نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بانک سرمایه سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به برخی افراد ارائه کرده است که باید مشخص شود این تسهیلات دست چه افرادی است.

به گزارش مشرق، احسن علوی درخصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: این صندوق حدود 800 هزار عضو دارد که اعضا از فرآیند فعالیت آن خبر ندارد و وضعیت گردش مالی و حساب‌های مربوطه شفاف نیست و گزارش‌های لازم ارائه نمی‌شود.

وی افزود: فرهنگیان افرادی را که در اداره صندوق دخیل هستند به خوبی نمی‌شناسند و صندوق گزارشی از فعالیت‌های خود را به اعضا ارائه نمی‌دهد.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت‌های متعدد به همراه بانک دارد که میلیاردها تومان در آنجاها به کار گرفته شده است اما فرهنگیان نتیجه این فعالیت‌ها و سودآوری آنها را مشاهده نمی‌کنند.

علوی بیان کرد‌: باید مشخص شود سود صندوق در کجا صرف می‌شود بنابراین تحقیق و تفحص ضروری است، مسئولان صندوق ذخیره می‌گویند برخی شرکت‌ها زیان ده است، آیا این نتیجه ضعف مدیریت نیست؟

وی با اشاره به اینکه بانک سرمایه از زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به برخی افراد ارائه کرده که هم اکنون از پس گرفتن آنها ناتوان است، گفت:‌ باید مشخص شود این پول دست چه افرادی است و چگونه این رقم را با هزینه‌های بالا بدون وثیقه‌های لازم دریافت کرده‌اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره به نتیجه نمی‌رسد، گفت:‌ تحقیق و تفحص کار سنگین و هزینه‌بری است و گاه به نتیجه نمی‌رسد چون اسناد و مدارک متقن نیست بنابراین مدارک باید دقیق و مستند باشد، هم‌اکنون در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان نیاز است تا وضعیت مالی آنجا روشن شود.

به گزارش تسنیم، شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرده است: مجموعه معوقات بانک سرمایه 4 هزار و 400 میلیارد تومان است که سه‌هزار و 285 میلیارد آن دست 5 نفر است و چون وثیقه‌های قوی گرفته نشده سه سال است تلاش می‌کنیم تا این پول بازگردد.

یکی از مهم‌ترین محورهای تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به معوقات بانکی بانک سرمایه است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    دست م ه, ون, ت ب, ج د, ظ ر, ع ق و بقیه حروف ابجد رو همینطور ادامه بدین....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس