رئیس کمیته‌ امداد در اردبیل گفت: در سال گذشته توانسته است با کمک بانک‌ها ۹۰ درصد سهمیه منابع بانکی را جذب کند و برای اشتغال‌زایی مددجویان اهداف بزرگی در پیش گیرد.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح صبح امروز در دیدار با  نماینده ولی فقیه  استان اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال گذشته توانستیم 90 درصد از تسهیلات بانکی را برای حل مشکلات مددجویان جذب کنیم.

وی افزود: کمیته‌امداد در نظر دارد زمینه درآمدزایی و اشتغال‌ را برای مددجویان در اولویت کاری خود قرار دهد که در این راستا در سال گذشته توانسته است با کمک بانک‌ها 90 درصد سهمیه منابع بانکی را جذب کند و برای اشتغال‌زایی مددجویان اهداف بزرگی در پیش گیرد.

رئیس کمیته‌ امداد گفت: خوشبختانه در سه ماه نخست امسال جذب سهمیه بانکی رشد قابل توجهی داشته است که این روند تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم تا با ارائه تسهیلات به مددجویان بتوانیم خدماتی برای پیشبرد اهداف جامعه داشته باشیم و در آینده قشر نیازمندان هم بتوانند همانند سایر افراد در جامعه حضور داشته باشند.

فتاح تصریح کرد: با گزارشات آماری به دست آمده می‌توان پی برد که استان اردبیل در سال‌ گذشته با جذب منابع بانکی 76 درصدی توانسته است رشد خوبی در این زمینه به دست آورد و امیدواریم این درصد امسال و سال‌ آینده رشد بیش‌تر و چشم گیری داشته باشد و مددجویان نیز هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از حیث کمبود منابع مالی واشتغال نداشته باشند.

وی بیان کرد: استان اردبیل با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوشبختانه جزو پنجمین استان برتر در زمینه جذب منابع بانکی محسوب می‌شود ولی بهتر است که مسئولان استانی و نظامی باید اهتمام ویژه‌ای برای افزایش جذب منابع بانکی انجام دهد.

رئیس کمیته‌ امداد اظهار کرد: استان اردبیل اگر اهتمام مسئولان را در زمینه جذب منابع بانکی بالا ببرد در آینده‌ای نزدیک تعداد مددجویان نیاز به حمایت و اشتغال در جامعه به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت که به این یک موضوع بسیار مهم و ضروری بایستی به طور قابل توجهی اهمیت داده شود.

فتاح افزود: کمیته امداد درصدد است که افراد پس از حمایت‌های انجام شده و برطرف کردن کمبود منابع مالی با ارائه تسهیلات و نیز اشتغال‌زایی برای این قشر بتوانند به صورت مستقل در جامعه حضور داشته باشند و برای خدمت به جامعه تلاش و همکاری لازم را داشته باشند و بتوانند اعتماد بنفس بیش‌تری به دست آورند.

وی تصریح کرد: کارگزاران نظام بایستی به موضوعات اساسی در جامعه اهمیت دهند و این مهم زمانی تثبیت می‌شود که مددجویان تحت حمایت کم‌تری در جامعه حضور داشته باشند و حتی خود این افراد نیز در پیشبرد اهداف به اهداف نظام اسلامی کمک کنند.

رئیس کمیته‌ امداد افزود: کمیته امداد تنها نهادی است که طرح پزشک خانواده را در کشور به صورت عملی در آورده است و نیز هزینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را تقبل کرده است و خوشبختانه تمامی افراد تحت پوشش از بیمه مکمل برخوردار هستند که بسیاری از مشکلات مربوط به بیماری این افراد به حداقل رسیده است و از این حیث هیچ مشکلی نداریم.

فتاح بیان کرد: زمانی عدالت اجتماعی در جامعه بسط و گسترش می‌یابد که مسئولان نظامی همکاری همه جانبه‌ای داشته باشند و نیز با داشتن ایمان می‌توانیم ریشه فقر را از مملکت اسلامی محو سازیم که ترویج فرهنگ انفاق و احسان بایستی در جامعه ترویج داده شود و خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار همگان قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه  استان اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی نیز در این دیدار گفت: خوداتکایی افراد مستمند زمینه عزت نظام اسلامی را به وجود می‌آورد و کمیته امداد با حفظ عزت و کرامت برای مددجویان و  قشر محروم خدمات ویژه‌ای در جامعه ارائه می‌دهد و نیز مکان مناسبی برای توانمند سازی محرومان و نیازمندان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس