کد خبر 621874
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۸

در حالی دبیر شورای عالی مناطق آزاد بر کنترل ۵ منطقه آزاد با فنس برای جلوگیری از قاچاق تاکید کرده که مدیران گمرک با رد این ادعا می‌گویند مسیرهای بسیاری در مناطق آزاد جهت قاچاق کالا وجود دارد.

به گزارش مشرق، اکبر ترکان چند روز پیش در برنامه‌ای تلویزیونی در پاسخ به پرسشی در خصوص قاچاق کالا از مناطق آزاد اظهار کرد: قاچاق در مناطق آزاد اتفاق نمی افتد، قاچاق زمانی روی می دهد که از مرز گمرک عبور می کند و وارد سرزمین اصلی می شود و مسئولان گمرک و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به خروج کانتینرها از مناطق آزاد و قاچاق کالا تصریح کرد: آیا این کانتینرها را می توان در جیب گذاشت؟ این کانتینرها چطور می آیند و چطور از گمرک عبور می کنند؟ باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.

وی درباره چفت و بست داشتن مناطق آزاد گفت: کیش و قشم جزیره هستند و تحت کنترل، چابهار، ارس، اروند، ماکو و انزلی همگی فنس کشیده هستند و کنترل می شوند و در انزلی فروشگاه های خرید، گیت گمرک دارند. بهتر است فکر کنیم و تأمل کنیم و بعد مسائل مربوط به مناطق آزاد را مطرح کنیم چرا که  بقیه می خواهند در این زمینه شلوغ کنند.

این در حالی است که شماری از مدیران گمرک به این اظهارات ترکان پاسخ دادند. مدیرکل گمرک جلفا در این‌باره می‌گوید: درست است که اینها فنس گذاشته‌اند اما خیلی از مسیرها هستند که راحت می‌توان در آن عبور کرد. مسیرهایی را شناسایی کرده‌ایم که قاچاقچی می‌تواند به راحتی کالا وارد کنند.

{$sepehr_media_1724626_400_300}
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس