کد خبر 624178
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

دولت روسیه روز یکشنبه اجازه ازسرگیری مجدد پروازهای چارتر به ترکیه را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دولت روسیه روز یکشنبه اجازه ازسرگیری مجدد پروازهای چارتر به ترکیه را صادر کرد.
این پروازها پس از آغاز تنش های دیپلماتیک میان دو کشور بر سر اقدام ترکیه به سرنگونی یک هواپیمای جنگی روسی در ماه نوامبر، قطع شده بود.
 
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اواخر ژوئن مجوز فعالیت مجدد آژانس های مسافرتی در رابطه با فروش بلیت و دیگر خدمات گردشگری برای ترکیه را صادر کرده بود و پس از این اقدام، نخستین گروه از گردشگران روس روز نهم ژوییه وارد شهر ساحلی آنتالیا در جنوب ترکیه شدند.
 
روسیه در واکنش به اقدام ماه نوامبر گذشته ارتش ترکیه به سرنگونی هواپیمای جنگی روسی، تدابیری جدی علیه آن کشور اتخاذ کرد که از زمره آنها می توان به تحریم واردات میوه و سبزیجات از ترکیه، الزام صدور روادید برای اتباع ترک که قصد سفر به روسیه داشتند، ممنوعیت پروازهای چارتر به ترکیه و ممنوعیت فعالیت تورهای مسافرتی به مقصد آن کشور اشاره کرد.
 
اما در نهایت، پس از آنکه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در ماه ژوئن با ارسال پیامی، از روسیه عذرخواهی کرد، این تحریم ها لغو شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    خوب حالا قبول کردید کودتا در ترکیه یک حرکت نمایشی برای مظلوم نمایی و پذیرفتن معذرت خواهی اردوغان بابت سرنگونی هواپیما و سرکوب مخالفان و در نهایت هدف اصلی حمله به سوریه بود- آیا پیش از رفتن اردوغان به روسیه هواپیماهای ترکیه می توانستند به این راحتی وارد خاک سوریه شده و بدون واکنش پدافند هوایی سوریه و روسیه خاک این کشور را ترک کنند اینو قبول دارید یا نه این حرفها را بارها گفته ام توبه گرگ مرگ است باز اردوغان مقاومت را گول زد- هدف نهایی ترکیه گرفتن چهره موجه برای ایران و عراق و روسیه برای کمک به گروههای تروریستی مورد حمایت خودش است خواهشا بشاراسد و ایران و روسیه بطور رسمی و بطور قاطع نشان دهند همانطور موقع ورود ارتش ترکیه به موصل و پایگاه بشیکتاش موضع گرفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس