رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دغدغه غربی ها حقوق بشر نیست، گفت: آنها نگران جان تروریست هایی هستند که ما به حق اعدام کردیم.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از دستاوردها و توانمندی های سازمان پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اعدام تروریست ها و جاسوسان در روزهای اخیر در کشورمان و علت جوسازی ها علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: غربی ها اگر واقعاً نگران حقوق بشر هستند، چرا با عربستان در کشتار وحشیانه مردم یمن که ۱۶ ماه در جریان است، همداستانی می‌کنند؟

وی با یادآوری این نکته که در این مدت حداقل ۵ هزار کودک یمنی جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: این نشان می‌دهد دغدغه آنها حقوق بشر نیست، اگر دغدغه غربی‌ها حقوق بشر بود، به تروریست هایی مانند داعش و جبه النصره در سوریه و عراق کمک نمی‌کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این افتضاح حقوق بشری تاریخی را آمریکا و همپیمانان اروپایی و منطقه ای اش در عراق و سوریه رقم زده اند، گفت: آنها نگران جان تروریست‌هایی هستند که ما به حق، اعدام کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس قانون اسلام، قصاص دستور صریح الهی است و کاری بسیار منطقی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هم به لحاظ قوانین اسلامی اقدامی کاملاً قابل دفاع صورت گرفته و هم به لحاظ مبارزه با تروریسم که دنیا مدعی آن است، نمونه ای بارز محسوب می‌شود.

تأخیر دستگاهها در پاسخگویی به نامه کمیسیون امنیت ملی درباره برجام

بروجردی در خصوص ارائه گزارش ۶ ماهه اجرای برجام توسط کمیسیون امنیت ملی مجلس به صحن علنی اظهارداشت: گزارش ۶ ماهه کمیسیون امنیت ملی در دست تدوین است و به محض آمادگی ارائه می‌شود.

وی در خصوص زمان دقیق ارائه این گزارش گفت: ان شاءالله هرچه سریع‌تر آماده خواهد شد. آماده سازی این گزارش جلسات متعددی دارد و نمی‌شود زمان دقیق آن را اعلام کرد.

بروجردی تصریح کرد: جلسات تدوین آغاز شده و ما به ارگان های متعدد نامه نگاری کرده ایم و با تاخیر پاسخ آنها مواجه بوده ایم. آنچه اتفاق افتاده را ارگان های مسئول باید گزارش کنند و ما معطل آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به جلسه امروز با رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیر عامل گفت: در جلسه امروز قرار شد ما و معاونت پارلمانی سازمان پدافند غیر عامل در امر تنقیح قوانین بیش از گذشته به وظایف خود عمل کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امیدواریم با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه پنج ساله ششم هستیم، پیشنهادهایی را که سازمان ارائه کرده و دولت اعمال نکرده بود، بتوانیم در برنامه اعمال کنیم.

بروجردی در پایان گفت: اهمیت این بخش بسیار مهم کشور که به امنیت ملی ما گره خورده بسیار زیاد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس