کد خبر 626171
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

بارندگی شدیدی که از شب گذشته آغاز شده و صبح امروز نیز همچنان در اقصی نقاط استان گلستان در حال باریدن است، باعث وقوع سیل و وارد آمدن خسارات به بعضی تأسیسات و جاده‌های شهری و روستایی شده و در برخی نقاط استان، مسافران تابستانی را گرفتار کرده است.

 به گزارش مشرق، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان اظهار کرد: هم اکنون به علت مسدود شدن جاده در محور ساری- گرگان حد فاصل سه راهی یساقی؛ مسافران تابستانی گرفتار شده اند.

صادقعلی مقدم گفت: برآوردهای اولیه از بروز خسارات در شهرهای مختلف گلستان بویژه گرگان، مرکز استان حکایت دارد اما هنوز نمی توان آمار و جزئیاتی ارایه کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان همچنین به نسیم گفت: با توجه به دریافت گزارش وقوع طوفان در استان همجوار (مازندران) که خساراتی نیز در آن استان برجای گذاشته، رسیدن این طوفان به گلستان و وقوع حوادث احتمالی پیش بینی می شود.
 

با توجه به سابقه سیل در غرب استان مازندران به دلیل بارش‌های ناگهانی احتمال بروز سیل در این منطقه دور از انتظار نیست،برق در برخی از مناطق شهرستان نوشهر قطع است.

وقوع سیل در گلستان/ گرفتار شدن مسافران تابستانی +عکس 
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید 

در همین ارتباط امیر حسین عسگرزاده رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر به فارس اظهار کرد: از روز گذشته همه نیروهای ما به حالت آماده باش هستند و در حال حاضر نیروهای ما برای گشت‌زنی در سطح شهر حضور دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون گزارش و تماسی مبنی بر بروز و خسارت نداشتیم، اخبار تکمیلی ارسال می‎شود.

یحیی عسگری‌پور نیز در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: طوفان شدید در قسمت جلگه و نیمه‌جنگلی این بخش حدود ساعت چهار صبح آغاز شده و با قطع برق همراه بود و در همه روستاها باعث شکستن درختان تخریب بعضی از سربندی منازل و آبگیری خیابان‌ها شد.

وی با بیان اینکه بارش و طوفان تابستانی خسارت زیادی در این بخش جنگلی کوهستانی و جلگه‌ای به بار آورد، افزود: میزان خسارات و وسعت آن هنوز مشخص نیست.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل تصریح کرد: در ساعات نخست وقوع طوفان کمک مردم محلی و با هماهنگی دهیاران برای کمک به آسیب‌دیدگان وارد میدان شدیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیج همه نیروهای بومی و محلی در هر روستا انجام شده تا از همه ظرفیت‌ها برای کمک به خسارات‌دیدگان در نخستین ساعات طوفان توسط دهیاری و شهرداری اقدام شود.

آخرین وضعیت جاده ها

علی عبدی  در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر در مسیر گرگان به جلین رودخانه طغیان کرده و تردد در این محور به کندی در جریان است.

وی ادامه داد: در این محور برخی از خودروها داخل آب گیر کرده و خاموش شده‌اند و تلاش نیروهای امدادی برای خروج خودروها از آب در حال انجام است.

وقوع سیل در گلستان/ گرفتار شدن مسافران تابستانی +عکس 
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید 

رئیس پلیس‌راه استان گلستان خاطرنشان کرد: در محور گرگان به آق‌قلا بخصوص در بریدگی فرودگاه گرگان و روستای قربان‌آباد آب به سطح جاده وارد شده و مسیر کاملا بسته شده است و در انتظار حضور نیروهای راهداری برای بازگشایی مسیر هستیم.

عبدی تاکید کرد: در باقی محورهای استان گلستان هرچند شاهد آب‌گرفتگی هستیم اما تردد جریان دارد و مشکل خاصی مشاهده نشده است.

وی در خصوص وقوع سوانح رانندگی در این خصوص به فارس، گفت: خوشبختانه در سطح جاده‌های استان از شب گذشته تا کنون سانحه رانندگی خاصی واقع نشده است.

رئیس پلیس‌راه استان گلستان با اشاره به وضعیت جوی حاکم بر استان تصریح کرد: تقاضای ما از مسافران این است که از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، جنگل‌ها و مناطق مستعد حوادث همانند سیل خودداری کنند.

عبدی بیان کرد: رعایت سرعت مطمئنه، افزایش توجه رانندگان به جلو، عدم تعجیل در تردد و توجه به علائم نصب شده کنار جاده از مهمترین نکات ایمنی در هنگام رانندگی در وضعیت بارندگی است.

هشدار هواشناسی
 

هواشناسی خراسان شمالی در اطلاعیه ای آورده است: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره نشان می‌دهد که سامانه بارشی وارد استان شده که باعث وزش باد و افزایش ابر از امروز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: بر همین اساس برای امروز وزش باد، افزایش ابر و رگبار باران همراه با رعد و برق و همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی‌شده است.

وقوع سیل در گلستان/ گرفتار شدن مسافران تابستانی +عکس 
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید 

هواشناسی خراسان شمالی توصیه کرده است تا تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به کار گرفته شود.

اواسط این هفته هم بر اثر بارش باران در شهرستان‌های بجنورد و شیروان خسارت‌هایی به بار آمد.

آب‌گرفتگی معابر و منازل از جمله پیامدهای بارش شدید باران در این شهرستان‌ها بود.

خراسان شمالی از استان‌های سیل‌خیز به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس