کد خبر 620478
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

رهبر جریان صدر عراق اصلاحات پیشنهادی العبادی را تقریبا «غیرممکن» خواند و خواهان تغییرات فراگیر در کابینه و تشکیل دولت تکنوکرات شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواهان تغییر فراگیر در دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و تشکیل دولت تکنوکرات مستقل و محاکمه تمامی فاسدان از آغاز حمله آمریکا به عراق تا به امروز شد.

وی در پیامی اعلام کرد: تا زمانی که تمامی فراکسیون‌ها به فکر کرسی‌های سیاسی خود بوده و منفعت مردم را رها کنند روند اصلاحاتی که حیدر العبادی خواهان آن است تقریبا "محال" است. من گمان نمی‌کنم سیاستمداران بتوانند کمی فداکاری کنند چرا که کرسی‌هایشان بالاتر از وطن و حتی دین و عقایدشان است.

اظهارات مقتدی صدر در حالی ایراد شد که پارلمان عراق اخیرا به پنج وزیر جدید پیشنهادی العبادی رأی مثبت داد. این وزرا به جای 7 وزیر ائتلاف ملی شیعه که پیشتر استعفایشان را تقدیم کرده بودند و سه تن از آن‌ها از جریان صدر بودند، تعیین شدند.
 
درخواست مقتدی صدر برای تشکیل دولت تکنوکرات در عراق 

از سوی دیگر، عبدالعزیز الظالمی، عضو فراکسیون "الاحرار" وابسته به جریان صدر در پارلمان عراق گفت که مرحله کنونی تشکیل دولت تکنوکرات مستقل را برای تضمین موفق بودن عملکرد آن می‌طلبد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس