کد خبر 62182
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۷

با گسترش ناآرامی های مدنی در کشورهای غربی و نفوذ ناآرامیها به قلب اروپا، کشور ایالات متحده نیز در حال بررسی نحوه برخورد با چنین مسئله ای در صورت اتفاق افتادن چنین آشوبی در خاک آمریکاست.

به گزارش مشرق، شبکه خبری راشاتودی نوشت: با گسترش ناآرامی های مدنی در کشورهای غربی و نفوذ ناآرامیها به قلب اروپا، کشور ایالات متحده نیز در حال بررسی نحوه برخورد با چنین مسئله ای در صورت اتفاق افتادن چنین آشوبی در خاک آمریکاست.

هنگام وقوع شورش و ضرورت دخالت دولت و سرکوب تظاهرکنندگان، دولت ایالات متحده دقیقا چه تمهیداتی در نظر گرفته است؟

پاسخ روشن است: اعزام ارتش برای تحت‌نظر گرفتن اقلیت‌ها



یورش پلیس ضد شورش به مردم، پس از به آتش کشیده شدن چند خودرو در محله هاکنی واقع در شمال لندن

مارک امبایندر، گزارشگر "نشنال ژورنال" در کاخ سفید، نوشته است: نیروی‌های مسلح ایالات متحده، تمهیدات مشخصی برای مقابله با بروز شورش گسترده در آمریكا اندیشیده‌اند.

در ادامه امبایندر می افزاید: اگر مشابه شورشی که در لندن رخ داد در ایالات متحده اتفاق بیافتد، ارتش طرح خود - طرح اقدامات احتیاطی [CONPLAN] 3501 و 3502 - برای سرکوب آنرا به مرحله اجرا خواهد گذاشت. اعتقاد بر این است، این فرامین که از رهنمون‌های طرح اقدامات احتیاطی نیز تشکیل شده است، شامل ابتکار عمل‌هایی است که دولت ایالات متحده در زمان بروز اغتشاشات داخلی می‌تواند وضع کند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی امنیت جهانی (GlobalSecurity.org)، طرح اقدامات احتیاطی 3502 حاوی دستورالعمل‌هایی است که ارتش، در زمان وقوع شورش عمومی و به خطر افتادن دولت و مقامات محلی، می تواند به مرحله اجرا درآورد. گفته شده، این دستورالعمل‌ها در طرح اقدامات احتیاطی 3502، وظایف نیروهای مسلح در چنین شرایطی را ترسیم كرده است. از جمله این وظایف می‌توان به: گشت مشترک با مامورین اجرای قانون، برقراری امنیت ساختمان های مهم، بناهای یادبود، تقاطع ها، پلها و انجام عملیات بعنوان نیروی واکنش سریع اشاره كرد.

بند هشتم ماده یکم قانون اساسی ایالات متحده، به کنگره اجازه اعزام ارتش، در صورت لزوم، جهت حفظ نظم در آمریکا را اعطا می‌كند. این ماده قانونی، به روشنی بیان می کند: "کنگره این اختیار را خواهد داشت، تا برای اجرای قوانین ایالات متحده، سرکوب ناآرامی و دفع تجاوز به اعزام نیروهای میلیشیا مبادرت ورزد." اگرچه زبان بکار رفته در قانون اساسی آمریکا به دویست و اندی سال پیش باز می گردد؛ واژه میلیشیا در اصطلاح امروزی به نیروهای مسلح ایالات متحده اطلاق می شود.

بنا به گزارش "آتلانتیک وایر"، بسیاری عقیده دارند که ابتکار عمل‌های طرح اقدامات احتیاطی با حمایت قانون اساسی در سالهای اخیر همراه بوده است و این حمایت‌ها شاید از سال 1992 با وقوع ناآرامی در لس‌آنجلس و یا اخیرا، به خاطر وحشت ایجاد شده بدنبال وقوع تندباد کاترینا در ایالات نیواورلئان، شکل گرفته باشد.

نیت جونز، از "نشنال سکیوریتی آرشیو" می‌گوید: فرامین و ابتکارات عمل طرح اقدامات احتیاطی، بطرز وحشتناكی به پرسنل نظامی توصیه می‌کند، برای اندازه‌گیری احتمال وقوع خشونت، می‌بایست اقلیت‌ها را تحت‌نظر قرار دهند.

در این اسناد، در میان دیگر عوامل، به نشانگرهای بروز شورش شامل: نرخ بالای بیکاری در میان اقلیت ها، افزایش نرخ وقوع جرم در بین آنها و اعتراضات فزاینده نسبت به اختلاف درآمدها میان اقلیت و اکثریت جامعه و کاهش تفاهم میان مقامات و اقلیت‌ها اشاره شده است.

به بیان دیگر، تا وقتی که نابرابری در آمریکا وجود دارد، احتمال بروز شورش وجود خواهد داشت.


اردوگاه های فما، برای مدیریت بحران های اجتماعی

آنچه که در گزارش راشاتودی از نظر دور مانده است، علاوه بر سازمان های امنیتی آمریکا و آموزش دیده برای شرایط بحران، نقش اردوگاه های فما (FEMA) در بحران های اجتماعی است که برای روزهای سخت آمریکا در نظر گرفته شده اند.

فما FEMA سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا است که در مواقع بروز سوانح طبیعی و بحران های انسان ساز به بازسازی مناطق سانحه زده و امدادرسانی به مردم اقدام می نماید.

سازمان مدیریت بحران آمریکا(فما) اردوگاه های بسیاری را در پهنه آمریکا تدارک دیده است که آمریکا ادعای آن را دارد، که این اردوگاه ها، برای اسکان موقت مردم سانحه دیده در بلایای طبیعی تدارک دیده شده اند.

با توجه به اتفاقات خاورمیانه، قیام مردم مصر و سایر کشورهای عربی و نفوذ آن تا قلب اروپا و بخصوص کشور انگلیس، به زعم بسیاری از آمریکایی ها، احداث این اردوگاه ها حکایت از توطئه ای بزرگ دارد. این توطئه آمادگی آمریکا را برای سرکوب مخالفان و معترضان محاکات می کند که برای زندانی کردن گسترده میلیون ها شهروند آمریکایی در اردوگاه های فما طرح ریزی شده است.

در شرایط کنونی تعداد اردوگاه های فما بالغ بر 800 کمپ تخمین زده می شود که توسط ارتش کنترل و محافظت می شوند. با توجه به این که چنین فضاهایی باید چند عملکردی باشند تا توجیه اقتصادی داشته باشند علی رغم وجود تعداد زیاد بی خانمان ها و کارتون خواب های آمریکایی، خالی ماندن این کمپ ها جای سوال دارد.


فما سازمانی است که به وزارت امنیت داخلی آمریکا وابسته است و با توجه به اینکه بخشی از مدیریت بحران، به بحران های اجتماعی و آشوب های داخلی می پردازد، لذا کنترل آشوب های اجتماعی نیز به عهده وزارت امنیت داخلی و سازمان تابع آن یعنی فما می باشد. لذا آمریکا به صورت سازمان یافته خود را برای کنترل آشوب های اجتماعی و اقدامات سرکوبگرانه آماده نموده و مطابق با اسناد مصوبات کنگره در این خصوص، معترضان و مخالفان آمریکایی را به این اردوگاه ها انتقال خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدي.ب ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    انشاءالله فروپاشي امريكا از درون هر چه زودتر صورت بگيرد آمين
  • آرنولد ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    نتایج شورش در امریکا غیر قابل پیش بینی است چراکه عموم اوباش و حتی مردم عادی امریکا مسلح هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس