رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترکیه به ائتلاف ضد داعشی ایران، عراق، سوریه و روسیه نپیوسته است.

به گزارش مشرق، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان برای حمله به مواضع داعش در سوریه، اظهار کرد: چهار کشور ایران، عراق، سوریه و روسیه از یک‌سال پیش ائتلافی برای مقابله با تروریستها در سوریه تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: تحولاتی که اخیراً رخ داده به ویژه اجازه سوخت‌گیری هواپیماهای روسی در پایگاه نوژه در چارچوب همکاری چهارجانبه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سوخت‌گیری هواپیماهای روسی در پایگاه نوژه  مغایر اصل 146 قانون اساسی نیست،  گفت: اصل 146 استقرار هرگونه پایگاه نظامی در کشور حتی برای استفاده صلح آمیز را ممنوع کرده است؛ حال اینکه استفاده از پایگاه هوایی نوژه برای عبور هواپیما و سوخت‌گیری است و این موضوع با اصل 146 مغایرتی ندارد.

بروجردی ادامه داد: استفاده از حریم هوایی و پایگاه نوژه مدتی است که انجام می‌شود اما اخیراً علنی شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا ترکیه نیز به ائتلاف چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و عراق برای مقابله با داعش در سوریه پیوسته است، تصریح کرد: وزیر خارجه این کشور چند روز پیش به ایران سفر کرد اما ترکیه به ائتلاف چهار کشور مذکور برای مقابله با داعش نپیوسته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    از اول هم معلوم بود ترکیه نمیپیونده چون کودتا رو با کمک تروریستاش خوابوند. از کوزه همان برون طراود که دراوست. باخودش کاری کرد که این وسط گیر افتاد . بین تروریستا و ارتشیاش/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس