کد خبر 625053
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

آغاز عملیات رزمندگان یمن برای آزادسازی تعز، تلاش ناکام تروریست‌ها برای بازپس گیری مواضعی در الجوف و مأرب و پیشروی نیروهای یمنی به سوی مواضع تروریست‌ها در منطقه راهبردی «نهم» در شرق صنعا از جمله اخبار تحولات میدانی یمن است.

 به گزارش مشرق، «حسین الحوثی» یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: نیروهای یمنی با آغاز نبرد آزادسازی تعز سه موضع راهبردی را از چنگ تروریست ها درآوردند.

وی افزود: مزدوران عربستان با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور به هر طریقی درصدد شکستن حلقه محاصره تعز هستند اما نیروهای یمنی عملیاتی نظامی برای حفظ جان غیرنظامیان تدارک دیده است.

الحوثی با بیان اینکه شبه نظامیان تروریست با حمایت عربستان مناطق مسکونی را با موشک های کاتیوشا هدف گرفتند، گفت: قبایل یمنی با نیروهای یمنی در آزادسازی استان تعز شرکت خواهد کرد.

این فرمانده یمنی نبرد آزادسازی تعز را پیچیده خواند و گفت: عربستان علاوه بر پشتیبانی هوایی از تروریست ها در این منطقه برای آنها سلاح می فرستد علاوه بر اینکه القاعده نیز به کمک آنها آمده است.

هلاکت یک فرمانده میدانی مزدوران سعودی در «ابین»

از سوی دیگر یک فرمانده تشکیلات گروه های مزدور سعودی در یکی از شهرهای استان ابین یمن کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی گفت: بر اثر انفجار و تیراندازی به خودروی حامل علی حسین الجنیدی در شهر مودیه در استان ابین، این فرمانده مزدوران سعودی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

الجنیدی فرمانده یکی از گروه‌های موسوم به ارتش ملی بود و بر پایه برخی اطلاعات عناصر القاعده قبل از خروج از این منطقه آنجا را مین گذاری کرده بودند.

تلاش ناکام تروریست‌ها برای بازپس‌گیری مواضعی در الجوف

مزدوران سعودی قصد نفوذ به مواضع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در وادی المقاطع در جنوب شهر الغیل را داشتند که با مقاومت نیروهای یمنی روبرو شده و شماری از عناصر خود را از دست دادند.

در این درگیری‌‌ها که همچنان ادامه دارد و 2 طرف سلاح سنگین و بخصوص آتش توپخانه‌ای خود را بکار گرفته‌اند، 2 تن از مزدوران سعودی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

یگان‌های ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های مردمی شش موضع جدید در وادی حلیف در جنوب منطقه المقاطع در شهر الغیل را تحت سیطره خود گرفته و مزدوران سعودی را تار و مار کردند در عین حال نیروی هوایی عربستان نیز سه بار منطقه المقاطع را بمباران کرد.

پیشروی نیروهای یمنی به سوی مواضع تروریست‌ها در «نهم»

«عبدالرزاق احمد»، فرمانده ارتش یمن اظهار داشت: نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های انقلابی همچنان منطقه جبل السوداء را تحت سیطره خود گرفته و به سوی مناطق اشغالی توسط تروریست‌ها پیش می‌روند.

وی افزود: در جریان پیشروی رزمندگان یمنی، هشت تن از عناصر منصور هادی کشته شدند؛ نیروی هوایی عربستان نیز مواضع نیروهای یمنی را بمباران کرد.

احمد با اشاره به ادامه درگیری نیروهای یمنی با تروریست‌ها در شهر نهم، گفت: رزمندگان ارتش هر گونه تلاش تروریست‌ها که پایتخت یمن و مردم آن را تهدید کند، ناکام خواهند گذاشت.

در جریان تلاش روزمره مزدوران سعودی برای پیشروی در جبهه‌های شهر نهم شماری از آنها کشته و زخمی می‌شوند .

در عین حال یک منبع محلی گفت: مزدوران سعودی سه بار از سمت شرقی منطقه القتب و جنوب جنوبی مدفون در استان مأرب قصد پیشروی داشتند اما ارتش و کمیته‌های مردمی این تلاش آنها را ناکام گذاشته و 12 تن از آنها را کشته یا زخمی کردند.

در عین حال نیروی هوایی عربستان 2 بار منطقه‌ای واقع بین مسوره و بنی بارق در استان مأرب را بمباران کرد اما خسارات آن خبری نرسیده است.

دیروز دوشنبه نیز مناطق العطیف و المشجح در مأرب شاهد درگیری شدید بین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با مزدوران سعودی بود که از پشتیبانی هوایی دشمن سعودی برخوردار بودند.

در عین حال مزدوران سعودی با تدارک 2 حمله از جنوب ارتفاعات حمراء و شرق جبل المدفون در مأرب قصد پیشروی داشتند که یگان های ارتش و کمیته های مردمی با دفع این حملات شش تن از تروریست ها را کشته و شماری دیگر را زخمی کردند.

یک منبع امنیتی یمن نیز از حملات هوایی عربستان به شهرهای مرزی میدی و حرض خبر داد و گفت: بخش قدیمی حرض و گذرگاه مرزی آن به ترتیب 4 و 3 بار بمباران شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس