روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته رهبر عالیقدر ایران و طرفدارانش برندگان بزرگ استدلال‌ها پیرامون برجام هستند.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی روز جمعه در یادداشتی نوشته آمریکا امیدوار بود که توافق هسته‌ای می‌تواند گروه‌های موسوم به «میانه‌رو» در ایران را تقویت کند، اما یک سال بعد از برجام، رهبر عالی ایران (آیت‌الله) علی خامنه‌ای و متحدانش، ظاهراً برندگان بزرگ (این توافق) هستند. 

وال‌استریت‌ژورنال در این یادداشت نوشته از زمان جمع‌بندی توافق هسته‌ای، رهبر عالیقدر ایران، بارها و بارها از آمریکا به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش انتقاد کرده است.

این روزنامه می‌افزاید: «اما سخنرانی‌ای که ایشان در تاریخ 1 آگوست در تهران انجام داد، بیانات آمریکاستیزانه وی را به سطح جدیدی ارتقا داد.»

مقام معظم رهبری در سخنرانی مورد اشاره وال‌استریت‌ژورنال از زورگویی آمریکا انتقاد کرد و فرمود که وعده‌ها درباره رفع تحریم‌ها کمکی به بهبود زندگی مردم نکرده است. ایشان همچنین با شااره به تجربه برجام هر گونه همکاری با واشنگتن در مبارزه با گروه تروریستی داعش را رد کرد.

وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در وهله اول به عنوان توافقی برای کنترل اشاعه تسلیحات هسته‌ای توصیف کرد اما مقام‌های کاخ سفید و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی، در محافل غیرعلنی، این توافق را راهی برای آشتی‌جویی‌های گسترده‌تر بین تهران و واشنگتن و تقویت جناح اصطلاحاً میانه‌رو در ایران نیز می‌دانستند.

وال‌استریت‌ژورنال در بخش دیگری از این گزارش نوشته توافق هسته‌ای برای رهبر ایران و طرفدارانش زیربناهای شکل دادن نوعی از انتقال سیاسی که خواهان آن هستند را فراهم آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • shadman ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    خون شهدا قویترین پادزهر مقابله به تمام هجمه های سخت و نرم دشمن است. این نظام با آن خونها بیمه شده.
  • یک بسیجی ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    غلط کردید گفتید رهبر ایران و طرفدارانش ما یک ملتیم و یک رهبر عالی قدر داریم که رهبر جهان اسلام است خیال کردید با این جملات بین رهبری و عده ای جدایی می افتد زهی خیال باطل .
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    رهبر ایران و طرفدارانش صحیح نیست رهبر ایران و جان برکفانش صحیح است یاشاسین رهبریمیز.
  • مسافر ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • اراکی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    خیلی جالبه . امریکایی ها دارن القا میکنند که برندگان برجام ماییم . رهبر معظم انقلاب خوب دست اونا را خونده . نظر معظم له برای مردم فصل الخطاب است . خدایا به عزت فاطمه زهر ا س بر عمر ، عزت و اقتدارش بیفزا .
  • محمد ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    رهبر معظم انقلاب یه ملت رو داره و این ملت علی زمان رو هیچ وقت تنها نذاشته و نمیذاره.
  • yas ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    خب حقیقتش همینه,رهبری مخالف اینجور مذاکره وفضل وبخشش کوکورانه بود؛درحقیقت مخالف برجام بود؛ما خطایی نکرده بودیم,شفافسازی با اجرا کردن توطئه های آمریکا فرق داره....!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس