کد خبر 622483
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: سهراب مرادی پس از اینکه مدال طلایش در المپیک قطعی شد، انگیزه‌ای برای شکستن رکورد جهان المپیک نداشت.

به گزارش مشرق، علی مرادی درباره گزارشی که یکی از خبرگزاری‌های خارجی مبنی بر احتمال محرومیت وزنه برداری ایران از حضور در میادین جهانی به دلیل اعتراضات صورت گرفته در المپیک و همچنین اعتراض مردمی در سایت فدراسیون جهانی، گفت: من هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیدم و هنوز به صورت مستند نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی دریافت نکرده‌ایم تا به صورت رسمی پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: فدراسیون وزنه‌برداری جزیی از ورزش کشور است و اگر موضوعی در این خصوص در دستور کار قرار گیرد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ورود خواهند کرد و تصمیم‌گیری در این خصوص با آنها خواهد بود. اعتراضی که ما به رای داوران انجام دادیم کاملا محترمانه و در چارچوب قانون بود، در صورتی‌که برخی کشورها اعتراضاتی به مراتب شدیدتر و حتی نامحترمانه‌تر داشتند در حالی که اساسنامه می‌گوید باید سریعا به اعتراضات رسیدگی شود، اما توجهی نشد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: اگر قرار باشد به خاطر اعتراضی که به صورت محترمانه به حکمی ناعادلانه صورت گرفته است، برای ایران محرومیت در نظر گرفته شود ظلمی مضاعف است و پاسخ شکستن دل مردم را چه کسی خواهد داد؟

مرادی در پاسخ به این سوال که باتوجه به شناختی که او از فدراسیون جهانی دارد، احتمال محرومیت چقدر خواهد بود گفت: هیچ احتمالی بعید نیست؛ ما هم از طریق متولیان ورزش کشور پیگیر خواهیم بود. البته باید رسما ابلاغ شود و سپس پیگیری کنیم. در طول بازی‌های المپیک 28 اعتراض رسمی به دادگاه حکمیت ورزش ارائه شد که قابل تامل و بررسی است که چرا در حین برگزاری چنین رویداد مهمی باید شاهد چنین بی عدالتی‌هایی باشیم. ما نمی‌توانستیم خواسته‌های به حق مردم و منافع ملی را با مماشات رد کنیم. اعتراض مردم در سایت فدراسیون جهانی هم در اختیار ما نبود و آنها می‌خواستند ناراحتی خودشان را به گوش فدراسیون جهانی برسانند.

وی در خصوص اینکه رابطه ایران با فدراسیون جهانی به تازگی بهبود پیدا کرده است و آیا چنین مسائلی باعث خدشه‌دار شدن این رابطه نمی‌شود، گفت: وظیفه ما حفظ منافع ملی است؛ تعامل با فدراسیون جهانی مهم است و باید دو سویه باشد، ما هم در همین راستا گام برخواهیم داشت، اما نمی‌توانیم منافع ملی را در نظر نگیریم. مطمئنم افرادی در فدراسیون جهانی حضور دارند که تمایل به برقراری عدالت داشته باشند. مسئولان وزنه‌برداری جهان بارها اعلام کرده‌اند که وزنه‌برداری جهان بدون ایران بی معناست؛ اگر این حرف شعار است پس جای تامل دارد و اگر عملی است باید ظرفیت‌ها بیشتر شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص اینکه سهراب مرادی به خوبی پیش رفت و صاحب مدال طلا شد، اما دلیل اینکه نتوانست رکوردشکنی کند گفت: رقابت در المپیک شرایط خاص خودش را دارد؛ در این مدت از رسانه‌ها گرفته تا مسئولان بلند پایه ورزش و همچنین ورزشکاران و کادر فنی شبانه روز زحمت کشیدند. شاید اگر سهراب در کوران رقابت بیشتری قرار می‌گرفت رکوردهای بهتری را ثبت می‌کرد، اما به نظرم وقتی به مدال طلا دست پیدا کرد با توجه به آسیب دیدگی‌های کهنه‌ای که داشت انگیزه‌اش را از دست داد. امیدوارم با کمی استراحت و بازگشت به حالت اولیه مرادی هم بتواند در آینده نتایج درخشان‌تری کسب کند.

مرادی در خصوص عملکرد علی هاشمی گفت: هاشمی رکوردهای خوبی ثبت کرد و حتی کارش را با وزنه‌هایی که در مسابقات جهانی آمریکا ثبت کرده بود شروع کرد. ما برای مدال هاشمی و براری برنامه‌ریزی کرده بودیم که اگر کارشان را درست انجام می‌دادند حتما روی سکوی المپیک قرار می‌گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که براری عنوان کرده است کادر فنی شناخت لازم را از حریفان او نداشته است و انتخاب نادرست وزنه‌ها باعث شده است بدنش سرد شود و به حد نصاب لازم نرسد گفت: این موضوع مربوط به نکات ریز فنی است و انوشیروانی باید پاسخگو باشد، اما به نظرم به عنوان سرمربی تیم ملی بسیار خوب عمل کرد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص ادامه همکاری با سجاد انوشیروانی گفت: باید به سرعت برای المپیک آینده و حتی المپیک 2024 آماده شویم و برنامه‌ریزی کنیم. ظرف روزهای آینده جشنواره نوجوانان را در استان گلستان برگزار کنیم. برنامه‌های تیم‌های نوجوانان و جوانان هم برای حضور در مسابقات پیش رو در حال پیگیری است. ادامه فعالیت و همکاری با مربیان تیم‌های ملی منوط به ارزیابی شورای عالی فنی است و تصمیم نهایی با اعضای این شورا خواهد بود. نظر من این بود که عملکرد انوشیروانی در المپیک خوب و قابل قبول بوده است، شاید برخی تصمیمات را من گرفته باشم که شورای فنی با آنها مخالف بوده باشد، اما تصمیم نهایی با اعضای شورای فنی خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس