وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اعمال معافیت مالیاتی در مناطق کمتر توسعه‌یافته از ۵ تا ۱۳ سال از ابتدای امسال اجرایی شده و دنبال می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت‌زاده شامگاه سه‌شنبه در همایش اقتصادی لرستان که در سالن جلسات بوستان گفت‌وگو برگزار شد با تقدیر از برگزاری چنین جلساتی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته برای حدود 10 تا 12 استان کمتر برخوردار کشور چنین جلساتی در راستای توسعه اقتصادی آن‌ها برگزارشده که نخستین استان نیز استان ایلام بوده است.

وی برگزاری چنین جلساتی را گامی مؤثر در راستای جذب سرمایه‌گذاران دانست و افزود: برپایی این جلسات می‌تواند اطلاعات مفیدی را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف کشور در اختیار سرمایه‌گذاران علاقه‌مند قرار داده و منشأ ورود آن‌ها به این استان‌ها برای سرمایه‌گذاری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به مساعدت این وزارتخانه در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌های کشور اشاره و بیان کرد: در برنامه ششم توسعه به‌منظور رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه‌یافته مواردی تهیه‌شده است که در کمیسیون مربوطه مطرح می‌شود که این وزارتخانه وظیفه خود می‌داند که از اقدامات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حمایت کند.

وی با اشاره به الزام در راستای رفع نواقص زیربنایی توسعه در کشور تصریح کرد: معاون وزارت اقتصاد و دارایی قول مساعد داده از تولید و صنعت حمایت کند و در این راستا بخشنامه اعمال تخفیف بدهی طرح‌های کوچک و متوسط را اعلام کرده که در این راستا اعمال معافیت مالیاتی در مناطق کمتر توسعه‌یافته از 5 تا 13 سال از ابتدای امسال اجرایی شده است.

نعمت زاده اعمال تخفیف مالیاتی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را راهی مطمئن در تسهیل سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ششم توسعه در راستای توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف یارانه سود و تسهیلات است که مشوقی برای حرکت خواهد شد و انگیزه‌ای برای عمران و آبادانی کشور است.

وی با ابراز امیدواری از توسعه صنایع استان لرستان و رفع موانع تولید آن‌ها گفت: امید است با فعال‌سازی واحدهای صنعتی این استان آمار بیکاری به حداقل برسد و واحدهای صنعتی با توان تولید بیشتری بتوانند فعالیت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رایزنی برای رفع مشکلات برخی صنایع استان لرستان نظیر کارخانه پرس سازی و تایرسازی خرم‌آباد خبر داد و افزود: در این راستا رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته که با ملحق شدن آن‌ها به این پروژه‌ها مشکلات این واحدها نیز برطرف می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس