ولفوویتز از آن دسته از مقامات امنیتی جمهوری خواه پیشین است که مخالفت خود را با نامزد رسمی جمهوری خواهان، دانلد ترامپ، علنی کرده است.

سرویس جهان مشرق - معاون اسبق وزارت دفاع آمریکا در دوران بوش، در انتخابات به هیلاری رای می دهد. «پاول ولفوویتز»، از چهره های اصلی حلقه نومحافظه کاران آمریکا، کسی که او را طراح اصلی تهاجم نظامی به عراق در سال 2003 می دانند، در مصاحبه اخیر خود گفته که کلینتون را به ترامپ ترجیح می دهد. او بر دغدغه هایی که در هفته های اخیر از سوی جمهوری خواهان نسبت به سیاست خارجی دانلد ترامپ مطرح شده، تاکید کرد.

روزنامه «لس انجلس تایمز» در اواخر ژوئن برای اولین بار گزارش داد که مقامات بالای دولت جرج دابلیو بوش احتمالا کلینتون را بر ترامپ جمهوری خواه ترجیح می دهند. ولفوویتز نیز در مصاحبه با مجله آلمانی «اشپیگل»، هشدار داد که موضع ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری ترامپ، نسبت به دوره اوباما دچار «لغزش» های بیشتری خواهد شد: " ما در حال حاضر شاهد درجه ای از بی ثباتی در دنیا هستیم، چرا که اوباما ظاهرا آگاهانه خود را از مسایل دور نگه می دارد. ترامپ قصد دارد که از این نظر، «اوبامای مضاعف» باشد، یعنی نسخه افراطی تر چیزی که هم اکنون در جریان است."

ولفوویتز از «انفعال» ترامپ در برابر پوتین و مواضع او نسبت به ناتو ( انتقادات ترامپ به سیاست گسترش به شرق ناتو) به عنوان مصادیق این لغزش ها یاد کرد و آن را هشدارآمیز خواند. او گفت که " تنها چیزی که کمی خیال ما را درباره مواضع ترامپ راحت می کند، این فکر است که او واقعا قصد ندارد چیزهایی را که می گوید، عملی کند."

او اضافه کرد که به هر حال انتخاب میان ترامپ و کلینتون اصلا راحت نیست، ولی خود او به هر حال به هیلاری رای می دهد، حتی با وجود این که نسبت به او هم تردیدهای بزرگی دارد.

ولفوویتز از آن دسته از مقامات امنیتی جمهوری خواه پیشین است که مخالفت خود را با نامزد رسمی جمهوری خواهان، دانلد ترامپ، علنی کرده است. او و شماری دیگر از مقامات امنیتی دوران جرج دابلیو. بوش از جمله معاونان مشاور امنیت ملی بوش، ریچارد آرمیتاج و جان نگروپونته، و همین طور مشاور اطلاعاتی بوش، برنت اسکوکرافت، از نامزد دموکرات ها حمایت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس