کد خبر 622790
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده، مطالبات گندمکاران از طریق فروش اوراق مشارکت در بورس پرداخت می شود.

به گزارش مشرق،‌ محمود حجتی شامگاه چهارشنبه در جلسه توسعه کشاورزی استان کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به بارش های مناسب صورت گرفته در بیشتر مناطق کشور، تصریح کرد: علی رغم این موضوع بایستی از منابع آبی به صحیح ترین شکل استفاده شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وجود ظرفیت هایی نظیر آب کافی، زمین های حاصلخیز، آب و هوای متنوع، و نیروی انسانی  توانمند و ... در نقاط مختلف کشور پتانسیل هایی است که می توان با تکیه بر آنها اقداماتی را انجام داد که البته انجام کار مستلزم زحمت و تلاش است.

وزیر جهاد کشاورزی حرکت همگام با توسعه تکنولوژی و استفاده از قابلیت های علمی در حوزه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بایستی با استفاده از شیوه های نوین در راستای بهره وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی پیش رفته و تولیدات خود را افزایش دهیم که متاسفانه نتوانسته ایم در این زمینه آنگونه که باید حرکت کنیم.

حجتی با اشاره به وجود بذرهای مقاوم در مقابل کم آبی که باعث افزایش راندمان تولید  در شرایط مذکور می شود، گفت: تفاهم نامه ای میان جهاد کشاورزی و نیرو چند سال گذشته در راستای تخصیص آب به ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی منعقد شد که تا کنون ۲۰۰ هزار هکتار توانسته اند از این فرصت بهره مند شوند.

وی همچنین بر اجرای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های موجود کشور تاکید کرد و اظهار داشت: محور اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی بر بهروه وری بیشتر محصولات بوده که این بهره وری بیشتر از بذر شروع شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بذر هیربدی برای اولین بار در کشور با تلاش شرکت های دانش بنیان حوزه جهاد کشاورزی، افزود: توجه به کشت های نشایی و گلخانه ای موضوع مهم دیگری است که در راستای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی و استفاده بهینه از آن باید مورد توجه کشاورزان باشد که وزارت جهاد کشاورزی نیز در این راستا حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات گندمکاران استان های مختلف اشاره کرد و افزود: تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ و مقرر شده این مطالبات از طریق فروش اوراق مشارکت در بورس پرداخت شود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس