کد خبر 620033
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار نفر در کشور به سل مبتلا می‌شوند، گفت: 20 درصد موارد ابتلا مربوط به اتباع خارجی بوده که مقیم کشور می‌شوند.

به گزارش مشرق، محمد مهدی گویا، از پیش‌بینی تمهیدات لازم هنگام اربعین برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر خبر داد و اعلام کرد: بیش از 50 ارگان جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی با یکدیگر همکاری دارند و وزارت بهداشت نیز پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام داده است.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد بیماری سل، اظهار داشت: سل نوعی بیماری واگیردار تنفسی بوده و ممکن است در فصول مختلف در افراد ایجاد شود. البته نیمی از موارد ابتلا به سل ریوی و نیمی دیگر خارج از محدوده ریوی بدن ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معمولاً سالانه 10 هزار نفر در کشور به سل مبتلا می‌شوند،‌گفت: تقریباً  20 درصد موارد ابتلا مربوط به اتباع خارجی بوده که مقیم کشور می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: موارد ابتلا به سل در برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی شیوع بیشتری داشته و می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از گسترش و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس