود! ؟ دولتي ک اسمش سازش باشه ديگه انتظاري ازش نميشه داشت اگر کاپيتولاسيون معاهده ترکمانچاي جدايي بحرين از ايران ب نفع ايران بود اين طرحم ب نفعه ايرانه!!
  • بانک ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    آقایی که معلوم نیست ازپشت کدوم کوه آمده ای که میگویی کسی که میره بانک یا شرف نداره یا جاهله...هردو تای این خصلتها به خود شما برازنده تره. اول بهگفهم چی میگی بعد صحبت کن.
  • بانکی ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 1
    من خودم کارمند بانک هستم. ما هم ایرانی هستیم . و خیلی بیشتر از سایر کارمندها به مردم خدمت می کنیم. کشورمان را به هیچ قیمتی نمیفروشیم. نه امنیتش را نه یک وجب خاکش را. اما کسی هم حق توهین به کارمندان زحمتکش و باشرف و درستکار بانک را نداره.
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 1
    این بانکها تمام قوانین بانک مرکزی را زیر پا می گذارند حالا همین یکی را می خواهند اجرا کنند .
  • ناشناس ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    به نظرم باید راهپیمایی بزرگ راه بیندازیم ودر فضای مجازی این خبر را پرکنیم . رای بعدی من روحانی.! افسانه بود جدی نگیرید. تورو خدا یکی سروکارش با اون بالا بالایی ها نیست که ایرانی و عاشق وطنش باشه? ببینید بهترین جا برای خبر دادن مساجد و نماز های جمعه است. مثلا خود من امروز در نماز جمعه فهمیدم و الان هم کل شهرستان ما تقریبا باخبرند. با آرزوی بر کنار شدن یک نفری!!!
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    خدمات ارزی دوطرف داره.ازاین طرف هم انجام بشه فایده ای نداره.مشکل اونطرفه.یه بهونه ای شده براحمله به دولت.انگار قبل از برجام خیلی راحت اینکارها انجام میشده!!
  • پولاد ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    1 0
    باید مردم بخاطر حمایت ازقرارگاه خاتمالانبیاه ارگان زحمتکش تمامحسابها ی خود ازاین دوباره خارج کنند ومسدود کنند من شروع کردم
  • میلاد ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    نگاه این بانکی ها فقط بر اساس سود قرار گاه مشتری خوبی بود!!!!!! بابا عزتتون کجا رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس