کد خبر 622545
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

داور بین‌المللی فوتسال کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا قضاوت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، دپارتمان داوری فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اسامی 40 داوری را که قرار هستند در مسابقات جام جهانی فوتسال 2016 قضاوت کنند، اعلام کرد که بر این اساس وحید عرض‌‌پیما، داور بین‌المللی فوتسال کشورمان نیز در این تورنمنت حضور پیدا خواهد کرد. این رقابت‌ها از تاریخ 10 سپتامبر تا یکم اکتبر (20 شهریور تا 10 مهر) به میزبانی شهرهای کالی، مدلین و بوکارامانگا در کلمبیا برگزار خواهد شد.
دعوت داور ایرانی به جام جهانی فوتسال +تصاویر

ماسیمو بوساکا، رئیس دپارتمان داوری فیفا در این باره گفت: ما متقاعد شدیم که این تیم داوری بهترین داوران ممکن برای قضاوت در مهم‌ترین تورنمنت فوتسال جهان هستند. تمامی آنها کاملاً آماده هستند و پیش از این توانایی‌های خود را در بالاترین سطح نشان داده‌اند.

در تعداد داورانی که مسابقات جام جهانی فوتسال 2016 را قضاوت خواهند کرد، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با 10 داور بیشترین سهم را دارد. همچنین کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) 9 داور، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هشت داور، کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و منطقه کارائیب (کونکاکاف) شش داور، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) پنج داور و کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه (OFC) هم دو داور در این تورنمنت خواهند داشت.

از 40 داوری که برای قضاوت در جام جهانی فوتسال 2016 انتخاب شده‌اند، 12 داور در دوره قبل مسابقات (2012) در تایلند هم قضاوت داشته‌اند. فرناندو گوتیرس اسپانیایی با 45 سال سن مسن‌ترین داور این رقابت‌ها خواهد بود و کریس سینکلر نیوزیلندی هم با 30 سال سن جوان‌ترین داور این رقابت‌هاست. همچنین وحید عرض‌پیما از ایران هم در آستانه 40 سالگی است.

در مسابقات جام جهانی فوتسال 2016 کلمبیا، داوران قضاوت 56 بازی را بر عهده خواهند داشت. هر بازی دو داور خواهد داشت، داور اصلی و داور دوم. همچنین دو کمک‌داور هم آنها را در امر قضاوت یاری می‌کنند که یکی به‌عنوان داور سوم و دیگری وقت‌نگه‌دار.

لیست کامل داوران این دوره از رقابت‌ها هم به شرح زیر است:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس