کد خبر 624295
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

در حالی که بنابه اعلام بلومبرگ هواپیمای میتسوبیشی ژاپن هنوز مجوز پرواز در آمریکا نگرفته است که ایران برای خرید ۴۰ فروند از این نوع هواپیما توافقنامه امضاء کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، روز گذشته هواپیمای تولیدی شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی، نخستین هواپیمای ساخت ژاپن، برای طی کردن مراحل آزمایش و دریافت مجوز پرواز از مراکز هوانوردی آمریکا، به سمت این کشور پرواز کرد که بروز نقص فنی در سیستم تهویه هوا باعث شد این هواپیما به ژاپن باز گردد.

با برطرف شدن مشکل فنی این هواپیما، امروز اولین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن پرواز خود را به سمت آمریکا آغاز کرد.

این هواپیما که از شهر ناگویای ژاپن بلند شد قرار است در ایالت واشنگتن آمریکا به زمین بنشیند.

قرار است 3 فروند دیگر از این نوع هواپیما نیز برای انجام مراحل آزمایشی به آمریکا منتقل شوند.

این هواپیما با ظرفیت 92 مسافر اولین پرواز موفق خود را در ماه نوامبر سال گذشته میلادی انجام داد.

آخرین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن، YS-11 نام داشت که با همکاری سه شرکت میتسوبیشی، کاوازاکی و فوجی این کشور تولید شد و پس از ساخت 182 فروند تولید آن در سال 1974 متوقف شد.

بر همین اساس هواپیمای میتسوبیشی اولین هواپیمایی است که پس از 42 سال در ژاپن ساخته می شود.

ایران نیز توافقنامه ای را برای خرید  40 فروند از این هواپیما را با میتسوبیشی امضا کرده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    6 0
    موتور این هواپیما آمریکایی است . ساخت پرات اند ویتی . یعنی این هواپیمای تازه کار از آنتونوف148 و 158 مطمئن تره؟!!!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    1 0
    من طرفدار آنتونوف هستم ولی چرا از امبرائر برزیل که 15 ساله رقیب این هواپیمارو تولید میکنه نخریم؟! این که هنوز تازه کاره
  • vahid ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    به سلامتی و دل خوش !!!!!!!!!! بزرگواران عنایت داشته باشید که جان مردم ماکت و مولاپ برای تست هواپیما های آزمایشی بیگانگان نیست !!!!! بستن این گونه قرارداد ها که کار بزرگی برای افزایش عملکرد نیست !! افزایش اشتغال با استفاده از اقتصاد مقاوتی برای جوانان ایرانی در ایران هنره .
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    دولت برای خرید اینها پولداره ولی برای هزینه های داخلی و یارانه خزانه خالیه
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    کیفیت الکترونیک هوایی محصولات تجاری ژاپنی از معادل ایرانی پایین تر است. امیدوارم مکانیکش بهتر از داخلی باشد.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    چرا از کماک چین نمیخریم ؟؟؟ کماک ARJ 21 که اگه اشتباه نکنم از 2007 داره پرواز میکنه نمیخریم؟؟؟ قیمتشم 30 میلیونه/ یا از سوخوی روسیه سوپرجت35 میلیون دلاری رو؟ چرا هواپیمایی رو میخریم که موتورش آمریکاییه؟؟؟؟
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    با موتور آمریکایی .
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    داداش حالت خوبه؟ قرصاتو خوردی؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس