گروهی از قانونگذاران آمریکایی قصد دارند با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از وی بخواهند فروش ادوات جنگی به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان سعودی را معلق کند.

به گزارش مشرق، گروهی متشکل از 60 قانونگذار آمریکایی قصد دارند با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از وی بخواهند فروش ادوات جنگی به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان سعودی را معلق کند.

وزارت دفاع آمریکا روز 19 مرداد اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با فروش بیش از 130 دستگاه تانک جنگی «آبرامز»، 20 دستگاه «خودرو زره‌پوش بازیابی» و سایر ادوات جنگی به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرده است. 

نامه قانونگذارن آمریکایی به نوشته اسپوتنیک شمار بالای تلفات غیرنظامیان در حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن را دلیل درخواست خود برای تعلیق این قرارداده اعلام می‌کنند. 

سازمان ملل متحد، امروز، سه‌شنبه اعلام کرد شمار تلفات غیرنظامیان در یمن به ده هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که شرکت «آی‌اچ‌اس»، از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه تحلیل‌ها و مشاوره‌های بازرگانی و دفاعی، خردادماه سال جاری اعلام کرده بود سعودی‌ها در سال 2015 میلادی بیشترین حجم خرید تسلیحات را در جهان داشته‌اند.

گزارش این موسسه حاکی است که میزان کل فروش تسلیحات در جهان در سال 2015 برابر با 65 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با سال 2014 6.6 میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد. 

در این میان، حجم خرید تسلیحاتی عربستان سعودی با 9.3 میلیارد دلار در سال 2015 در قیاس با سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس