نخست وزیر عراق از توافق با منطقه کردستان این کشور پیرامون آزادی «موصل» و عدم وجود اختلافات در این زمینه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از المدی پرس، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از توافق با هیات منطقه کردستان عراق که به بغداد سفر کرده بود پیرامون آزادی موصل خبر داده و اعلام کرد اختلافی در این خصوص بین طرفین وجود ندارد.

العبادی روز سه شنبه در نشست خبری خود اعلام کرد که با هیات منطقه کردستان عراق پیرامون عملیات آزادسازی موصل و اوضاع مالی بین دولت مرکزی و این منطقه گفتگو شده است.

وی افزود: ما با نمایندگان و گروه های سیاسی موصل نیز دیدار داشتیم و با آنها بر اساس طرح های امنیتی و موضوعات نظامی گفتگو می کنیم نه بر اساس سهم خواهی در نبرد موصل.

نخست وزیر عراق همچنین تصریح کرد که با هیات کردستان عراق توافق نموده است که فرماندهی نیروهای مشترک عراقی در نبرد موصل برعهده دولت مرکزی باشد.

وی در اشاره به مخالفت دولت عراق با باقی ماندن نیروهای پیشمرگه کرد در مناطق آزادشده از سیطره داعش در جریان پیشروی به سمت موصل، تاکید کرد که دو طرف همچنین توافق نمودند عملیات نظامی در موصل به هیچ تغییری در مرزهای استانی منجر نشود.

حیدر العبادی همچنین با بیان اینکه منطقه «القیاره» مرکز عملیات گروه تروریستی داعش بود اعلام کرد که در این منطقه تمام تروریست ها از جمله شمار زیادی از عناصر داعش با تابعیت های خارجی کشته شدند.

وی ضمن اعلام پایبندی به طرح تدوین شده برای آزادی موصل گفت: ما در خصوص این طرح کاملا محرمانه عمل می کنیم و آنچه در رسانه ها مطرح می شود بخشی از اقدامات است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس