یک کارشناس مسائل روسیه دلایل استفاده روسیه از پایگاه‌های ایران برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سوریه را تبیین کرد.

به گزارش مشرق، «فراس ماردینی» کارشناس مسائل روسیه گفت: یکی از مهمترین دلایل استفاده روسیه از پایگاه‌های ایران برای هدف قرار دادن مواضع تروریستها در سوریه این است که قبلا رادارهای ترکیه زمان پرواز جنگنده ها را رصد می کردند و ٖآن را به اطلاع تروریست‌ها می‌رساندند تا آنها مواضع خود را تغییر دهند و یا مخفی شوند.

دلایل استفاده روسیه از پایگاه‌ ایران برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه 

وی افزود: از جمله دلایل دیگر استفاده مسکو از پایگاههای ایرانی، از لحاظ لجستیکی است، زیرا پایگاه‌های موجود در ایران حدود 60 درصد از زمان پرواز را برای این جنگنده ها فراهم می کند و این جنگنده ها می توانند 20 تن سلاح برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سوریه حمل کنند، اما هنگامی که این جنگنده‌ها از روسیه بر می‌خیزند، حامل 8 تن سلاح هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت که استفاده روسیه از پایگاههای ایران نشان‌دهنده هماهنگی زیاد بین دو کشور است. این هماهنگی جدید در نشست اخیر در باکو پایتخت آذربایجان هنگام دیدار ولادیمیر پوتین و حسن روحانی دیده شد. این موضوع نشان می‌دهد که ایران و روسیه به تفاهمات بیشتری درباره بحران سوریه و واقعیتهای نظامی و میدانی این کشور دست یافته‌اند.

ماردینی تاکید کرد که هیچ سخنی از روند سیاسی قبل از مشخص شدن سرنوشت عملیات حلب مطرح نخواهد شد.

وی افزود استفاده از این سلاح‌ها در حال حاضر نشان می‌دهد که این جنگنده‌های استراتژیک قادر به انهدام مواضع تروریستها در مساحت‌های جغرافیایی گسترده‌ای هستند. کما اینکه روسیه با استفاده از این جنگنده‌ها می‌خواهد از وارد آمدن خسارتها چه به هواپیماها یا خلبانان جلوگیری کند. زیرا اطلاعاتی به طرف روسی رسیده است مبنی بر اینکه داعش موشکهای ضد هواپیمای ساخت آمریکا در اختیار دارد.

این کارشناس مسائل روسیه درباره دادن اطلاعات زمان نشست و برخاست هواپیماها از سوی روسیه به آمریکا گفت: روسیه از حدود یک سال قبل حرکت جنگنده های خود را به اطلاع آمریکا می رساند تا از برخورد هواپیماها و حوادث احتمالی دیگر جلوگیری شود اما از دیدگاه روسیه این به معنای پیشرفت در همکاری با آمریکا نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • saber ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    GOOOOOOOD*** . .......
  • منصور ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    موافقم ایران قدرتمند هم پای آمریکا و روسیه تآثیر گذار و پای اصلی قصه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس