فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به افزایش سطح تقابل راهبردی میان ایران و آمریکا و نیز تحولات چند سال اخیر در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران هم در برابر تهدیدات فزاینده قرار گرفته و هم فرصت های بی شمار.

به گزارش مشرق،  سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های سازمان پدافند غیر عامل ضمن تشکر و تقدیر از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور و کارکنان این سازمان که نمایشگاه را ترتیب داده اند گفت:طی این چند ساعتی که در خدمت عزیزان بودم، شاهد تلاش و مجاهدت و خوش فکری و عزم و اراده برادران سازمان پدافند غیر عامل برای انجام کارهای بزرگ هستم.

وی در قسمتی دیگر با اشاره به تهدیدات پیش روی کشور گفت: هر چه که بتوانیم قبل از شروع تهدید و جنگ اقدامات لازم را انجام دهیم، می شود جزء ذخایر و آمادگی ها و مصون سازی های ما، می توان گفت کارهایی را که سازمان پدافند غیرعامل برای کشور و دستگاه ها و بخش های غیرنظامی انجام می دهد از جمله این تدابیر است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به تجربیات فرماندهان در دوران دفاع مقدس گفت: باید خدا را شکر کنیم که دستگاه های امنیتی و دفاعی کشور دست برادران مومن و انقلابی قرار دارد که حداقل دارای سه دهه تجربه هستند.

سردار رشید ادامه داد: مسئله پیش رو انواع تهدیدات و احتمال اقدام از سوی دشمن است، یعنی یک تقابل راهبردی فی ما بین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آمریکا است، ما بر مدار حق و آنها بر مدار باطل قرار دارند.

وی با اشاره به تقابل راهبردی با دشمن که سطح آن دائما رو به افزایش است، گفت: اگر بخواهیم طرح مسئله کنیم باید بگوییم که افزایش سطح تقابل راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا به عنوان رأس استکبار، به ویژه در دهه اخیر به همراه تحولاتی که در چند سال گذشته در منطقه اتفاق افتاده است مثل بیداری اسلامی، ظهور گروه ها و جریانات مشکوک تکفیری که کاملا مشخص است این جریانات برای مقابله با انقلاب اسلامی ساخته شده است، جمهوری اسلامی ایران هم در برابر تهدیدات فزاینده ای قرار گرفته و هم فرصت های بی شمار.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برخورداری جمهوری اسلامی ایران از موقعیت راهبردی و عوامل ژئوپلیتیکی فوق العاده ای را فرصتی بزرگ در اختیار دانسته و خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله ی کشور در مواجهه با تهدیدات دو مورد است؛1- آماده کردن و مصون سازی کشور در برابر تهدیدات که الحمدالله در حال انجام است 2- جلوگیری و اجتناب از غافلگیری، باید کاری کنیم در برابر اقدامات دشمن غافلگیر نشویم، زیرا دارای پیامدهای روانی هم در کوتاه مدت و هم دراز مدت است، ما هر چقدر بتوانیم خودمان را آماده تر کرده و مصون سازی کنیم، مانع غافلگیری می شود ولی بخش اعظم آن به اشراف اطلاعاتی برمی‌گردد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    ید الله فوق ایدیهم
  • فرهاد ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    فقط یک راه اجرایی وجود داره و اون هم اینه که با سرعت بسیار بالاتری نسبت به قبل توان نظامی ، امنیتی و بازدارندگی کشورمون رو افزایش بدیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس