کد خبر 622548
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

نفت شهر تنها شهر نفتی استان کرمانشاه و در نزدیکی مرز عراق است که در تمام سال‌های جنگ در اشغال دشمن بعثی بود. این شهر اکنون خالی از سکنه و ویرانه است. خرابی‌های حاصل از جنگ نیز تا سال گذشته برجای بود و می‌توانست موزه‌ای از ددمنشی‌های دشمن بعثی باشد اما در اقدامی، بسیاری از آن خرابه‌ها نیز از بین برده شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نفت شهر تنها شهر نفت خیز استان کرمانشاه است و نزدیک مرز عراق قرار دارد. این شهر که در میان ارتفاعات منطقه قرار دارد، به وسیله 2 جاده یکی از قصرشیرین و دیگری از سومار به شبکه جاده‌ای کشور مرتبط می‌شود.

مردم این شهر قبل از شروع جنگ بارها زیر آتش توپخانه و ادوات ارتش عراق قرار داشتند. در اولین روزهای جنگ، نفت شهر محاصره شد و پس از سه روز مقاومت به اشغال دشمن درآمد.

در سال 1365، باتوجه به اینکه بیشتر مناطق مهم تحت اشغال دشمن، توسط رزمندگان اسلام آزاد شده بود، نفت شهر و ارتفاعات اطراف آن در کانون توجه فرماندهان نظامی ایران، قرار گرفت و به منظور آزادسازی این منطقه، طرح عملیات کربلای 6، همزمان با عملیات کربلای 5 که در منطقه‌ی شلمچه در حال اجرا بود، توسط ارتش جمهوری اسلامی در ارتفاعات نفت شهر به اجرا درآمد و طی آن مهمترین ارتفاعات این منطقه از لوث وجود دشمنان بعثی پاک شد اما خود نفت شهر تا پایان جنگ تحمیلی در اشغال دشمن باقی ماند.

این شهر به طور کامل ویران شده و خالی از سکنه است و در حال حاضر به یک پایگاه نفتی - نظامی تبدیل شده است و بیشتر مردم این شهر در شهرهای تهران و کرج زندگی می‌کنند.

نفت شهر تنها شهر آسیب‌دیده‌ی از جنگ بود که دست نخورده باقی مانده بود و می‌توانست این شهر ویران و خالی از سکنه خود موزه‌ای از وحشی‌گری‌های رژیم بعث که مزدور استکبار بود، باشد اما سال گذشته در اقدامی این ویرانی‌ها با خاک یکسان شد و تنها مدرسه‌ای مخروبه برای نمایش به آیندگان باقی ماند. بازدید از این شهر در برنامه بسیاری از کاروان‌های راهیان نور نیز قرار ندارد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    1 1
    خوب یک زنگی به بنیاد حذف اثار و محو ارزشهای دفاع مقدس بزنید و علت عدم توجه مردم را جویا شوید ...به آنها که ربطی ندارد مردممقصرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس