کد خبر 620135
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بازرسان فدرال گفته است که کالین پاول وزیر خارجه اسبق این کشور به وی پیشنهاد داده است تا از یک ایمیل شخصی استفاده کند.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بازرسان فدرال گفته است که کالین پاول به او توصیه کرده است تا از یک ایمیل شخصی استفاده کند.

کلینتون بیش از یک سال است که در رسوایی مربوط به استفاده از ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، گرفتار شده است.

این روزنامه افزود: اطلاعات ارائه شده توسط پلیس فدرال آمریکا به کنگره، که شامل جزییات بیشتری از 3 ساعت بازجویی و مصاحبه با کلینتون درباره استفاده از ایمیل شخصی است، نشان می دهد که وی به بازرسان فدرال گفته است که کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا پیشنهاد استفاده از ایمیل شخصی را مطرح کرده است.

این روزنامه نوشته است: کالین پاول در جریان یک مراسم شام به کلینتون پیشنهاد داده است تا از ایمیل شخصی اش برای انجام امور رسمی به غیر از اطلاعات طبقه بندی شده استفاده کند.

مقامهای نزدیک به کلینتون هنوز درباره این مساله موضع گیری و اظهارنظر نکرده اند. دفتر کالین پاول نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پاول جزییات مربوط به گفتگو در آن مراسم شام را به خاطر نمی آورد.

در این بیانیه آمده است: پاول این مساله را به یاد می آورد که سیستم استفاده از ایمیل شخصی را برای کلینتون توضیح داده ولی چیزی درباره استفاده از ایمیل شخصی به کلینتون نگفته است.

این بیانیه افزود: کالین پاول وزیر خارجه سابق آمریکا ایمیلی را برای کلینتون ارسال کرده و نحوه استفاده از ایمیل شخصی را برای پیام های غیر طبقه بندی شده، توضیح داده است. زمانی که پاول وزیر خارجه آمریکا بوده، هیچ سیستم معادلی برای ارسال و دریافت ایمیل های غیر طبقه بندی در وزارت خارجه آمریکا وجود نداشته است.

جمهوریخواهان بارها کلینتون را به خاطر این مساله مورد سرزنش و انتقاد قرار داده اند. نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که بسیاری از مردم آمریکا نسبت به صادق بودن کلینتون شک و تردید دارند.

جیمز کومی مدیر اف بی آی ماه گذشته اعلام کرد که هیچ گونه اتهام مجرمانه علیه کلینتون به خاطر استفاده از ایمیل شخصی مطرح نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس