مجموعه علمی فرهنگی خانه نور شامل ۳ بخش «فروشگاه محصولات نابینایان»، «مرکز آموزش» و «کتابخانه گویای نور» با حضور سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز گذشته در مراسم افتتاح مجموعه علمی فرهنگی خانه نور به‌عنوان نخستین برنامه از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت هفته دولت، با تبریک این هفته و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تمام شهیدان دولت گفت: دشمنی نظام سلطه با این دو شهید و سایر شهدای ترور به دلیل پایبندی این عزیزان بر مسائل ارزشی بود و همین موضوع کینه دشمنان را نسبت به آنان افزایش می‌داد. این شهیدان بزرگوار خواستار تحقق اهداف انقلاب بودند و امروز نیز نظام جمهوری اسلامی ایران کماکان بر همان ارزش‌ها و اصول پایدار است و به همین دلیل همچنان نظام سلطه و دشمنان در حال ایجاد توطئه برعلیه انقلاب هستند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه امروز همه وظیفه داریم پاسدار خون شهدا باشیم افزود: خانه نور به‌عنوان یکی از نخستین و منسجم‌ترین تشکل‌های ایثارگری در حال نگهبانی از این ارزش‌هاست. کارهایی که خانه نور ایرانیان انجام می‌دهد در راستای همان راه امام خمینی(ره) و شهیدانی چون رجایی و باهنر است.

سردار انصاری بابیان اینکه تشکل‌های ایثارگری همواره به‌عنوان یک فرصت تلقی می‌شوند گفت: تشکل‌های ایثارگری همواره در جنگ نرم علیه دشمن شرکت دارند و باید ابعاد این جنگ را بشناسند و بشناسانند، زیرا این جنگ نرم امتداد همان جنگ سختی است که جانبازان و ایثارگران ما در آن حضور داشتند.

وی یکی دیگر از وظایف تشکل‌های ایثارگری را ترویج روحیه انقلابی گری دانست و گفت: روحیه انقلابی‌گری همان روحیه دشمن‌شناسی و تلاش‌گری است. یکی دیگر از وظایف این تشکل‌ها نیز جهاد کبیری است که اخیرآ مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند. جهاد کبیر یعنی عدم اطاعت و تبعیت از نقشه‌های دشمنان، زیرا امروز دشمنان در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حال طراحی نقشه‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی هستند و باید این نقشه‌ها را شناخت و آن‌ها را خنثی کرد. این می‌شود شناخت و عدم تبعیت از توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن و به معنی جهاد کبیر است.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح مجموعه علمی فرهنگی خانه نور را نخستین اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران از 16 برنامه پیش‌بینی شده این نهاد به مناسبت هفته دولت و در راستای شعار این هفته با عنوان «اقدام و عمل، ملت و دولت، امیدوار و استوار» عنوان کرد.

سردار انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بنیاد شهید و امور ایثارگران را یک سازمان یادگیرنده و جامعه‌محور توصیف کرد و گفت: منظور از جامعه همان جامعه هدف بنیاد یعنی جامعه بزرگ ایثارگران است و توجه به این جامعه معزز زیربنای تمام فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، زیرا جامعه ایثارگری سرمایه سازمان است.

در ادامه این مراسم مجموعه علمی فرهنگی خانه نور شامل سه بخش «فروشگاه محصولات نابینایان»، «مرکز آموزش» و «کتابخانه گویای نور» با حضور سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد. همچنین در این مراسم امیر عقیقی و حمید نظری از اعضای هیئت‌مدیره خانه نور ایرانیان بصیر به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداختند.

«خانه نور ایرانیان بصیر» انجمنی برای رسیدگی به مشکلات جانبازان نابینا است. تشکلی غیر دولتی که خود جانبازان آن را راه‌اندازی کرده‌اند. سال 83 فعالیت‌های رسمی‌ این تشکل مردم نهاد آغاز شد و امروز بعد از 12 سال خود مسئولان اذعان می‌کنند که خانه نور ایرانیان بصیر یکی از موفق ترین ان جی او های ایثارگری بوده است که توانسته خدمات شایسته‌ای را به جامعه ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس