محمود جوانبخت، کتاب‌های «دایره‌المعارف مصور تاریخ جنگ» و «اعدام سرباز اسلوویک» را برای مطالعه در روز‌های تعطیل پایان هفته پیشنهاد کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمود جوانبخت، از داستان‌نویسان حوزه دفاع مقدس درباره پیشنهاد مطالعه پایان هفته گفت: مطالعه کتاب «دایره‌المعارف مصور تاریخ جنگ» می‌تواند برای مخاطبان تمام سنین مفید باشد.
 
وی ادامه داد: گرچه قیمت این کتاب قدری بالاست اما اثر خوبی است و شیرعلی‌نیا برای آن زحمت بسیاری کشیده است. عکس و متن به خوبی در کنار هم قرارگرفته‌اند و به تعبیری، می‌توان آن را کتاب لذیذی برای مطالعه دانست.

جوانبخت: از مطالعه «دایره‌المعارف مصور تاریخ جنگ» لذت ببرید 
خالق «مهربان مثل مسیح» درباره شیوه پرداختن به موضوع جنگ در کتاب «دایره‌المعارف مصور تاریخ جنگ» توضیح داد: در کتاب «دایره‌المعارف مصور تاریخ جنگ» ماجرای جنگ تحمیلی به کمک عکس‌ها و اسناد روایت شده‌اند و می‌توان آن را فتو روایت نامید. از مخاطب 12 ساله تا مخاطبان بزرگسال می‌توانند از مطالب این اثر بهره‌مند شوند.
 
وی از کتاب «اعدام سرباز اسلوویک» به عنوان آخرین اثری نام برد که مطالعه کرده است و افزود: این کتاب نوشته ويليام بِرَدفورد هيوئی با ترجمه مسعود امیرخانی است که نشر پیدایش منتشر کرده است.
 
به گفته جوانبخت، «اعدام سرباز اسلوویک» روایتی مستند‌نگارانه است و ماجرای اعدام یک سرباز در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. این اثر کتاب فوق‌العاده خواندنی و تاثیرگذار است که یک روزنامه‌نگار آن را نوشته است.

جوانبخت متولد 1351 در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی تاریخ است و فعالیت خود را در عرصه داستان‌نویسی از سال 1368 شروع کرده است. «جا مانده از کاروان»، «آبی قرمز»، «سهراب در آب» زندگینامه داستانی شهید رضا دشتی و «زندگینامه داستانی شهید عبدالحسین برونسی»، «مهربان مثل مسیح»، «ماهی‌ها در آب زنده‌اند»، «نبرد در الوک» و «حکایت آن مرد غریب» برخی آثار او هستند. / ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس