رضا قلی‌زاده علیار، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: چهار اثر تازه‌نشر این اداره کل در هفته دفاع مقدس منتشر می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رضا قلی‌زاده علیار، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی به ایبنا گفت: آثار تازه این انتشارات به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی از کتابی به نام «تراشه‌های ماه» به عنوان یکی از این آثار یاد کرد و افزود: این کتاب زندگینامه و خاطرات شهیدان اطلاعات لشگر 31 عاشوراست. برای نوشته شدن این کتاب با خانواده و دوستان و هم‌رزمان شهیدان گفت‌وگو شده است.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی با اشاره به کتاب «باغ منصور» گفت: این کتاب را داود خدایی، درباره زندگی شهید «سید منصور قربانی» نوشته است. باغ منصور در قالب زندگینامه نوشته شده است و زندگی شهید قربانی را از تولد تا شهادت مرور می‌کند. وی جوانی زیبارو و جسور، متولد سال 1341 بود که سال 1366 در عملیات بیت‌المقدس همراه با گروه اطلاعات لشگر 31 عاشورا به شهادت رسید.

وی درباره دیگر کتاب تازه‌نشر این اداره کل توضیح داد: این کتاب با نام «مسافر سرآسیاب» منتشر شده است که به خاطرات نریمان همتی از شهیدان اطلاعات لشگر 31 عاشورا می‌پردازد. وی نیز از نیرو‌های اطلاعات عملیات لشگر 31 عاشورا بود که در جریان عملیات کربلا 5 به شهادت رسید.

قلی‌زاده همچنین از انتشار کتاب چهارجلدی با نام «راهیان آسمان» خبر داد و گفت: این اثر در قطع پالتویی به معرفی مناطق عملیاتی غرب و جنوب، با رویکرد حضور لشگر 31 عاشورا در این مناطق عملیاتی می‌پردازد.

به گفته وی تمامی این آثار که از ابتدای سال 1395 تاکنون منتشر شده‌اند، در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شوند.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی از کتاب «آموزگار حماسه» به عنوان کتاب در دست انتشار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی یاد کرد و گفت: در این کتاب در قالب زندگینامه و خاطرات، شهید منوچهر پیرسمساری که از معلم‌های شهید در عملیات رمضان در سال 1361 است، معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس