کد خبر 625696
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

نماینده کُردهای سوریه در روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که شبه نظامیان کُرد تحت هیچ شرایطی منبج سوریه را ترک نکرده و آنکارا را به ساخت داعش متهم کرد.

به گزارش مشرق، «رودی عثمان» نماینده کُردهای سوریه در مسکو اعلام کرد که نیروهای کُرد و نیروهای دموکراتیک کُرد، از شهر منبج خارج نخواهند شد.

وی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته که نیروهای کُرد سوری این شهر را به تلاش بسیار تحت کنترل خود درآورده و بنا به درخواست ترکیه از این شهر عقب نشینی نخواهند کرد.

او افزود: عملیات منبج بیش از 70 روز ادامه داشته، شمار زیادی از شبه نظامیان کُرد کشته شدند و 5 بار مورد هدف نیروهای ارتش ترکیه قرار گرفته بودند، ترکیه نباید گمان کند که ما منبج را ترک خواهیم کرد.

وی ضمن اینکه ترکیه را موسس داعش توصیف کرد، در خصوص عملیات ترکیه در خاک سوریه گفت که هدف از این عملیات مبارزه با داعش نیست، ترکیه هیچوقت در برابر داعش قرار نگرفته و این عملیات پوششی برای هدف قرار دادن کُردهاست.

عملیات آزادسازی شهر منبج در استان حلب،11 خرداد (95) با مشارکت نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه و پشتیبانی ائتلاف ضد تروریسم، آغاز شد و 73 روز بعد با آزادی کامل این شهر به پایان رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    1 0
    لعنت به ترکیه.
  • ایرانی ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 1
    امریکا بخواد اونجا را هم مثل جرابلس ترک میکنید..فقط برا ایرانیان و اعراب شیعه بدبخت بلدید گردن کلفت بازی دربیارید
  • جمال ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خوب اگر کرد ها ساز جدایی نمی زدند و با دولت سوریه نمی جنگیدن دولتی که از اونا دفاع کرده بود قبل اینکه امریکا بهشون سلاح بده و به حقه امریکا نه میگفتند ار اولش اینجوری نمیشدند هر کسی که به دشمنش اعتماد کنه ونقشه اونو پیش ببره همین میشه البته یه روز هم نوبت اردوغان میشه . مشرق؛ جان من منتشر کن .
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    1 0
    آمریکا خیلی وقته خواسته و ترک نکردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس