کد خبر 604109
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

جراح و متخصص بیمار‌های چشم با اشاره به نشانه‌های ابتلا به سرطان چشم، گفت: برآمدگی غیرطبیعی متمایل به رنگ سفید در چشمتان را جدی بگیرید.

به گزارش مشرق، بهرام عین الهی در ارتباط با موضوع سرطان چشم اظهار داشت: قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور آفتاب منجر به تغییر در بافت و ایجاد انواع سرطان‌های چشم می‌شود.
 
رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به سرطان «اسکواموس‌سل‌کار‌سینوما» که در ایران رایج است، افزود: کشاورزان و کسانی که که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار دارند اغلب در معرض ابتلا به این سرطان هستند.
 
فوق‌تخصص قرنیه با بیان اینکه اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود سرطان خوش‌خیمی است که با برداشتن آن بیماری ریشه‌کن می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که مراحل اولیه را طی و دست‌اندازی کند تقریباً غیرقابل درمان شده و منجر به سرطان سایر ارگان‌های بدن می‌شود.
 
این جراح و متخصص بیمار‌های چشم ضمن توصیه به کسانی که ناچار هستند ساعات زیادی در معرض نور خورشید قرار بگیرند؛ مثل ورزشکاران، کوهنوردان، پلیس، کشاورزان گفت: اولین و ساده‌ترین اقدام استفاده از کلاه لبه‌دار است بخصوص برای کشاورزان که باید از کلاه‌های حصیری و خیلی بزرگ بهره بگیرند.
 
رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز تأسف از نهادینه نشدن استفاده از کلاه لبه‌دار در کشور افزود: کلاه لبه‌دار می‌تواند تا 50 درصد از تماس نور مضر آفتاب به چشم جلوگیری کرده همچنین استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب با قدرت جذب UV آن را در برابر این نوع سرطان و دیگر بیمار‌های چشم نظیر آب‌مروارید مصون ‌می‌کند.
 
عین‌الهی با بیان اینکه بیماری«اسکواموس‌سل‌کار‌سینوما» بیشتر در سنین بالای 40 سال بروز می‌کند، در توضیح علائم آن گفت: برآمدگی غیرطبیعی متمایل به رنگ سفید از مهم‌ترین علائم این بیماری است که اغلب دور از مرکز چشم خود را نشان می‌دهد که در وهله اول افراد آن را ناخنک چشم تعبیر می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه دلیل افزایش این بیماری عدم مراجعه به موقع در بیماران به پزشک است، در پایان گفت: به طور کلی بهتر است افراد بالای 40 سال در صورت مواجه با موارد مشکوک در چشم‌های خود آن را با متخصص در میان بگذارند، همچنین به همه افراد توصیه می‌‎‌کنم برای سلامتی چشم‌ها استفاده از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی را مخصوصاً در فصل تابستان فراموش نکنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس