سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از جلوگیری مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از تحقیق و تفحص با توجه به شفاف‌سازی فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در این صندوق خبر داد و گفت: اسناد موجود حاکی از حضور مدیرعامل و امضاهای وی در این فساد است.

 به گزارش مشرق، در سبزوار با اشاره به فساد مالی 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: چندی قبل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در مصاحبه‌ای موضوع تخلفات بیش از 3 هزار و 285 میلیارد تومانی را مطرح کرد که از بانک سرمایه در اختیار پنج نفر قرار دارد و نمی‌توان این مبلغ را پس گرفت و نیز 200 میلیارد تومان هم با همکاری وزارت نفت به از طلب این صندوق بازپرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات هم در مصاحبه خود اعلام کرده است که بالغ‌بر 7 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان تخلفات مالی صورت گرفته است.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسناد بنده و رئیس کمیسیون آموزش به مدیرعامل صندوق و وزیر داده‌شده است، افزود: اگر به مصاحبه‌های اخیر مدیرعامل صندوق فرهنگیان و عضو کمیسیون توجه کنیم متوجه می‌شویم فساد مالی در این صندوق صورت گرفته است.

مقصودی با اشاره به داشتن اسناد کامل تخلفات مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: متأسفانه با وجود ارائه اسناد به مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تاکنون هیچ‌گونه پاسخی برای رد اسناد از سوی وی دریافت نشده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص برای پیگیری تخلفات، عنوان کرد: 8 هزار میلیارد تومان فساد مالی از سوی این صندوق، شرکت‌های وابسته و بانک (س) صورت گرفته و کمیته تحقیق و تفحص تمامی تلاش‌های خود را برگشتن این پول‌ها انجام می‌دهد.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه مدیرعامل صندوق در مورد فساد 3 هزار و 500 میلیارد تومانی، بیان کرد: بنده به‌عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی هیچ‌گاه فساد 3 هزار و 500 میلیارد تومان را به خانواده مدیرعامل نسبت نداده و تاکنون در این راستا حکم محکومیت قضایی به دست ما نرسیده است.

مقصودی اضافه کرد: چندی قبل هم از شخص مدیرعامل در مورد دلایل بازداشت و بازجویی همسر، پسرش و وی سؤال کردم که پاسخ مشخصی به ما نداد، بنابراین در اسناد موجود در کمیته تحقیق و تفحص مواردی مشخص‌شده و حاکی از حضور مدیرعامل و امضاهایش است که برای تخصیص وام‌هایی بدون ضمانت‌نامه و استناد قانون انجام‌شده و همچنین همسر و فرزندش هم در این موضوع دخالت‌هایی دارند، بنابراین تاکنون مدیرعامل صندوق پاسخی نداده‌ است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل صندوق فرهنگیان مانع از تحقیق و تفحص کمیته شده است، گفت: اسنادی که وجود دارد نشان‌دهنده فساد مالی است و برخلاف اعلام مدیرعامل مبنی بر اجازه تحقیق و تفحص در مورد صندوق و شرکت‌های وابسته مانع بررسی‌های لازم شده‌ است.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم مدیرعامل صندوق هم با ارائه نامه‌ای به کمیته، راه‌ را برای تحقیقات بیشتر باز کند نه اینکه مانع بررسی‌های کمیته شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس